Чому модні тренди нульових знову захопили подіуми
Мереживне боді в парі з камуфляжними штанами-карго й багетом Fendi; потерті джинсові шорти з ременем з великою круглою пряжкою в парі з туфлями на невисоких підборах і кепкою; рожеві велюрові спортивні штани з написом готичним шрифтом Nasty та стразами в парі із сонцезахисними окулярами в стилі "Матриці": те, що спершу може видатися реліквіями минулої епохи, — образи, які тепер часто трапляються в Instagram найпопулярніших моделей того часу, і, починаючи з цього сезону, цей стиль, здається, дістався й до модних подіумів.
Так, все правильно: 2000-ні повернулися на подіуми з подвоєною силою. Хутряні чоботи до коліна від Miu Miu, топ і штани Blumarine, прикрашені кристалами, або навіть образ найупізнаванішої леді нульових Періс Гілтон в останній кампанії Lanvin, де панує кітч і гламур. Еклектизм цього десятиліття розбіжностей став майже неминучим. Те саме і з деякими з найвідоміших брендів, чи то перезапуск Juicy Couture у 2020 році, чи то відродження Ugg, що стало можливим завдяки їхній співпраці з Y/Project і Molly Goddard.
покоління Z — у TikTok, де дівчата з морозно-блакитними тінями для повік і шпильками для волосся у вигляді метеликів нарікають на те, що вони були "народжені не в те десятиліття". Що стосується потрапляння тренду на перші сходинки світу моди, то, мабуть, не дивно, що Марк Джейкобс — один з найнадійніших провідників галузі, які визначають, куди змінюються тенденції, — одним з перших прийняв його, запустивши Heaven у співпраці з художницею Авою Ніруї.
Ця ностальгія дійшла й до Ніколи Броньяно, 30-річного дизайнера, що очолив дім Blumarine наприкінці 2019 року з амбіціями повернути бренд на вершину модного Олімпу. У своїй колекції осінь-зима 2021/2022 Броньяно представив естетику нульових у всій її дивовижній красі: з великою кількістю палантинів зі штучного хутра пастельних тонів і розкішно розшитих кристалами мінісуконь. Відродження — це не обов’язково створення ідеального образу з певного моменту часу, а презентація тієї стилізації, яка уособлює наші потреби й бажання сьогодні. Те, як ми розуміємо стиль десятиліття, справді стає предметом уваги тільки згодом, а елементи нульових, які дизайнери беруть за основу, щоб сформувати цілісну картину, часто пов’язані з гламуром і яскравими вечірками. Як висловився Броньяно: "У такий час ми всі шукаємо радість там, де її можна знайти".
Чи то Ніколя Жеск’єр, чи то Раф Сімонс, що переосмислюють музику й стиль своєї юності у 80-х, чи то особливі маркери стилю 90-х, які повторюються в роботах Демни Гвасалії та Гленн Мартенс, — цілком природно, що нова гвардія дизайнерів-міленіалів працює з ностальгічними еталонами минулого. Звісно, після року, проведеного в затишному трикотажі, спортивних штанах і кросівках, хто б не захотів одягатися в дусі сліпуче блискучого гламуру нульових? Можливо, причина популярності модних трендів минулого десятиліття криється в тому простому факті, що на той час, коли ці колекції з’являться в крамницях ближче до кінця літа, ми всі шукатимемо задоволення від моди, і бутики заполонять блискучі вкорочені топи зі стразами, сукні з нашивками з блискучих кристалів і джинси з небезпечно низькою посадкою. Після року випробувань ми заслуговуємо на це.
Текст: Liam Hess
За матеріалами vogue.com.