Терор на підґрунті расизму й упередженість німецьких правоохоронних органів – ось основні теми драматичної стрічки "На межі" німецького режисера Фатіха Акіна, якого, головним чином, міжнародній спільноті відкрила його робота 2004 року – "Головою об стіну". "На межі" брав участь у минулорічній конкурсній програмі Канн і здобув "Пальмову гілку" – за надзвичайно глибоку акторську гру Діане Крюгер. Трохи більше, ніж за тиждень, фільм представлятиме Німеччину в категорії "Найкращий фільм іноземною мовою" у Лос-Анджелесі. Наскільки великі шанси Фатіха Акіна здобути "Оскар" – дивилася редакторка Vogue . uaМарія Дачковська.
У психологічному трилері "На межі" Фатіх Акін, у певному сенсі, повертається до витоків – він знімає надривне, емоційно напружене кіно, кіно в момент переживання. Це глибока драма, що розгортається в житті молодої жінки Каті (Діане Крюгер), коли та внаслідок теракту втрачає свого чоловіка та сина. Катя певна, що атака мала расистський мотив і можливо навіть бачила вбивцю. Невдовзі поліція затримує підозрюваних — молоду пару з неонацистським минулим.
У своєму фільмі Фатіх Акін піднімає дві критично важливі суспільні проблеми. Перша з них – правоекстремістське насильство, що є дійсно вкрай болючим питанням у Німеччині. Понад десяток років терористичне угруповання "Націонал-соціалістичне підпілля" безперешкодно вбивало мігрантів турецького й грецького походження, грабувало й улаштовувало вибухи. Група була виявлена німецькими правоохоронними органами постфактум, лиш у 2011-му, – за версією слідства вбивства в різних містах країни скоїла трійка неонацистів з Цвікау. Двоє з них були знайдені мертвими в обгорілому фургоні. В інтерв'ю Deutsche Welle Фатіх Акін зізнався, що ця тема так глибоко схвилювала його ще й тому, що він сам належить до числа німців з міграційним корінням: "Через турецьке коріння я мав відчуття, що це все стосується мене особисто. Що я теж міг виявитися жертвою".
Зі згадано вище випливає ще одна проблема, піднята Акіном: чи будуть покарані винні? Справа в тім, що на розслідування реальних злочинів в органів німецької юстиції пішли роки – правоохоронці системно нехтували проблемою екстремізму й концентрувалися передовсім на можливих зв’язках жертв з кримінальними групами мусульманського світу.
"На межі" – фільм з абсолютно відповідною назвою, бо оповідає про існування людини в максимально граничному стані. Це – суцільний згусток болю, до якого ніколи не можна бути готовим. Він – про страшні наслідки маніакального слідування ідеї й готовності піти на все заради останньої – хоча та – усього лиш ідея серед мільйонів інших. "На межі" – про безкінечну прірву душевних страждань, куди режисер уклав максимум фатальності, власного гніву, спротиву й співпереживань.
Враховуючи такий потужний і гострий суспільно-політичний контекст, а ще талановиту режисуру та гру голлівудської акторки й моделі Діане Крюгер, яка викликає щонайменше – захват, важко засумніватися у тому, що перед нами – дуже серйозний претендент на "Оскар".
Це, до речі, перша робота Діане Крюгер з німецьким режисером. Саме в ній вона, як ніколи досі, продемонструвала глибину та об'ємність власного таланту, проживши цілковито трагічне екранне життя героїні, що намагається впоратися з безглуздою та страшною втратою. Чи вдасться їй? Відповідає Фатіх Акін.