Новий beauty-тренд — використовувати розкішні пральні засобі, спреї для текстилю, парфумерні пристрої для гардеробних, які містять ті самі компоненти, що й нішеві парфуми. Це витончений спосіб комунікувати зі світом за допомогою ароматів та незрівняна егоїстична насолода.
Парфуми для прання і засоби для текстилю та гардеробної не просто тішать нюх, але й створюють унікальний ольфакторний простір дому.
Скоріше за все, тренд на парфумоване-що-завгодно зародився під час пандемії Covid-19, коли світ опинився замкненим в чотирьох стінах. Гостра нестача вражень – візуальних та ольфакторних — змусила нас шукати нові способи розрадити себе. І ми звернули увагу на парфуми для оселі, дифузори, засоби для прання тощо.
Олії у вогнище нової манії додало те, що у багатьох після Covid пропало або порушилося почуття нюху. Тоді всі отоларингологи та парфумери одностайно радили повертати собі втрачене, а для цього — багато і часто нюхати яскраві аромати: перець, лимони, м'яту та розмарин.
В пошуку нових нюхових відчуттів люди почали звертати увагу на парфумовані засоби для прання. Бренд Maison Francis Kurkdjian, який цього року святкує 15-річчя, з самого початку свого існування має в своєму асортименті парфуми і кондиціонер для прання з мускусно-свіжим ароматом бестселеру Aqua Universalis.
Втім, цей клас засобів довго розглядався як щось надлишкове і декоративне, на кшталт вірменського паперу, який потрібно було палити, щоб наповнити дім пахощами, парфумованих сірників або парфумерних мильних бульбашок (до речі, досі доступні в бутику Maison Francis Kurkdjian на Rue d'Alger, де розташований флагманський бутик Дому, – ціна питання 20EUR).
Але поступово, крок за кроком, додавання парфумерних нот до звичайних ритуалів, включаючи прання, увійшло в звичку. Сьогодні парфумовані засоби для білизни доступні у багатьох нішевих брендів.
Їхні композиції формулюють так, щоб вони розкривались за законами парфумерної драматургії – крок за кроком, від верхніх нот, нот серця до базових акордів.
Дорогі компоненти в складі, звісно, впливають на ціну засобів. Але це – ще одна можливість насолодитися улюбленим ароматом, не розпилюючи його на шкіру. Молекули осідають на волокнах тканин, що їх перуть з парфумованим засобом, та повільно вивільняють аромат.
Це певною мірою егоїстичне задоволення, адже аромат не має бути чутний оточенню – хіба що при дуже близькому контакті: при обіймах чи помаху рукава. Але це дуже інтелігентний спосіб насолоджуватися нішевою парфумерією та збагачувати власні сенсорні враження. До того ж, процес прання, розвішування, сушіння та складання білизни, який так часто хочеться віддати на аутсорс, перетворюється на ритуал задоволення.
Це ще не все. Деякі формули для догляду за білизною гарні не лише ароматами, а й доглядовими властивостями. Так, німецький преміум-бренд Miele, про пральні машини якого часто кажуть, що з ними хімчистка для шовку й кашеміру більше не потрібна, випускає окремі засоби по догляду за делікатними тканинами WoolCare та Caps Silk Care для вовни та шовку. Спеціальний комплекс пшеничних протеїнів допомагає зберігати колір та захищає волокна від пошкоджень – навіть при низькотемпературному пранні.
Засіб для прання делікатних тканин і виробів з вовни WoolCare, Miele, з нотами квітів після дощу
Парфумований овал 34 Boulevard Saint Germain, Diptyque, з нотами інжиру, кориці та кардамону
Інтер’єрний спрей Vanille d'Or, Esteban Paris, з нотами ванілі, гвоздики та апельсину
Шампунь для прання Opulence Rouge, Poetry Home, з нотами ванілі та амбри
Парфуми для постільної білизни Jasmine and Sandalwood, Penelope, з нотами сандалу та жасмину