До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як модний світ надихається океаном

Морські зірки, хоча їх і більше 2000 видів, переважно поодинокі істоти, які живуть, повзаючи морським дном і поїдаючи те, що знаходять на своєму шляху. Деяким з них притаманні перламутрові переливи чи пухирчата шкіра, а інші "оздоблені" максималістськими кольорами: яскраво-синім, рожевим, помаранчевим і пурпуровим. Це вражаючі істоти не дивно, що їх любить світ моди.

Versace

Ці ефектні голкошкірі були головними на показі Versace сезону весна-літо 2021 поряд з іншими морськими мешканцями. Вони прикрасили шовкові мінісукні, блузи та блейзери. Бренд уже не вперше звертається до подібної тематики: весняно-літній показ був прямим відсиланням до знаменитої колекції Джанні Версаче Trésor de la Mer сезону весна-літо 1992 року, в якій так само було представлено безліч приголомшливо яскравих морських істот.

Реклама
Versace, 1992 рік

Скарби океану завжди пропонували дизайнерам величезні багатства: черепашки, рибальські сітки, акули, хвилі, рифи, водорості, корали, мешканці глибин — світ моди естетичний і символічний потенціал моря величезний. Джерела натхнення лежать на поверхні: лінії раковини морського гребінця чи траєкторія руху медузи чудово втілюються у візерунки і силуети струмуючих тканин.

Романтичні образи перегукуються з більш серйозними екзистенційними проблемами

Остання колекція Олександра Макквіна сезону весна-літо 2010, що була показана перед його передчасною смертю в лютому 2010 року, мала назву Plato's Atlantis на честь придуманої давньогрецьким філософом Платоном легенди про загублений острів. Представляючи апокаліптичне бачення зміни клімату, в якому танення льоду спричинило підвищення рівня моря, моделі Макквіна втілили еволюційний процес адаптації: лише відростивши зябра і луску, люди могли б вижити в цьому страшному майбутньому.

Минуло понад десять років, а побоювання Макквіна залишаються актуальними. Дедалі більше дизайнерів звертаються до морської тематики, не лише захоплюючись її естетикою, але й показуючи глибші переживання. Такою можна вважати колекцію Simone Rocha з їх фірмовими перлами і частими відсиланнями до морських казок.

Simone Rocha

Русалки — ще одна водна форма, яку любить модний світ. Вони з'явилися на весняно-літньому показі Burberry, де креативний директор бренду Ріккардо Тіші нафантазував "роман між русалкою і акулою, який починається в океані і триває на суші". Палітра океанічного синього кольору прикрасила об'ємні сорочки, плащі та високі ботфорти до стегна. "Вода — символ новизни, свіжості, очищення", — пояснив Тіші. Але відеопрезентація колекції мала і зловісніший відтінок: моделі проходили через ліс у супроводі групи чоловіків у костюмах і темних окулярах, а їхня мовчазна присутність наводила на думку про наближення акул.

Burberry

Одним з дизайнерів, здатних висловлюватися з приводу цих побоювань красномовніше за всіх, є Марін Серр. Підхід французького бренду, що гостро реагує на можливі руйнування довкілля, практичний і візійний. Його естетика передбачає футуристичний світ, де одяг є чимось на кшталт обладунків, тоді як процес виробництва передусім спрямований на перероблені тканини і матеріали. У своїй роботі дизайнер часто вдається до апсайклінгу, використовує вторинні матеріали і створює аксесуари з черепашок, штучних перлів, шматочків алюмінієвих банок і всього того, що можна знайти на березі моря.

Як океан може надихнути індустрію на велику екологічність

Marine Serre належить до тих брендів, які використовують тканини з перероблених пластикових пляшок, витягнутих з океану (таких брендів більшає). Ніхто точно не знає, наскільки забруднені наші моря, але згідно з однією з оцінок, зроблених у 2015 році, в океані вже накопичилося понад 150 мільйонів тонн пластику — ця цифра, за прогнозами, збільшиться утричі до 2040 року, якщо не буде вжито рішучих заходів.

Marine Serre

З часу свого заснування в 2017 році лейбл чоловічого одягу Botter визначив для себе проблему довкілля як одну з основних. Презентація осінньо-зимової колекції 2021/2022 голландського дуету супроводжувалася маніфестом: "Без океану не буде людства, не буде нас". Чисті лінії колекції доповнювалися прикрасами у вигляді рибальських снастей, комірами, що нагадують гідрокостюми, і вітровками, зробленими з океанічного пластика. І річ не лише в модних рішеннях: Botter також оголосили, що вони відкриють підводний кораловий розплідник на Кюрасао, острові в Карибському морі.

Навіть кутюр в особі Iris van Herpen не залишився осторонь. Услід за торішньою колекцією під назвою Sensory Seas, в якій досліджувався зв'язок між біологічним строєм морських організмів і нервовою системою людини, недавня презентація весняно-літньої колекції бренду присвячувалася океану: голландський кутюр'є співпрацював з організацією Parley for the Oceans, що займається проблемами забруднення, це відобразилося в сукні, створеній з переробленого пластику. Як сказала Херпен Vogue: "Більше немає причин не використовувати екологічно чисті матеріали, достатньо просто змінити своє мислення".

Iris Van Herpen

Ресурси океану в контексті моди обмежені лише фантазією самих дизайнерів. Легенди і міфи, загублені скарби і пишність мешканців вибір справді великий. Але все це також відображає людську здатність до руйнування і наш шанс на інновації. Ця темніша, більш орієнтована на майбутнє концепція знаходить дедалі більше послідовників, серед яких і Матті Бован зі своєю колекцією осінь-зима 2021/2022 року. Дизайнер-авангардист характеризує море як "жахливе і неймовірне", презентуючи і відсилаючи до хаотичних наслідків аварії корабля.

Як і саме море, непостійне і мінливе, любов індустрії до океану обумовлена ​​низкою причин: це і надійне укриття, і спосіб втечі від реальності, і потенційне джерело життєвих ресурсів, і таємниче майбутнє.

Текст: Rosalind Jana

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.