Дизайнера Ніколя Жескьєра часто порівнюють з Івом Сен-Лораном за його вміння відчувати і формувати моду. Його здатність дивувати натовп у першому ряду п'янким поєднанням вуличного стилю і історичної поваги не має рівних, а сам француз поєднує в собі рідкісні таланти: невгамовну творчість і комерційну кмітливість. Він проголошений одним з дизайнерів, що найбільше інтригують своє покоління, і широко відомий тим, що запустив тенденції, які знайшли відгук у всьому світі. 9 травня Ніколя Жескьєру виповнюється 48 років, а Vogue UA розповідає, що йому вдалося зробити для світу моди.
Ніколя Жескьєр народився в комуні Комин на півночі Франції 1971 року. Вихований в маленькому містечку, в 12 років Жескьєр заявив, що хоче стати дизайнером, хоча і зізнався, що це було частково через підліткове бажання робити щось кардинально протилежне до заняття батьків. Він замріяно робив нариси одягу в шкільних підручниках, виготовляв сукні з маминих штор і проектував сережки з кристалів люстри своєї бабусі.
Незважаючи на юний вік, під час шкільних канікул Ніколя почав проходити практику. У 14 років він стажувався у французького дизайнера agnès b. Далі послідувало навчання в Corinne Cobson. Після цього він вирішив, що мода – це важке заняття, і повернувся додому, щоб закінчити вчитися.
Незважаючи на те, що у Ніколі немає традиційної професійної освіти, його талант відточений у багатьох великих брендів. "Я пообіцяв собі: ти будеш у Jean Paul Gaultier. І це сталося", – розповідав дизайнер. Так, після закінчення школи 1991 року він влаштувався на посаду помічника дизайнера у Жан-Поля Готьє. Потім він працював у Pôles, де розробляв лінію трикотажних виробів, після чого виконував ряд завдань у різних компаніях, включно з італійським брендом Callaghan.
1995 року він почав працювати в модному Домі Balenciaga. До призначення на пост креативного директора Жескьєр розробляв траурний одяг для бренду на ринку Японії. Через два роки його призначили креативним директором лейблу. З тих пір, здається, кар'єра Ніколі йде тільки в гору. Його роботу визнали за скульптурні, футуристичні силуети і паризький шик. Він отримав нагороду CFDA "Міжнародний дизайнер". Журнал Times назвав його одним з 100 найбільш впливових людей у світі, а французький уряд вручив орден Мистецтв і літератури.
Загалом Жескьєр провів 15 років у Balenciaga, колись модному Домі, що йшов на спад, який він перетворив на один із найпрогресивніших брендів класу люкс у світі завдяки його комплексному баченню, скульптурному пошиттю і використанню ультрасучасних тканин. "Це щасливі відносини, – говорив він у той час. – Все вдається, тому що в компанії хотіли, щоб я пояснив, що саме я хотів зробити з Balenciaga, а не навпаки".
Але ідеально все завжди бути не може. Одна з найбільших проблем для дизайнера, коли він був у Balenciaga, полягала в тому, що ніхто не допомагав йому в бізнесі. Він пояснив The Business of Fashion, що для нього Balenciaga має історію, яка "так само важлива, як історія Chanel, навіть якщо це менш відоме ім'я. Я завжди позиціонував його як сучасний маленький Chanel або Prada". Однак, на відміну від цих fashion-гігантів, Жескьєр ніколи не відчував, що у нього була така ж підтримка. "У Міуччі Пради є видатний партнер, у той час як я все роблю сам".
Жескьєр дійсно залишив свій слід у світі моди, коли перевернув в'ялий Balenciaga з ніг на голову і підняв його, можливо, вище від того рівня, на якому перебував бренд до його приходу. На жаль, "щасливі відносини" завершилися драматично: крім того, що Жескьєр перейшов працювати до головного конкурента Balenciaga, так компанія ще й почала судитися з дизайнером. Причиною подачі позову стало інтерв'ю Ніколі для журналу System, в якому він детально описав свої почуття і розповів про причини відходу з модного Дому. Компанія вирішила, що заяви Жескьєра негативно вплинули на імідж компанії, але в підсумку справу вирішили поза судом.
Після розриву контракту з Balenciaga, Ніколя Жескьєр взяв на себе кермо влади в Louis Vuitton 2013 року. Вважалося, що його запросили, щоб оживити і підняти моду Louis Vuitton, відновити імениту розкіш бренду, яка постраждала в попередні сезони – завдання, в якому він у значній мірі досяг успіху.
У листопаді 2014 року, через рік після того, як Жескьєр обійняв посаду в Louis Vuitton, журнал The Wall Street Journal назвав його "Новатором року", а у грудні він отримав нагороду British Fashion Award як найкращий міжнародний дизайнер року.
"Louis Vuitton завжди втілював для мене символ абсолютної розкоші, інновацій та досліджень", – сказав він. "Я дуже задоволений місією, яку мені доручили, і пишаюся тим, що приєднався до історії цього великого Будинку. У нас спільні цінності і бачення".
У міру продовження його перебування в компанії стає зрозуміло, що творча свобода – це те, що Жескьєр почав цінувати завдяки Louis Vuitton. Його роботу часто називають "футуристичною" через інноваційне поєднання жанрів, але неймовірно сучасною. Жескьєр не бажав бути захопленим будь-якою концепцією, але довів, що повсякденна і екстравагантна елегантність не є взаємовиключними.
2010-ті роки були не найкращим періодом у світі моди: Гельмут Ланг пішов у мистецтво; самогубство Александра Макквіна; в'янення Джона Гальяно; зникнення Мартіна Маржела; прощання Анн Демельмейстер; третій відхід Жиль Сандер з бренду. Іноді здається, що Ніколя Жескьєр був свого роду останньою надією в модній індустрії в період цього fashion-зорепаду. І приємно усвідомлювати, що його зірка продовжує горіти, і з кожним сезоном все яскравішає.