Від чудової сукні Джулі Крісті з паєтками в популярному фільмі 1975 року "Шампунь" до святкової сукні Paco Rabanne, в якій Одрі Хепберн дебютувала у "Двоє на дорозі" в 1967-му, і міні-сукні Джулії Робертс з бантом в "Містичній піці" 1988 року — vogue.ua розповідає про 20 найкращих образів в історії кіно.
Неважко здогадатися, чому глядачі були зачаровані розшитою блискітками сукнею в підлогу, в якій Джулі Крісті з'явилася в популярному фільмі 1975 року "Шампунь". Це вбрання створив дизайнер Джон Бейтс для його лейбла Jean Varon, і упродовж десятиліть на його силует посилалися незліченну кількість разів. Найкраще відтворити образ Крісті вдалося зірці обкладинки Vogue і запрошеній головній редакторці Кейт Мосс, яка одягла власну інтерпретацію на найспокусливішу сукню в кіно на церемонії CFDA Awards в 1998 році.
Хоча ми згодні з тим, що Одрі Хепберн представила світу одні з найвишуканіших модних образів на екрані в 1950-х і початку 1960-х в "Кумедній мордочці" (1957) і "Сніданку у Тіффані" (1961), її найкращий образ для вечірки був представлений пізніше, в 1967 році в ролі Джоани Уоллес в комедії "Двоє на дорозі", фільмі, де багато актуальних відсилань до сучасного стилю. Наш улюблений? Футболка космічної ери Paco Rabanne в комплекті з відповідними сережками і сміливими стрілками на очах.
Жоден гід по кращих сукнях на екрані не був би повним без убрання Дайани Росс. Суперзірка стрічки "Червоне дерево" перетворилася на Трейсі Чемберс, студентку-дизайнерку одягу, яка з усіх сил намагалася стати модельєркою. Гардероб Росс у фільмі, природно, не розчарував. У ньому знайшлася і культова прикрашена сукня з рукавами-кімоно, вочевидь, розроблена самою зіркою за допомогою художника з костюмів фільму Сьюзен Герцман. Таке вбрання варте навіть червоної килимової доріжки Met Gala.
Ферроу спричинила фурор у поп-культурі, коли одягла шовкові туфлі з Т-подібною перемичкою в екранізації роману Френсіса Скотта Фіцджеральда "Великий Гетсбі" 1974 року. Але, безумовно, найбільше глядачам запала в душу сяюча вечірня сукня з бісером, відповідним головним убором і крихітною сумочкою.
Афродізіакальний вплив Мерилін Монро на моду посилився в 1953 році, коли вона зіграла Лорел Лі у фільмі "Джентльмени віддають перевагу блондинкам". Її магнетизм не згас за минулі десятиліття. У головному джазовому номері фільму "Діаманти — найкращі друзі дівчат" Монро з'являється в сукні кольору фуксії без бретелей від дизайнера костюмів Вільяма Травілла, в оперних рукавичках і мерехтливих коштовностях. Воістину розкішна сцена: бездоганний рожевий колір на яскраво-червоному тлі і вічний блиск в очах Мерилін, в який неможливо не закохатися.
Режисер Альфред Хічкок приділяв особливу увагу героїням своїх фільмів. У 1955 році (за рік до заміжжя з принцом Монако Реньє III) Грейс Келлі одягла серію приголомшливо гламурних суконь, перебираючи на себе всю увагу у фільмі Хічкока "Спіймати злодія". Найулюбленішим вбранням актриси стала біла сукня без бретелей.
Тоді як справжнє хутро віджило своє, золота сукня-ілюзія, яку Боб Макі створив для Шерон Стоун в ролі Джинджер в хіті Мартіна Скорсезе 1995 року "Казино", безумовно, ні. Характер, п'янкий гламур і сила, які уособлює Стоун, народжують один з найбільших модних моментів в історії кіно. Заплануйте тригодинний домашній перегляд неперевершеної модної фантазії одного з видатних діячів Голлівуду.
Саме дизайнер Тьєррі Мюглер створив чорну сукню Демі Мур для популярного фільму 1993 року "Непристойна пропозиція" — її фірмовий графічний виріз декольте компенсувало каре зірки завдовжки до підборіддя, поклавши початок новій ері гострого, як ніж, гламуру 1990-х.
