У прокат вийшла спортивна драма "Ейр" Бена Аффлека, яка розповідає про легенду Nike Air — неймовірну колаборацію Nike та баскетболіста Майкла Джордана в 1980-х роках. Чому це більше ніж кіно про кросівки — читайте нижче.
Що ж, Голлівуд любить стрічки про моду. Два найяскравіші приклади цього жанру за останні роки — це фільм "Дім Gucci" Рідлі Скотта та серіал "Американська історія злочинів: Версаче" Раяна Мерфі, які висвітлюють не так моду, як трагічні долі засновників цих брендів. Нова спроба Голлівуду розповісти історію про світ моди та великого бренду — це спортивна драма "Ейр", в якій режисер Бен Аффлек зібрав зірковий акторський склад, зокрема Метта Деймона, Віолу Девіс і Кріса Такера.
"Ейр" занурює нас у 90-ті роки минулого століття. За сюжетом, Сонні Ваккаро, директор Nike, та співзасновник компанії Nike Філ Найт ставлять собі за мету посилити увагу до бренду і збільшити продажі. Так у них з'являється ідея підписати контракт з 21-річним невідомим баскетболістом Майклом Джорданом. Тоді, коли Джордан ще був новачком, а гігант спортивного одягу — майже банкрутом, це здавалося жахливою ідеєю. Адже хоча в ті роки Джордан вже був яскравим та амбітним студентом і спортсменом, він ще не зіграв офіційної першої гри в НБА, тож робити на нього ставку було зарано.
Втім, співзасновник Nike Філ Найт, якого тут грає Аффлек, і виконавчий директор компанії Сонні Ваккаро (Метт Деймон) вирушають на місію, аби познайомитися з Джорданом та його матір'ю Делоріс (Віола Девіс). З цього сюжету виростає захопливий фільм, який тонко досліджує складні відносини між спортом, капіталізмом та расою в Америці.
Стрічка Бена Аффлека демонструє нам, як поняття модної колаборації перетворюється на міф, що захоплює увагу людей по всьому світові — та, звісно, змушує їх скуповувати кросівки або інші речі. Ми бачимо, як герой Бена Аффлека каже: "Мені потрібні найкращі баскетбольні кросівки в світі", "Я ставлю на цього хлопця свою кар’єру" та "Його історія змусить нас захотіти літати". Що ж, саме таку історію транслювали Nike і Jordan протягом багатьох років — і це було успішно.
Варто зазначити, що на даний момент Air Jordan — це набагато більше, ніж взуття; це тотем глобальної поп-культури, схожий на iPhone чи Coca-Cola. Торік бренд Air Jordan отримав 4,1 мільярда доларів доходу від продажів.
Справжній центр тяжіння фільму — це Віола Девіс у ролі матері Майкла Джордана Делоріс Джордан. Коли реальний Майкл Джордан спілкувався з командою "Ейр", у нього було лише одне прохання: щоб саме Девіс зіграла його маму. І дійсно, кастинг працює. Девіс, яка має хист до сміливих материнських образів (приклади — "Королева-воїн" і "Сумнів"), чудово демонструє впевненість, необхідну для цієї ролі. В одній зі сцен вона говорить: "Це не буде так, ніби НБА розкручує мого сина. Запевняю вас, що буде навпаки". Оскільки Майкл Джордан у фільмі здебільшого поза кадром, саме Делоріс виступає провідником цієї колаборації талановитого спортсмена та бізнес-імперії, яка згодом породила легенду Air Jordan. Звичайно, Джордан безпосередньо не розробляв взуття, але, давши йому своє ім’я, він підняв його на космічні висоти.
Ця стрічка — яскрава історія талановитого спортсмена, який зробив себе сам. Тож "Ейр" — фільм про взуття, моду та, звісно, велику мрію.