До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Сукня, що змінила стиль принцеси Діани назавжди

Чорна атласна сукня дизайнерки Елізабет Емануель, яку Діана, принцеса Уельська, вдягла на свою першу офіційну зустріч із нагоди заручин з принцом Чарльзом, в одну мить змінила громадську думку про новоприбулу в королівську сім’ю. На зміну образу тихої виховательки Діани прийшла розкріпачена леді Ді, справжня знаменитість, у яку закохалася преса. "Це було разюче, — сказала британському Vogue Елізабет Емануель. — Ми стали свідками народження модної ікони прямо на наших очах".

Леді Ді в легендарній чорній сукні зі шлярками, 1981

До того, як одягнути цю культову чорнильно-чорну сукню без бретельок з приголомшливими каскадами шлярок, Діана доручала Елізабет і її колишньому партнерові Девіду Емануелю створювати для неї милі сукні принцес. "Все це було з блідо-рожевої й ніжно-блакитної сітки й леліток", — згадує Елізабет про одяг "справжньої коханої, що погано зналася на моді". Але того фатального вечора 1981 року Діана у своїй "першій дорослій" сукні мала вигляд справжньої "кінозірки".

Реклама
Леді Ді в легендарній чорній сукні зі шлярками, 1981

Яскравий дизайн і драматичний шлейф, який Діана стискала в жмені шлярок, не був призначений для принцеси. Все змінилося, коли Діана відвідала шоурум Елізабет Емануель, розміщений на Брук-стріт, для надтаємного примірювання її весільного вбрання — тоді вона побачила цю чорну сукню, що висіла на вішалці. "Вона закохалася в неї, і їй було все одно, що хтось уже вдягав її на благодійний вечір", — згадує Елізабет. "Ми навіть не думали, чи годиться сукня для цього випадку, ми лише побачили, що в ній вона має приголомшливий вигляд".

Леді Ді в легендарній чорній сукні зі шлярками, 1981

Потім ця сукня потрапила на перші шпальти газет через свій колір (чорний, символізував траур і не годився для вечірньої врочистої зустрічі) і силует (занадто обтислий, і оголював плечі). "Ми не подумали про те, що станеться, коли Діана вийде з машини й нахилиться", — зізналася Елізабет у відповідь на критику, яку вона отримала стосовно образу принцеси з дуже великим декольте. Попри численні образливі для дизайнерського дуету листи, його підтримувало особисте листування з лордом Сноудоном, у якому йшлося про те, що Діана мала "приголомшливий вигляд".

Леді Ді в легендарній чорній сукні зі шлярками, 1981

"Ми були такими наївними, — міркує Елізабет. — На Діану було спрямовано стільки уваги преси, що нам довелося відкласти оголошення бюджету до наступного дня". Публічність навколо образу 1980-х спровокувала чутки про весільну сукню принцеси. "Життя, здавалося, зупинилася через цю сукню", — згадує дизайнерка. Зрештою, популярність Діани перевершила всі очікування, а студія дизайнерів стала для неї безпечним місцем від надокучливих папараці, де вона могла спокійно приміряти фантастичні сукні. "Ця студія стала таким собі притулком леді Ді, за яким ніхто не стежив", — каже Елізабет. "Ми ніколи не змушували її розповідати що-небудь, але вона завжди була відкрита й енергійна, ніби щебетала в перукарні". Уривки з оповідань принцеси Діани про перебування поруч із Роджером Муром на прем’єрі фільму про Джеймса Бонда "Живі вогні" назавжди залишаться в пам’яті дизайнерського дуету.

Леді Ді в легендарній чорній сукні зі шлярками, 1981

За матеріалами: vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.