Художнику з костюмів Вільяму Чангу довелося добре попрацювати під час зйомок шедевра режисера Вонга Карвая "Любовний настрій", в якому актриса Меггі Чун з'являється в більш ніж 20 різних ціпао. Через таке багатство колекції суконь Су Лічжень, персонажа Чун, складно виділити одну улюблену. Але хто міг встояти перед усипаною трояндами сукнею, яка і через два десятиліття, як і раніше, має власну зоряну силу?
Забудьте "Красуню" (поки що), адже саме міні-сукня з бантом, в якій Джулія Робертс з'являється в хіті 1988 року "Містична піца", допомогла їй увійти в царство бодікона 1980-х років (включаючи надприродні кучері і туфлі-човники на підборах).
Цю сукню було розроблено спеціально для Софі Лорен креативним директором Dior Марком Боаном для трилера "Арабеска" 1966 року. Вважайте, що цей фільм має один з найбагатших екранних гардеробів усіх часів, адже в створенні костюмів Лорен брав участь навіть Ів Сен-Лоран.
Коли доходить до вибору найкращої червоної сукні, безсумнівно, це вбрання Голді Хоун у стилі Джесіки Реббіт, яке вона одягла для своєї ролі Хелен Шарп в похмурій комедії 1990-х років "Смерть їй личить". Величезний бічний розріз, що поєднується з яскраво-червоними туфлями і об'ємною укладкою — в цьому образі ідеальне все.
Мішель Пфайффер була молодою актрисою, коли зіграла зоряну роль Ельвіри Хенкок у фільмі "Обличчя зі шрамом". Її фірмовий образ — сукня-комбінація з перехресною спиною — був дітищем дизайнерки костюмів Патриції Норріс, яка також тісно співпрацювала з Девідом Лінчем над його проєктами "Твін Пікс" і "Синій оксамит".
Любов сучасних знаменитостей до "голої" сукні почалася з Марлен Дітріх. Її вбрання у фільмі "Зарубіжний роман", яке назвали "ілюзорною" сукнею за ефект оголеної натури, стало настільки культовим, що продовжує впливати на моду більш як 70 років по тому. Автором цієї сукні була прогресивна художниця з костюмів Едіт Хед.
Не всі сукні-блокбастери — це сукні з паєтками або драматичні маленькі чорні сукні. Деякі з них, як-от пухнасте яскраво-рожеве міні, в якому Настасья Кінські з’явилась у фільмі "Париж, Техас" у поєднанні з напівпрозорими чорними колготками, покликані модернізувати саме поняття екранного гламуру.
Через понад 80 років після кінематографічного дебюту сукня з рюшами на рукавах і широким коміром "Пітер Пен", яку Джинджер Роджерс одягла в популярному мюзиклі "Час свінгу", звертається до нашої сучасної любові до об'ємних і легких убрань.
Відродження в останнє десятиліття суконь з обробкою марабу робить прикрашену коштовностями бордову вечірню сукню, яку Вів'єн Лі носила в ролі Скарлетт О'Хара у "Віднесених вітром", ще більш пророчою. Цей привабливий ансамбль було створено дизайнером з костюмів Уолтером Планкеттом.
Асиметрична чорно-атласна сукня Ави Гарднер з кримінального фільму 1946 року "Вбивці" (заснованого на оригінальному оповіданні Ернеста Хемінгуея) за свій серйозний і чистий силует зарекомендувала себе позачасовою модною цитатою дизайнерки Віри Уест.
Шовкова сукня Лорен Беколл у фільмі "Мати і не мати" — доказ того, що мода на сукні з вирізом народилася ще в Золотому столітті Голлівуду. Одна з найкращих сцен з таким убранням: Беколл, притулившись до піаніно в барі, в сукні, що оголює живіт, співає пісню How Little We Know.
Легендарний італійський кінорежисер Федеріко Фелліні підготував грунт для одного з найкультовіших моментів у кіно, коли залучив шведську актрису Аніту Екберг до ролі всесвітньо відомої американської зірки Сільвії. Фільм отримав премію "Оскар" за найкращий дизайн костюмів, а саме, там, де Екберг стрибає в римський фонтан Треві в широкій сукні від дизайнера костюмів П'єро Герарді.