Александр Венг – американський дизайнер тайванського походження, народився 26 грудня 1983 року у Сан-Франциско. У віці 15 років він представив свою першу колекцію на весіллі брата, у 20 – відмовив Діані фон Фюрстенберг у співпраці, а через рік заснував модний Будинок Alexander Wang. Vogue.ua розповідає про дизайнера і його "американський бренд азіатського походження європейської школи".
Мати Венга була дуже забобонною. Коли завагітніла у 40 років, вона засумнівалася, чи залишити їй дитину. За розповідями Александра, вона вирушила до ворожки, яка порадила їй зберегти малюка. Сім'я дизайнера абсолютно не пов'язана з модою. Він почав малювати взуття і робити ілюстрації у віці шести років, пізніше він дійшов до модних журналів: "Я був самоуком: все дізнавався сам".
Вонг пройшов літній курс в школі Central Saint Martins в Лондоні відразу після 8-го класу. Йому було 15 років, а він уже був вундеркіндом у світі моди. Деякі з найбільш шанованих дизайнерів індустрії, такі як Александр Макквін і Фібі Файло, також відвідували цей коледж.
Венг провів свій перший показ мод на весіллі свого брата, після повернення з Saint Martins, і показав 35 моделей, які він розробив для своєї невістки. У 18 років майбутній дизайнер переїхав з Сан-Франциско до Нью-Йорка, щоб вчитися в школі дизайну Parsons. Під час навчання він працював у відділі взуття у Barneys. Також Венг отримав фешн-досвід завдяки стажуванню у Vogue, Teen Vogue, Marc Jacobs і Derek Lam. Як тільки він вирішив, що знає достатньо, кинув навчання у Parsons, щоб реалізувати своє бажання – створити власний бренд.
Набіг Венга на моду почався після того, як він покинув Parsons 2004 року. Його лейбл незабаром перетворився на повноцінну жіночу лінію одягу. 2007-го молодий дизайнер дебютував на Тижні моди в Нью-Йорку. Реакція не забарилася: Анна Вінтур стала головним прихильником молодого дизайнера. Вона мобілізувала свій вплив, щоб привернути увагу до Александра. 2008 року він отримав премію в розмірі 200 000 доларів від Vogue / CFDA Fashion Fund. А вже 2009-го був названий найкращим дизайнером жіночого одягу за версією Swarovski.
Сьогодні в це складно повірити, але саме кашемірові светри дали Венгу можливість вперше відчути смак слави. Після покинення Parsons, він запустив лінію кашемірових унісекс-светрів. Спочатку їх продавали від дверей до дверей, а потім вони стали хітом після виходу статті в The New York Times. Багато хто поклав око на светри Венга, навіть дизайнерка Діана фон Фюрстенберг. Як свідчить історія, Фюрстенберг побачила светр на одному з редакторів Vogue, і відразу запитала, від кого він. Потім вона запропонувала Венгу розробити колекцію і для її бренду, але той відмовився. Діана не образилася, і після перемоги Вонга на CFDA / Vogue Fashion Fund стала його наставником.
2008 року Венг створив колекцію для Uniqlo, через рік він співпрацював з Gap, 2014-го дістався до шведського гіганта H&M, а зараз невгамовно випускає спільні колекції з Adidas Originals.
Але мало хто знає, що 2011 року дизайнер розробив дизайн футболок, на честь 40-річчя компанії Starbucks. Модель Венга основана на простій білій майці із зображенням розлитої кави, що перетворилося на логотип бренду.
У грудні 2012 року Венг був призначений креативним директором Balenciaga. Коли Ніколя Жескьєр – провидець, який виніс ім'я Balenciaga в маси, оголосив, що покидає будинок після 15 років роботи, ця вакансія була найменш бажаною. Здавалося, що замінити Жескьєра буде неможливо. Але дебютна колекція Венга стала витонченою відповіддю скептикам. Попри свій успіх, 2015 року Венг покинув французький модний будинок, щоб повністю зайнятися власним брендом.
Читайте також: