Свято за адресою: ексклюзивне інтерв'ю з засновниками бренду 16Arlington
Минулого тижня на запрошення Helen Marlen Mandarin у Києві побував молодий дизайнерський дует 16Arlington. Випускники лондонського відділення Інституту Марангони, Марко Капальді і Федеріка "Кіка" Кавенаті всього за два роки стали улюбленцями світового джетсету – їх драматичні кейпи, розшиті страусиним пір'ям, і сексуально заряджені сукні в лелітках носять Роузі Гантінгтон-Вайтлі, Джордан Данн і Леді Ґаґа. На минулому нещодавно Met Gala в Нью-Йорку Дженніфер Лопес виблискувала у кейпі, прикрашеному пір'ям кольору лаванди. Ексклюзивно для Vogue життєрадісні дизайнери розповіли про своє італійське коріння, новий фемінізм і про дебютний "фетишистський" показ лейблу.

Vogue: Ви привезли до Києва архівні вбрання 16Arlington різних років, які пробудуть тут місяць. Розкажіть про них.
Марко: На жаль, багато знакових речей зараз гуляють світом разом з нашою PR-командою. Але ми спробували зібрати ті, які транслюють ДНК лейблу і розповідають про естетику 16Arlington. Наприклад, тут є кілька вбрань, створених спеціально для Леді Ґаґи (сукня, густо розшита срібними лелітками – прим. Vogue). Також ми привезли вкорочену копію кейпа з страусиного пір'я, який Дженніфер Лопес одягала на останній Met Gala.

Vogue: Напевно, побачити Джей Ло у своїх речах на такій події дуже захопливо.
Федеріка: Ми до останнього не знали, що вона вийде на Met Gala в 16Arlington. Цей кейп Лопес вже використовувала на зйомках музичного відео і згадала про нього під час підготовки до вечора в Метрополітені. У той день ми були в Лондоні, але спеціально не лягали спати – чекали трансляції з червоної доріжки. Перші фото з'явилися в Instagram о четвертій ранку. Ми не могли стримати криків радості!

Vogue: Щоб носити ваші вбрання треба бути особливою жінкою.
Марко: Ми вибірково ставимося до співпраці зі знаменитостями. Не важливо, скільки у них читачів в Instagram – десять мільйонів чи десять людей. Важливіше, якими талантами вони володіють і що несуть у світ. Ми не думаємо про наших клієнтів у розрізі віку, раси або професії – все це не має значення. Важливо, щоб вони поділяли наші погляди і цінності.

Федеріка: Ми хотіли працювати разом ще під час навчання в Інституті Марангони. У нас навіть була ідея зробити одну випускну колекцію на двох, але керівництво курсу наполягло на тому, щоб кожен готував її самостійно. Трохи пізніше ми з Марко брали участь в одному комерційному проекті і паралельно робили самостійні кроки в дизайні. Ми зняли квартиру зі студією за адресою Арлінгтон-стріт, 16. Це було дуже затишне місце, доверху завалене пір'ям та лелітками. Так у бренду з'явився будинок, назва і перші клієнти – до нас постійно приходили рідні та друзі, просили щось, аби вдягнути на вечірку.

Vogue: Наскільки сильне ваше італійське коріння?
Федеріка: Я народилася в Італії, але в 13 років ми з сім'єю переїхали до Австрії. Німецьку мову я так і не вивчила, зате побачила світ.
Марко: Я народився і виріс у Лондоні в італійській сім'ї. При цьому виховання у мене типово британське – Лондон настільки космополітичне місце, що не до кінця розумієш, де саме перебуваєш. Незважаючи ні на що в нас обох сильна тяга до великого італійського стилю. Без нього нікуди.

Vogue: Ви все робите в чотири руки. Як проходить процес створення колекції?
Марко: Зазвичай ми обговорюємо концепцію і ідеї, відштовхуємося при цьому від ДНК лейблу. А далі розходимося по кутах і кожен розробляє свою колекцію. Неймовірно, але в 90% випадків наші смаки збігаються і ми приходимо до одних і тих же результатів. Нам дуже комфортно працювати разом — часто нам навіть не треба нічого говорити одне одному. Бувають, правда, і конфлікти.

Vogue: Про що сперечаєтеся?
Федеріка: Це не сварки, радше творчі розбіжності. Зазвичай сперечаємося про висоту розрізів на стегні і глибині декольте, адже у Марко чоловічий погляд на жіноче тіло. Але в цьому і є головна сила 16Arlington – постійний обмін ідеями. У колекціях немає жодної речі, ідея якої належить лише мені або йому.

Vogue: У ваших колекціях багато відвертих суконь. Нова хвиля фемінізму в Інтернеті і соціальних мережах якось вплинула на вашу роботу?
Марко: В цьому сенсі мені дуже пощастило працювати з Кікою – вона дивиться на все жіночими очима. У 16Arlington ми хочемо, щоб жінки почувалися сильними. Неважливо, що надає їм сили – приталені сукні зі шкіри чи пальто, розшите пір'ям. Важливо, щоб їм було комфортно в тому образі, який вони транслюють. Якщо жінка почувається сексуальною в короткій спідниці або в тугій сукні – тим краще! Ми хочемо, щоб у кожного була повна свобода самовираження.



Vogue: У лютому ви провели перший показ у межах Лондонського тижня моди. Ви завжди хотіли цього?
Федеріка: Мрія показати колекцію на подіумі давно зачаїлася в голові. Це ідеальний формат презентації, коли всі елементи – кастинг, зачіски і макіяж, музика – все складається воєдино. Немає нічого незначного – навіть дизайн запрошення важливий. Нам дуже пощастило, що Британська рада підтримала нас. Стати частиною Лондонського тижня моди – це велика честь.

Vogue: На цьому шоу крім звичних для ваших колекцій життєрадісних мотивів відчувався новий настрій, достатньо похмурий.
Марко: Мода повинна викликати емоції, інакше вона просто втрачає сенс. Цього сезону ми надихалися творчістю німецько-американського художника Річарда Лінднера – нам дозволили використовувати його роботи, які ми трансформували у принти на тканини, шкіру і візерунки з леліток. Це додало нового звучання нашій роботі – трохи темного, на межі фетишизму. Для нас це новий щабель у розвитку бренду – ми ростемо і хочеться мати можливість ділитися ідеями, своїм баченням ситуації. У цьому все задоволення!

Текст: Веня Брикалін
Фото інтерв'ю: Юрій Яцкулич