2018 рік можна сміливо назвати роком сильних жінок – рух #MeToo, активізація феміністичних настроїв і готовність боротися за свої права, а також величезне бажання будувати кар'єри і розвиватися професійно з кожним днем – роблять жіночі голоси по всьому світу все голоснішими. Vogue UA дізнався у засновниці проекту з підтримки жіночого підприємництва WE Talks: Women Empowerment Лани Пожидаєвої (Lana Pozhidaeva) про жіночу солідарність і баланс, який так легко втратити з таким темпом сучасного життя.
Вже більше семи років я живу в Нью-Йорку і працюю в сфері соціального підприємництва, тобто бізнесу, націленого на вирішення суспільно значущих проблем. На початку цього року я запустила проект з підтримки жіночого підприємництва WE Talks: Women Empowerment. Ми проводимо щомісячні заходи для жінок в бізнесі і запрошуємо відомих спікерів, які дають поради підприємцям-початківцям. Жінки обмінюються контактами, діляться досвідом, часто починають співпрацювати. У сучасному світі зв'язки та інформація мають набагато більше значення, ніж гроші і, таким чином, ми хочемо вивести жіночу солідарність на новий рівень. Знайти нас в соціальних мережах і дізнатися більше про те, що ми робимо можна за хештегом #LanaPozhidaeva, #wetalk і в акаунтах – @we_talks і @lanapozhidaeva.
Ідея створення WE Talks: Women Empowerment з'явилась з власного досвіду. Протягом кар'єри у мене ніколи не було жінки-ментора, до якої я могла б звертатися за порадою і яку прагнула б наслідувати. Але ж відомо, що при наявності ментора людина просувається по кар'єрних сходинках в чотири рази швидше. Ідея WE Talks – створення спільноти, де кожна жінка отримує підтримку від інших членів і вносить власний внесок. Ще це називають горизонтальним менторством. Наприклад, я можу поділитися своїм досвідом в області фандрайзингу та познайомити з відповідними інвесторами, порекомендувати перевірених фахівців до Ради директорів. Моя подруга і радник, яка тільки що продала свою компанію з доставки продуктів з різних країн світу, може поділитися своїм досвідом зі створення успішної моделі підписок – її компанію видання Forbes назвало однією з найбільш швидкозростаючих в Нью-Йорку.
При плануванні найпершого заходу я не вдавалася до реклами і думала зібрати близько 30 осіб, включно з друзями і колишніми колегами. Але наш івент відвідало понад 70 осіб, а проектом відразу зацікавився fashion-ритейлер TOPSHOP і проспонсорував два наступних заходи. На останньому заході вже було понад 100 жінок, більшість з яких підприємці. Зараз ми ведемо переговори з Facebook і NY Times про співпрацю за новим проектом. Таким чином, ідея досить швидко перетворилася в справжню спільноту. Складність полягає в тому, щоб перетворити співтовариство в бізнес, оснований на підписках. Над цим ми зараз працюємо з командою.
Я думаю, що сучасній жінці дуже важливо отримати визнання і бути почутою. Саме тому мені з самого початку проекту було досить легко знаходити спікерів, готових безкоштовно виступити і ділитися своїм досвідом. Жінки-підприємці отримують тільки 2% венчурного капіталу, але, незважаючи на це, стартапи, очолювані жінками обігнали стартапи, очолювані чоловіками за показником прибутку за п'ять років. Жінки також більш схильні до взаємодопомоги та співпраці – ніхто з жінок-підприємців, до яких я зверталася за підтримкою, мені не відмовив! Навпаки, всі пропонують або особисту участь, або знайомлять з "потрібними" людьми. Моя мета – не тільки об'єднати жінок, а й допомогти їм розвинути впевненість в собі. Наприклад, відомий факт, що жінка відправляє своє резюме тільки коли на 100% впевненою, що вона підходить на пропоновану позицію. Для чоловіка досить 60-и процентної відповідності.
Шеріл Сендберг (COO, Facebook) – не тільки успішно реалізувалася в бізнесі і в особистому житті, а й закликає всіх жінок наслідувати її приклад, активно розвиває інфраструктуру для розвитку жіночого лідерства. Карлі Клосс – дівчина, яка зробила різкий і успішний перехід з модельної індустрії в світ бізнесу. Це досить рідкісний приклад. Стейсі Канангхан – перша жінка, яка очолила Нью-Йоркську біржу за 226 років її існування. Кожна з них змушує постійно працювати над собою, не боятися нічого і йти вперед.
Крім соціального підприємництва я ще займаюся модельною кар'єрою, що робить моє ставлення до моди досить спокійним. Так, я надаю перевагу тим силуетам і кольорам, які перевірені і "точно працюють", досить рідко експериментую зі стилем. Намагаюся вибирати соціально відповідальні бренди. Наприклад, дуже люблю американську марку Reformation за її відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Сучасні жінки сьогодні живуть за принципом "Сильніше, вище, швидше" – я і сама така ж, але, при цьому, важливо не забувати про внутрішній баланс, який допоможе швидше відновлюватися навіть після найскладнішого дня. Однією з моїх найкорисніших звичок є медитація, яка допомагає мені "відключитися" від робочих справ і налаштуватися на спокій. Здоровий сон, не менше 8 годин, досить важливий для всіх, особливо він необхідний жінкам. Я намагаюся знаходити час для спорту кожного дня, а коли графік зовсім напружений, я в буквальному сенсі бігаю по зустрічах і проходжу не менше п'яти кілометрів на день.
Відновити сили і знайти натхнення мені також допомагають подорожі. Я дуже сумую за Європою, де за кілька днів можна об'їхати кілька країн. Оскільки я живу в Нью-Йорку, то часто літаю в Центральну Америку, недавно відвідала Буенос-Айрес і була вражена його європейським шиком. Це місто нагадало мені одночасно мої улюблені Мадрид, Рим і Лісабон. Одним з улюблених курортних місць є острів Сан-Бартс, що поєднує в собі карибський клімат і європейський стиль. Наступна поїздка у мене запланована в Перу – хочу побачити Мачу-Пікчу.
Наступний крок – створення команди і пошук "таланту", який необхідний для створення цього бізнесу. Перші п'ять людей, яких ви хочете найняти, повинні "вирішувати проблеми" і володіти тими навичками, які у вас відсутні. Правильний вибір членів команди є ключовим для створення успішного бізнесу. Більшість стартапів розвалюються саме через неправильну або неефективну команду. Досить важливо також знайти радників з великим досвідом і хорошою репутацією в цій індустрії. При цьому, краще вибрати тих людей, які в реальному режимі будуть готові приділяти вам час (наприклад, п'ять годин на місяць), а не просто бути обличчям на вашому сайті.