До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як чорний став головним кольором цієї осені

Останні Тижні моди, що пройшли за старими правилами, запам’ятаються аскетичними костюмами рятувальників планети, строгою уніформою працівників спецслужб і ритуальними чорними сукнями.

Balenciaga осінь-зима 2020/21

Раунд показів осінньо-зимових колекцій — 2020/21 проходив під шквал новин про пандемію, що набирала обертів. Мілан закривав авіасполучення якраз під кінець Тижня моди — модний караван вирушив до Парижа, озброївшись гігієнічними масками. Щось зловісне ширяло в повітрі. Натовплюючись до погано провітрюваних залів, публіка ігнорувала нові вимоги соціальної дистанції й жваво обговорювала ймовірність скасування останніх днів Паризького тижня (їх не скасували). У кулуарах переказували анекдот про американських баєрів, які, побоюючись вірусу, діставалися з Італії до Франції на автомобілях. До старту паризьких показів азійські колеги спішно покидали Європу — у щільних лавах гостей утворилися незвичні зяючі діри.

Реклама
Alexander McQueen осінь-зима 2020/21

На подіумах у цей час показували чорні сукні й спецодяг працівників таємних лабораторій. Навіть зазвичай оптимістично налаштована Вікторія Бекхем на своєму лондонському шоу перші вісім виходів оформила в чорному кольорі. Тоді масштабу майбутньої катастрофи ніхто не уявляв, а появу в колекціях аскетичного одягу вважали коментарем на тему політики тіла й непростих геополітичних умов. Строгі чорні сукні мали вигляд найрадикальнішого модного висловлювання цього сумбурного сезону. Виявилося, не дарма.

Victoria Beckham осінь-зима 2020/21

Тема захисту стала лейтмотивом осінньо-зимових показів. Креативний директор Bottega Veneta Деніел Лі — один з флагманів цього руху. 34-річний дизайнер створює колекції за мотивами сексуально зарядженого функціонального одягу, який на початку нульових популяризував Гельмут Ланг. У цих вбраннях для свого Instagram мріють сфотографуватися всі модниці світу, але через брак свіжих стритстайл-звітів у них простіше уявити Трініті, героїню Кері-Ен Мосс з "Матриці" сестер Вачовскі. На останньому показі Bottega Veneta Лі пропонує строгі однобортні пальта, трикотажні сукні максі в рубчик і грубі чоботи із широким кантом.

Bottega Veneta осінь-зима 2020/21

Про сакральний сенс і сексуальний підтекст чорного одягу найкраще висловився Демна Гвасалія. На епічному шоу Balenciaga він розіграв зразкову антиутопію: декорації до показу імітували затоплений стадіон — з першими рядами крісел, що пішли під воду. Моделі описували кола під полум’яними небесами й місячними затемненнями — ті проносилися на підвішених до стелі LED-екранах і відбивалися в дрібних брижах чорної води.

Balenciaga осінь-зима 2020/21

Гвасалія створив колекцію до пари антуражу — уніформу працівників таємного культу й суворих трударів інквізиції. Моделі виходили на подіум у чернечих рясах з формованого оксамиту й плащах з плісированої шкіри й латексу. Гвасалія точно відчуває час і кожне шоу перетворює на влучний соціальний коментар. Із цим показом він влучив у ціль двічі: кращу метафору інституту Тижнів моди, ніж затонулий стадіон, сьогодні годі й уявити. Такий же ефект від зустрічі з неминучим публіка переживала на паризькому шоу Marine Serre. Переможниця LVMH Prize 2017 року, Марін Серр влаштовує на своїх показах майже вавилонське стовпотворіння: у колекціях пліч-о-пліч ідуть космічні бедуїни й екзотичні номади, вдягнені ніби для знімання нової серії "Божевільного Макса". Так було й цього разу: на тлі кривих дзеркал крокували моделі в костюмних двійках з гостро заточеною лінією плеча, асиметричних сукнях-асамбляжах і респіраторних масках (провісна по суті колаборація дизайнера зі шведською компанією Airinum). Бельгійська топмодель нульових Ганнелоре Кнутсен могла б зійти за втікачку з фільму про провал місії щодо заселення далеких планет. Кнутсен вийшла на подіум, одягнена в спідничний комплект, скроєний з барвистого гобелена, і з дитиною на плечах.

Marine Serre осінь-зима 2020/21

Одне з найефектніших шоу цього сезону — Coperni. У приталених костюмах ідеального крою дизайнерський дует Себастьєна Меєра й Арно Ваяна цитує футуристичну моду 1960-х. Цього разу показ Coperni був подібний до конвенції комп’ютерних гакерів або спецагентів: обтислий трикотаж, асиметричні топи на одне плече й маленькі сумки-футляри химерних форм. Закривала шоу бельгійська модель Ганне-Ґабі Оділь, карбуючи крок у чорному брючному костюмі з глухим коміром-стійкою. Такий прагматичний і строгий гардероб, створений з прицілом на порятунок світу, здається найактуальнішою ідеєю майбутнього сезону.

Coperni осінь-зима 2020/21

Текст: Веня Брикалін

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.