Сезон нагород тріумфально завершився 96-ю церемонією "Оскар". Як зазвичай, образи знаменитостей викликали жваве обговорення. Втім, не завжди компліментарне. Розповідаємо, чому не варто критикувати макіяж та зачіски зірок.
Знаменитості демонструють різні образи краси: іноді — безумовно вдалі, іноді — спірні. Втім, не варто критикувати їх аж надто, — вважає візажистка Аліна Самсонова-Макогін, серед клієнток якої — британська комікесса Амелія Дімолденберг (шоу "Chicken Shop Date"), зірка "Останнього королівства" Міллі Бреді, акторка Джеральдін Джеймс, а в портфоліо — робота за лаштунками BAFTA та роботи для міжнародних видань Vogue, Dazed, Numéro, The Face, Wonderland тощо.
Якщо у середньостатистичної людини всього два шанси в житті мати "вигляд на мільйон" — весілля та випускний бал, — то у знаменитостей церемонії, події та червоні доріжки трапляються дуже часто. Іноді — двічі на день, як це було з недавнім "Оскаром", коли для вечірки Vanity Fair треба було змінювати вбрання та образ.
Чи можна сказати, що з великою командою експертів краси задача вирішується простіше? Так. Чи можна стверджувати, що виключені помилки, ускладнення та поганий збіг обставин? Навряд чи.
Про підготовку зірок
"Підготовка може відбуватись абсолютно по-різному. Багато чого залежить від агентства зірки, її менеджерів або бренду, який вона представлятиме (зазвичай це Доми Haute Couture, ювелірні та beauty-бренди).
Коли передбачаються великі виходи зірок, то вони самі не оплачують роботу експертів краси з власної кишені. Зазвичай це роблять їхні агенції або бренди, які зірка представлятиме на червоній доріжці.
З нами контактують агенти або менеджери та збирають команду онлайн. Спочатку стиліст обирає образ цілком, і лише потім починається брейншторм щодо макіяжу та волосся. Стилісти великого рівня завжди знають, чого хочуть, і знають, яким має бути макіяж і волосся. Ми можемо надати свої пропозиції та корективи, але зазвичай вирішальне слово за стилістом, тим більше, якщо йдеться про кардинальну зміну образа. Наприклад, Сідні Суіні змінила стрижку просто перед церемонією "Оскар": стиліст, який робить їй "боб", виклав відео в інстаграм.
Стиліст зазвичай зустрічається із зіркою перед подією і робить примірку. Так само може бути і з макіяжем, але рідше".
Про таймінг
"Загалом усе планується за 2—4 тижні. Звісно, бувають випадки, коли пропозиції співпраці надходять в останній момент або навіть за ніч до події.
На підготовку зірки до виходу на червону доріжку потрібно щонайменше три години (разом із перевдяганням). Але це якщо працювати швидко. Тому зазвичай закладають таймінг у чотири години. Навіть при цьому ми працюємо в парі зі стилістом із зачісок у чотири руки.
Я можу працювати швидко. Адже бувають різні обставини, коли потрібно зробити повний образ для червоної доріжки за 45 хвилин. Це здається нереальним, але потрібно бути готовим і до такого".
Чому образ може бути невдалим?
"Образ може вийти невдалим просто через мільйон причин. За одним образом стоїть велика команда. Хоча стиліст і головний, але можуть статися розбіжності думок. Зірка також може мати своє бачення фінального луку, і не завжди легко поєднати всі думки до купи.
Якось я натрапила на пост в інстаграмі, де локальна візажистка в пух і прах розносила "нерівний" контур губ зірки на якійсь церемонії. Звісно, на її думку, винним був makeup artist. Втім, розкрию секрет. Ми не збираємо зірок у наметах просто біля червоної доріжки. Коли на піку краси зірка виходить з рук beauty-команди, їй ще треба дістатися до місця проведення церемонії. Навіть на Каннському кінофестивалі, коли зірка зупинилась в декількох сотнях метрів від Палацу фестивалів, — наприклад, у готелі Martinez, — ці кілька сотень метрів треба подолати. Машина прибуває у визначений час; попри ретельно розрахований таймінг іноді доводиться почекати. "Випускають" зірок на доріжку не всіх одразу, тому час очікування може розтягнутися. І поки зірка вийде на цю доріжку, може статися що завгодно.
Знаменитості — звичайні живі люди. Їм теж властиво пити, їсти, навіть щось десь почесати. Добре, якщо ми її супроводжуємо, але це відбувається вкрай рідко. Та й навіть тоді можуть трапитися несподіванки: всі ми — живі люди. До того ж макіяж, вбрання та зачіски ніхто не розглядає під мікроскопом, окрім, звісно, диванних критиків. Головне — загальна гарна картинка".
Про особливі випадки
В моїй практиці траплялися ситуації, коли зірка робила хірургічне втручання чи лазерні процедури просто за півтора тижня до заходу. Тут виникає резонне запитання, навіщо тоді взагалі робити таке напередодні церемонії? Відповідь може бути банальною: наприклад, зірка сама дізналася в останню хвилину, що буде там.
В таких випадках перша турбота візажиста — постаратися, щоб шкіра мала здоровий вигляд. Саме в таких ситуаціях доводиться застосовувати більш щільне перекриття тоном, консилером. Десь на обличчі з'являється більше тіней або нерівностей. Сміливі стилістичні прийоми за таких обставин відходять на другий план.
Тому ніколи не варто робити поспішних висновків щодо вигляду зірок: ви ніколи не знаєте, яку було виконано роботу над цілим образом. Повірте, вся команда прикладає максимум своїх зусиль щоб зірка виглядала якнайкраще і щоб усі залишились задоволеними".
Чому не варто критикувати макіяж та зачіску зірки?
"По-перше, варто зазначити, що всі таланти, які працюють зі знаменитостями (з реальними зірками і акторами) — це не люди з вулиці, які вперше взяли в руки пензлі чи стайлери. Це люди, які мають певні досягнення і відмінно знають свою роботу.
Нещодавно подруга поділилася зі мною постом візажистки, яка "розносила" роботи колег. Дівчина працювала на локальному ринку, а її колеги — створювали мейкап для артистів світового рівня. У мене той пост викликав почуття іспанського сорому. Адже перше правило професіоналів будь-якої спільноти — не обговорювати та не хейтити роботу колег.
Крім того, варто зважати на те, що знаменитості або їхні команди можуть натрапити на подібні публікації. Чи додасть це їм впевненості, доброго настрою, куражу для експериментів? Не думаю. Публічно проголошуючи, що зовнішність, макіяж чи зачіска тієї чи іншої знаменитості залишають бажати кращого, ми ризикуємо зачепити особисті почуття людини. Навіть якщо це велика зірка, вона навряд чи підписувала публічне зобов'язання вислуховувати думки сторонніх людей щодо власної зовнішності.
Мені здається, тут діє правило: якщо немає нічого хорошого, про що можна було б сказати, — краще промовчати, ніж самостверджуватися за рахунок чужих невдач".