Гордість нації: інтерв'ю з Сандрою Сандор, засновницею бренду Nanushka
На святкування 80-річчя київського ЦУМу прилетіла Сандра Сандор – засновниця відомого бренду Nanushka з Угорщини, який за три роки з маленького локального лейблу виріс у міжнародний бренд з двома власними бутиками та кількома сотнями точок продажів. Vogue.ua дізнався у Сандри, як так сталося.
Я завжди росла в оточенні одягу. Ще в 1970-х моя мама займалася його виробництвом, спочатку жіночим, а після мого народження і дитячим. Я з дитинства знала, ким хочу бути, коли виросту, тому і поїхала навчатись до Лондона – 2005 року закінчила коледж Central Saint Martins і відразу вирішила, що хочу займатися саме власним брендом. Я навіть не пробувала шукати стажування у великому модному Домі. Можливо, на старті такий досвід допоміг би мені не витратити зайвих грошей, але я рада, що все склалося саме так. І 2006 року народилася Nanushka. Назва Nanushka – це скорочено від Сандра. Саме так у дитинстві називав мене батько. Мені подобається, як звучить це слово, є в ньому щось рідне і при цьому таке, що чіпляє. Довгий час ми були невеликим локальним брендом, але 2016-го стався переломний момент, почалася наша міжнародна історія.
Дівчина Nanushka не залежить від думки оточення, їй важливий внутрішній комфорт і свобода. Її стиль я б описала як богемний мінімалізм: з одного боку вона не любить зайвих деталей та фокусується на головному, а з іншого – вбирає в себе традиції різних культур. Я народилася в Угорщині – країні, яка розміщена між Заходом і Сходом. Незважаючи на її невеликий розмір, вона в різний час перебувала то під впливом Османської імперії, то австрійських і німецьких традицій. Мені подобається змішувати культурні коди різних народів, в такому міксі є щось захопливе і свіже.
Sustainability – це не просто гучні слова для Nanushka. У нашій команді є кілька людей, які займаються саме цим напрямком роботи: аналізують систему постачань, контролюють на екологічність весь виробничий ланцюжок, перевіряють постачальників. Велику увагу ми також приділяємо вибору матеріалів: використовуємо виключно веганську шкіру, виробництво якої, порівняно з натуральною, менше шкодить нашій планеті; працюємо з органічною бавовною, а штучні тканини у нас частково зроблені з переробленого поліестеру. Щосезону ми намагаємося ставати все більш відповідальними, але воліємо спочатку зробити, а тоді говорити.
Ще один напрямок нашої стійкої роботи – це підтримка місцевих артизанальних майстрів. Різноманітні техніки ручної роботи, наприклад, в'язані деталі в колекції весна-літо 2020, ми робимо разом з ними. Переважно ці жінки живуть у невеликих містах або сільській місцевості Угорщини, ми їх додатково навчаємо і даємо їм робочі місця, при цьому зберігаємо наші традиції.
Instagram став нашою підмогою. Коли 2016 року до управління Nanushka приєднався мій партнер Петер Болдості, ми відразу вирішили, що активно працюватимемо з цією платформою. Мені здається, що саме ця соціальна мережа допомогла невеликим брендам з країн, що ще розвиваються – Угорщини, України, Грузії – привернути до себе увагу, познайомитися зі стилістами та інфлюенсерами. З останніми ми працюємо як самотужки, так і з допомогою спеціальних агентств. Мені подобається, коли їхні читачі знайомляться з нашими цінностями і також стають нашими друзями. Свій особистий бренд в Instagram я не дуже активно розвиваю, волію фокусуватися на створенні одягу та продажах.
Наша нова весняно-літня колекція, яка зовсім скоро з'явиться в ЦУМі, просякнута сонцем і морем. Я надихнулася образом Лулу де ла Фалез під час її відпочинку в Греції 1972 року. Тут наша фірмова тяга до комфорту поєднана з середземноморськими мотивами і відпочинковим настроєм. До речі, всі плетені речі в колекції, а їх тут дуже багато, зробили саме наші ремісники в одному з угорських сіл.
Цього року ми відкрили наш другий магазин – у Нью-Йорку, він дуже світлий і просторий, не схожий на флагманський бутик у Будапешті. Найближчим часом ми хочемо розвивати власні місця ритейлу, щоб подарувати клієнтам максимальне занурення в світ Nanushka. Наступною точкою буде Лондон – там ми хочемо відкрити не лише магазин, а й офіс. Ще цьогоріч ми запустили чоловічу лінію – будемо її розвивати і зміцнювати.