Як американський стиль завойовує модний світ
Нове прочитання ковбойської уніформи, костюмів Жаклін Кеннеді і одягу чирлідерш – американський стиль завойовує модний світ.
Передвиборний девіз Дональда Трампа зробити Америку знову великою, fashion-дизайнери сприйняли як заклик до дії, але потрактували кожен по-своєму. Об'єднало їх в цьому пориві – бажання романтизувати національні символи.
Очоливши американський лейбл Calvin Klein, бельгійський дизайнер Раф Сімонс перебрався до Нью-Йорка. Сімонса інтригує американське життя – свої враження від переїзду з Європи в Америку, і від зіткнень з новою культурою, дизайнер висловив в дебютній колекції для Calvin Klein. У новому сезоні він продовжує свої замальовки: перевидає ковбойську уніформу на новий лад (цього разу шиє її з контрастного атласного печворку), чоботи-козаки оснащує гострим сталевим мисом, що нагадує засіб самооборони, а сукні та пальта розцвічує принтами національних арт-героїв Америки – Денніса Гоппера і Енді Ворхола. З ними – гумові рукавички і плащі, що ніби забруднені кров'ю. В інтерпретації дизайнера від американської мрії до американського фільму жахів – один крок.
Вплив великого американського стилю помітний у колекціях по обидва боки Атлантики. Тема вестернів є і в ювілейній колекції Versace – в шоу-омажі загиблому брату Донателла Версаче пропускає її через призму надлишкової моди 1980-х. Про ковбоїв, що балансують між Диким Заходом і каналом Disney з Селеною Гомес в головній ролі, – нова колекція Coach 1941. Класичні герої "світу Дикого Заходу" у Грега Лорена одягнені як за методичкою: замшеві штани, хусточки-бандани і широкополі капелюхи. Несподівано американські сюжети з'являються на подіумі навіть у головного апологета мінімалізму Фібі Файло в Céline і у Ніколя Жескьєра в Louis Vuitton.
На зміну політичних слоганів з'являються колекції, які грають з тиражованими символами Америки і окреслюють німий протест. Vaquera, група дизайнерів-фаворитів Нью-Йоркського тижня моди – випускає футболки з зображенням Авраама Лінкольна, знайомого всьому світу завдяки стодолларовій купюрі. Міучча Прада, що завжди жваво цікавиться політикою, випускає на подіум Prada моделей в мілітаристських костюмах і тренчах, які контрастують з сукнями та футболками, прикрашеними принтами з традиційних американських коміксів.
Цього сезону замальовки з американського життя можна побачити в найнесподіваніших місцях і трактуваннях. Зніжені костюми Жаклін Кеннеді – однієї з найкрасивіших перших леді в історії США – є в колекціях Вірджіла Абло для Off-White і у Карла Лагерфельда в Chanel. Вікторіанські сарафани і блузи, як в останньому фільмі Софії Копполи "Обдурений", дія якого розгортається в Вірджинії на тлі Громадянської війни, з'являються у Ентоні Ваккарелла в Saint Laurent, каліфорнійців BROCK Collection і Rodarte.
У грі з національними символами Америки дизайнери не обходять стороною і чирлідинг. За цим образом в колекції Calvin Klein Раф Сімонс створює різнокольорові сукні з шнурків. Грайлива бахрома стає ключовим елементом в паризькому шоу Гійома Анрі для Nina Ricci і у Джонатана Андерсона в Loewe.
До моменту, коли нові весняно-літні колекції надійдуть в магазини, в прокаті з'явиться драма "Я,Тоня" – байопік про протистояння двох американських фігуристок. Нехай і збіг, але наряди, навіяні образом головної героїні – Тоні Гардінг, цього сезону можна знайти у Алессандро Мікеле в Gucci і у Veronique Leroy.
Гра з символами американської культури призвела до того, що на подіумах знову з'явилися ковбойські сорочки та сукні з бахроми, принти в дусі шовкографій Енді Ворхола і блискучі наряди атлетів. Якщо придивитися, за всім цим – потужна громадянська позиція. Тут, як і у випадку з агітаційними футболками в минулих сезонах, потрібно вирішити, чи варто перетворювати свій гардероб в політичний маніфест. Боротися з несприятливою політикою за допомогою одягу – ідея, можливо, дуже наївна. Але, з досвіду останніх колекцій, дизайнерам вдасться зробити Америку великою, і змінити ставлення до неї в світі набагато раніше, ніж президенту США, проти якого вони виступають. Стати частиною цього руху – окрема радість.