Від щирого серця: велике інтервʼю з українським дизайнером Іваном Фроловим
Коли запитую Івана Фролова, за якими критеріями він вимірює свій успіх, дизайнер робить паузу. Він міг би згадати запаморочливий список знаменитостей, які з’являлися в його ризикованих творіннях: Бейонсе, Кайлі Міноуг, DojaCat, Сем Сміт. Міг би зауважити, що в команді FROLOV працює майже 40 людей і бізнес тримається на плаву попри постійну невизначеність через війну. Натомість Іван відповідає: "Мені подобається, коли вранці клієнти, з якими я щиро дружу, надсилають повідомлення: "Це була найкраща ніч мого життя. Хочу замовити ще два корсети".
За останні роки модна публіка встигла охолонути до кричущого стритстайлу, і новий тренд на тиху розкіш більше не викликає захоплення, проте завжди знайдуться ті, хто вбирається так, щоб почуватися максимально сексуальними, — як то кажуть, sexyaf. Іван Фролов, який запустив свій іменний бренд у 2015 році, коли йому було лише 22, наробив шуму далеко за межами Києва, знайомлячи світ зі своїм баченням "української сексуальності".
Жага досліджувати і святкувати — головні мотиви його основної лінії та колекцій hotcouture — "гарячої моди" (на противагу офіційному визначенню високої моди HauteCouture). Перша колекція Фролова, створена під час навчання в Київському національному університеті технологій та дизайну, зверталася до естетики БДСМ, а остання, Moloda, що була представлена у вересні в межах Лондонського тижня моди, торкалася національних традицій і свят. За винятком, звісно, відвертих бюстьє, каскадів прозорого тюлю та прикрас зі стразами Swarovski, які інтерпретують задану тему з великою часткою творчої свободи — радше в дусі дискодів, аніж у манірному народному стилі.
Головна поп-ікона сучасності Бейонсе вдягала сукні FROLOV двічі. У суперкороткому яскраво-рожевому вбранні Firework з блискучими срібними променями на грудях вона вперше після п’ятирічної перерви вийшла на сцену в Дубаї. А у відвертій сукні з дзеркальних смужок зі вставкою на грудях, що створює ефект оголеного тіла, і вишитим зверху анатомічним серцем зірка виступала в межах світового турне Renaissance. Ім’я Фролова набуває слави завдяки дедалі потужнішому легіону жінок, які прагнуть привнести дрібку бурлеску у своє життя.
У день нашого інтерв’ю на початку зими Іван перебуває в сонячному Лос-Анджелесі. Він прилетів, щоб узяти участь у i am u are, масштабному ярмарку, де FROLOV представлений серед приблизно 180 брендів, що репрезентують американцям українську моду, мистецтво, дизайн та технології. Грудень — важливий час підготовки до сезону нагород і пора вечірок, тому Іван прибув заздалегідь, аби поспілкуватися зі стилістами, зустрітися з потенційними клієнтами та зробити примірку: його речі мають сидіти як влиті. Щоб кожен виріз у формі серця, глибоке декольте або прозора накладка трималися там, де їм належить, потрібна спритність його рук.
Фролов знає, що більшість його витворів носять не щодня, а за особливої нагоди — на весілля, день народження, червону доріжку, — і серйозно ставиться до своєї місії: "Мені важливо, щоб жінка думала не про сукню, в яку вона вдягнена, а про незабутні миті, які в ній переживе".
Що це вбрання розповідає про самого дизайнера? В зумі він невибагливий і люб’язний, одягнений у сорочку авторства дослідниці українського фольклору Марії Квітки з наївними вишитими котами, квітами та словами "Любов наша, любов мила". Він відкрито обговорює найделікатніші теми, зокрема власну сексуальність. "Я почуваюся дуже сексуальним, — каже він. — Йдеться не про зовнішній вигляд, а про самоусвідомлення. Так само як і мода — це не тільки про одяг". Фролов каже, що "не хоче будувати кордони навколо себе": "Я маю багатий досвід стосунків із різними людьми. І мова не про секс, а радше про почуття".
Наше інтерв’ю припадає на Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Дизайнер активно співпрацює з українською організацією "100% життя", яка займається підвищенням обізнаності про ВІЛ/СНІД та тестуванням. За його словами, це узгоджується з наміром бренду FROLOV бути соціально відповідальним: "Наш одяг здатен змінити ставлення до власного тіла і сексуальності. Це може надихнути на пошуки нових досвідів. Якщо вже ми звертаємось до теми сексу, то маємо бути відповідальними й готовими говорити з людьми навіть на незручні теми".
Сексуальність є характерною рисою колекцій FROLOV — але не єдиною. З моменту народження бренду його логотипом є анатомічне людське серце. У цьому відчувається кокетливість і значущий символізм. Під час війни бренд брав участь у благодійних ініціативах: помістив серце на брошку-пін "Небайдужі рятують серця дітей" і на вишиті футболки, які зібрали значні кошти для урядової платформи United 24. Зважаючи на те, що другий склад його прізвища звучить англійською як love, "кохання", цей символ є влучною візуальною метафорою. Проте для Івана серце цілком уособлює філософію бренду. "Я вважаю, що наш одяг живий, бо ми використовуємо багато вишивки, кутюрних технік, традиційних мотивів — і все це виготовлено вручну. Крім того, у нашій майстерні панує особлива енергетика; це як у церкві — я щиро вірю в такі речі. Одяг наповнюється нашим натхненням і настроєм. Клієнти кажуть, що теж це відчувають".
У такі миті може виникнути спокуса спростити концепцію FROLOV до вічної дуальності святого і грішного. Особливо тому, що крайнощі для нього є природнішими, ніж тонкощі. Однак є нюанси. Мода часто з насолодою перевіряє, що таке добрий смак, і Фролов, здається, заінтригований цією невизначеністю. "Я не впевнений, що завжди роблю речі на 100 відсотків зі смаком, — каже він. — Готовий це зрозуміти та більше так не робити". Зрештою, клієнти також висловлюють готовність тестувати межі своєї зони комфорту.
У жовтні Фролову виповнилося 30 років — ледве встиг до списку "30 до 30" українського Forbes. Найближча мета — показати свою колекцію в межах офіційного календаря HauteCouture в Парижі, що потребує не лише схвалення Федерацією за суворими стандартами виробництва, але й коштів. Та Іван все одно приїздить до Парижа та проводить презентації для баєрів, клієнтів і преси. Він каже, що його бачення довгострокової перспективи ще не визначене, проте навряд чи варто очікувати кардинальних змін тепер, коли він нарешті викристалізував свій авторський стиль. Хай там як, Фролов визнає, що сексуальність — це не завжди про відкриту сукню: "Не можу уявити на жінці нічого звабливішого за білу чоловічу сорочку вранці".
Текст: Емі Вернер
Фото: SamWilson @Jones Mgmt
Стиль: Anna Klein
Зачіски: JoséphineBrignon @Artlist
Макіяж: TizianaRaimondo @Home
Диджитал: Julia Eskell
Продюсерка: Angélique @Kitten
Асистенти фотографа: LocBoyle, MarcAlexander Shelly
Асистенти стилістки: JohannaVikblom, Alva Henckel
Асистенти продюсерки: Gillian @Kitten, Louis @Kitten
Кастинг: Ikki @Art Board
Модель: SherryShi @IMG
Читайте також