Колись у Чень Су Ся була квартира на проспекті Клебер в Парижі. Адреса була стильною, але з істотним недоліком: зовсім поруч розташовувалося кафе, в якому до другої ночі голосно грала музика. "Було так шумно, що неможливо було спати", – згадує народжена на Тайвані франкофіл Чень. Її чоловік, Жерар Хуа, консультант французьких транснаціональних корпорацій, таких як Airbus і Veolia, знайшов вихід. Він попросив організувати зустріч з агентом з нерухомості в іншій квартирі неподалік, і, незважаючи на її напівзруйнований стан, Су Ся тут же в неї закохалася.
"Я подумала, що в квартирі більше ста років не робили ремонт, – згадує вона. – Це були руїни, з жовтими плямами на стінах і поганим паркетом. Але планування було хороше". Квартира була залита денним світлом, а з вікон відкривався вид на Музей Гіме. Розробити інтер'єр доручили дизайнеру Дам'єну Ланглуа-Мерінну. "Все, що він робить, завжди дуже елегантно", – вважає Чень Су Ся. Ланглуа-Мерінн живе на два міста: в Лісабоні у нього дружина Алекса і дві їхні доньки, а офіс розташований на паризькому бульварі Сен-Мішель. Серед його клієнтів: Biologique Recherche і Louis Vuitton, Мюріель Брандоліні і Альбер Ельбаз.
Його інтер'єри стримані і розкішні. "Мій архітектурний підхід можна назвати раціональним і дуже прямолінійним, – зазначає Дам'єн, – хоча у меблів, які я використовую, форми вільні і вигнуті".
Ці ефектні контрасти помітні і в квартирі Чень Су Ся. Однією з головних цілей архітектора було збереження типових паризьких архітектурних особливостей. "Для мене важливо зберегти сліди минулого, а потім інтегрувати туди більш сучасні штрихи", – розповідає він. Дверні прорізи були обрамлені мінімалістичними бронзовими арками – стилістична противага справжнім ліпним фронтонам над ними.
Під час роботи над інтер'єром Ланглуа-Мерінн зіткнувся з численними обмеженнями. Наприклад, він не міг перемістити кілька стін через внутрішній регламент будівлі, тому просто поміняв місцями приміщення для кухні та ванної, а кімнату для гостей перетворив у кабінет. Битися також довелося з відсутністю симетрії у вітальні, де виявилося неможливим поставити камін по центру між двома дверними отворами через безліч димоходів, вбудованих в стіну. У підсумку, балансу досягли завдяки асиметричному гіпсовому каміну з апеляцією до творчості паризького кераміста другої половини минулого століття, Валентина Шлегеля. У квартирі не передбачений традиційний розподіл меблів, перевагу надали вільній розстановці. Так розташовані вінтажний диван дизайнера Володимира Кагана і коктейльний стіл Armand Jonckers.
Ще одна сильна сторона Ланглуа-Меринна – його майстерне використання матеріалів. Так, просту сосну він комбінує з дорожчою лімбою в кабінеті. Найцікавіший простір у приміщенні – це кухня, де обидві стіни і дверцята шафи облицьовані дерев'яними панелями з олов'яним порошковим напиленням, яке імітує поверхню води. "Це створює майже імматеріальний ефект і дуже цікаво відображає світло", – радіє Дам'єн. У Чень Су Ся це викликає в уяві відчуття паралельного світу. "Це майже космос, я немов вирушила на Марс", – розповідає вона.
Текст: Іан Філліпс