"Я малював жінок-квіток, з м'якою лінією плечей, тонкою талією, як у ліани, і широкими спідницями, схожими на віночки", – сказав Крістіан Діор про образи, сьогодні відомі як New Look. Протягом всього життя свою пристрасть до моди майстер підкріплював щирою любов'ю до садівництва. У цьому матеріалі розповідаємо, як три пишні сади надихали Діора на створення неповторних вбрань.
Крістіан Діор провів більшу частину свого дитинства на віллі Les Rhumbs, приморському будинку неподалік Гранвіля в Нормандії. На пишний райський куточок сади маєтку перетворила матір Крістіана, Мадлен. Він був завзятим помічником в її садівничих заняттях, з ентузіазмом вивчав каталоги насіння компанії Vilmorin-Andrieux.
Рожевий сад Мадлен – засаджений більш ніж 20 різними видами – в подальшому став джерелом натхнення для створення ароматів, в яких є ноти жасмину, деревника і пасифлори – також постійних мешканців саду. Тепер квітник Les Rhumbs є частиною музею Крістіана Діора, де заховані в тінистих куточках конвалії машинально наштовхують на думку про те, як тут проводив час майбутній кутюр'є.
Завдяки своїм кутюрним моделям Діор несподівано став популярним і мріяв про постійну заміську резиденцію, в яку він міг би втекти, аби уникнути галасу навколо його бренду. Врешті-решт він знайшов будинок Le Moulin du Coudret, неподалік Мії-ла-Форе, всього за годину їзди від Парижа. Там Діор виростив "простий і скромний" сад разом зі своїм садівником Іваном, що нагадує як про "селянські сади, які прикрашають краї доріг у рідній Нормандії", так і про "англійський сад", який переконаний англофіл Діор не міг не любити.
Але тільки в Монтару, за 40 км від суєти Канн, Діор знайшов свій справжній будинок. Він купив Chateau de La Colle Noire 1951 року і проводив там більшість часу до своєї смерті 1957 року. Він посадив 150 мигдальних дерев і встановив великий декоративний басейн, схожий на невеликий ставок, який Діор спроєктував у віці 15 років для матері в Les Rhumbs. Багато спогадів Діора про сад у La Colle Noire нагадують про його дитинство, а також про відмову від особистості "Крістіана Діора – кутюр'є". Поки його статус ріс, він все більше і більше тягнувся до природи, яка невпинно його надихала.
Кожен з цих трьох садів, а також ідеал англійського заміського саду, вносив щось у роботу Діора. Квіти завжди присутні в дизайні: від прикрас з колекції 1955 року до ранніх робіт, що відображають ніжну шовковистість пелюсток троянд. Вишиті вручну на його сукнях конвалії з кутюрної лінії весна-літо 1957 є лише одним із проявів виключно ботанічного впливу. До того ж, у вільний час маестро любив проєктувати перголи і малював у своєму саду стільки ж, скільки і в майстерні.
За матеріалами vogue.co.uk