Вуді Аллен та його музи

30 листопада 87 років виповнюється режисерові Вуді Аллену. Цього дня Vogue.ua згадує головних муз режисера та їхній неперевершений стиль у кіно.

image
Даян Кітон

Даян Кітон була однією з перших муз Вуді Аллена. Вона знялася у двох його фільмах — "Сплячий" (1973) та "Кохання і смерть" (1977) — напередодні своєї найграндіознішої ролі в "Енні Голл" (1977). Енні Голл — це персонаж, написаний спеціально для Даяни, що вплинув на подальше зосередження Вуді Аллена на жінках у кіно й задав темп для нового напряму моди 1970-х – чоловічого стилю у виконанні справжніх леді.

Даян Кітон носила одяг від дизайнера Ральфа Лорена, що сформував зовнішній вигляд та стиль Енні Голл разом з акторкою та її костюмером Рут Морлі. В епоху, якій були притаманні металізовані штани й поліефірні спідниці, — чоботи, жилетки й капелюшки-казанки вийшли за межі гендерно-нормативної моди. Сексуальність героїні ховалася за шарами твіду й застебнутими під горло сорочками, але впевненість у собі й шарм жінки робили її вбрання найпривабливішим.

Бежеві вільні штани з високою талією, твідові костюми, краватки й жакети від Ralph Lauren — відразу після виходу фільму світ моди розпочав виробництво одягу за прикладом стилю Енні Голл. Коли костюмерка Рут Морлі давала інтерв’ю для Vogue 1978 року, вона вражено розповідала: "Зараз люди кажуть мені, що всі модні дівчата в Лондоні й Парижі вдягаються, як Енні Голл. Тепер це — сталий вираз".

Маріель Гемінґвей

Маріель Гемінґвей у фільмі Вуді Аллена "Мангеттен" грає 17-річну далтонську студентку, дівчину 42-річного чоловіка, в ролі якого виступає сам режисер. Ще зовсім юна 16-тирічна акторка мала показати дитячу наївність у поєднанні з дорослою витонченістю та мудрістю. Саме її стиль — стримані блузки, спідниці середньої довжини й балетки, — допомагає до кінця розкрити образ героїні й додати акторці впевненості.

Кейт Бланшет

Жанет "Жасмин" Френсіс — головна героїня фільму "Жасмин" (2013) з Кейт Бланшет у головній ролі, що задала моду на "просту розкіш". З невеличким бюджетом костюмерка Сьюзі Безінгер мала розшукати речі від провідних модних Домів: Louis Vuitton, Chanel, Fendi.

Кейт Бланшет розповідає в одному зі своїх інтерв’ю, що хоч Вуді Аллен і не має великого почуття стилю й моди і носить одне й те саме вбрання десятиліттями, він добирає найкращих костюмерів для свого кіно та дає волю акторам у виборі одягу. Єдине, на чому наполіг режисер, — Жасмин мала носити Chanel. Так за два дні Карл Лагерфельд у розпал Паризького тижня моди надіслав на прохання Кейт Бланшет саме той класичний жакет від Chanel, який довершив образ головної героїні. Щоб досягти потрібного ефекту, його кілька разів випрали в хімчистці та в кількох сценах поєднали зі звичайними блузками й спідницями, що надавало героїні, колишній світській левиці, вишуканого у своїй простоті вигляду.

Пенелопа Круз

Пенелопа Круз знялася всього в одному фільмі Аллена "Вікі Крістіна Барселона" (2008), але її персонажа запам’ятали всі. Її героїня — художниця Марія Елена — приголомшує у всіх сенсах цього слова. Вуді Аллен починає будувати її персонажа ще до того, як вона з’являється на екрані, в розмовах інших героїв про неї. Тож ми маємо уявлення про бурхливий темперамент художниці й магнетичну красу ще до знайомства з нею. Але її позиція, мова тіла, зоровий контакт з перших секунд захоплюють глядача. Послуговування то іспанською, то англійською, безперервне куріння, зміни настрою, ґвалт, який вона викликає; Марія Елена — кмітлива й божевільна. Але також еротична, зворушлива й наділена спокусливою, руйнівною красою. І стиль у неї такий же: безглуздо розпатланий, але незвичний та сексапільний, з розмазаною тушшю, волоссям у стилі Бардо, нічними сорочками у вигляді літніх суконь.

Головна костюмерка, Соня Гранде, блукала бідними районами іспанських міст, знаходила натхнення в привабливих офіціантках барселонських забігайлівок та купувала вбрання у справжніх вінтажних крамницях. Як результат — маємо не лише довершений образ головної героїні, а й нову моду: на сукні в стилі нічних сорочок.

Скарлет Йоганссон

Вуді Аллен в одному зі своїх інтерв’ю розповів про своє знайомство зі Скарлетт: "Вона потрапила в моє професійне життя випадково. Спершу в "Матч-пойнт" мала грати Кейт Вінслет, але в останній момент вона відмовилася через постійну втому… Ми мали за тиждень знайти когось, хто міг би зіграти одну з головних героїнь. Такою стала Скарлетт. Із першої зустрічі ми налагодили чудові стосунки. Вона чарівна, яскрава й кумедна. Коли вона з’являється на знімальному майданчику, настрій у всіх покращується на 200%. Скарлетт дуже талановита. Вміє співати, ідеально виголошувати драматичні промови та жартувати".

Не дивно, що в усіх трьох фільмах ("Матч-пойнт" (2005), "Сенсація" (2006), "Вікі Крістіна Барселона" (2008)), у яких акторка бере участь, костюмери намагаються підкреслити чарівність та сексапільність Скарлетт простим, але водночас стильним одягом. Ось, наприклад, біла сукня з "Матч-пойнту" стала візитівкою персонажа Йоганнсон та своєрідною "маленькою білою сукнею", що має бути в кожної дівчини.

Крістен Стюарт

Крістен Стюарт з’являється у фільмі Вуді Аллена "Світське життя" (2016) у ролі звичайної секретарки, яка перетворюється на світську даму. Відтворити атмосферу старого Голлівуду вдалося, зокрема, завдяки точному добору костюмів. Сьюзі Безінгер, відповідальна за вбрання на той момент уже в семи фільмах Аллена, переглянула всі архіви Chanel за 1930-ті, щоб створити для головної героїні найвдаліші образи. Від шортів дівчинки з Лос-Анджелеса, які довелося дуже спростити, щоб вони пасували до фінансового становища персонажа, до шовкових мереживних суконь і коштовного каміння світської левиці — усе це модний Дім розробив на прохання Аллена за тиждень. Крістен Стюарт була змушена пройти прослуховування й переконати режисера, що зможе зіграти таку контрастну роль. Вона не підвела Вуді Аллена і з допомогою одного з найбільших Домів моди стильно відтворила молоду американку, яка з околиць умить змушена переміститися до Беверлі Гілз.

Популярне на VOGUE