Як працює дитячий модельний бізнес в Україні: розповідає інсайдер
Дитячий модельний бізнес в Україні — багатонадійний напрям, що активно розвивається. Дедалі більша кількість батьків сьогодні замислюються про те, щоб із самого дитинства навчати своїх дітей цієї професії, яка за часів соціальних мереж і важливості розвитку особистого бренду може стати прекрасним фундаментом для майбутньої зірки. Як влаштована індустрія сьогодні й на що потрібно звертати увагу батькам, нам розповіла Юлія Велькевич, засновницяагентства Up’N’Fame.
Модельний ринок України нині не сформований і має досить хаотичний вигляд. Є хороші гідні агентства в регіонах — Вінниці та Миколаєві, але є й безліч таких компаній, які не мають стосунку до професійної модельної діяльності. Найголовніше завдання агентства — прищепити смак дитині, розвинути впевненість у собі, навчити професійних навичок так, щоб замовнику було комфортно працювати на знімальному майданчику із цією моделлю. Дуже важливо витримати тонку грань, щоб не перебільшити з позуванням, не втратити дитячого завзяття й водночас бути готовим до задовгого знімання, бути дисциплінованим, витриманим, уміти контролювати емоції, уважно слухати й виконувати завдання постановника. Звісно, агентство є гарантом і для моделі під час підбору замовника, і навпаки. Це потрібно, щоб робота приносила насолоду і дитині від процесу, і замовнику — від співпраці з юним професіоналом.
В Україні дуже багато вродливих і талановитих дітей, висока конкуренція, але водночас навчених і дисциплінованих дітей і батьків мало. Маючи 25-річний стаж роботи з модельним агентством для дорослих моделей як в Україні, так і за кордоном, а також із дитячим моделінгом, я розумію, що на сьогодні наше головне завдання — спочатку навчити дитину, підтримувати набуті навички та розвивати її. Також маємо представити якнайкраще всіх наших дітей-моделей і в такий спосіб спростити клієнтові пошук моделей, допомогти йому знайти потрібний типаж, побачити всі переваги дитини-моделі. На нашому сайті upnfame.com ми надаємо якісні фото та відеоматеріали, перегляд яких дасть змогу замовникові відразу побачити професіоналізм моделі та який вигляд вона матиме в його рекламі.
Спершу потрібно визначитися з агентством, з’ясувати, чи комфортно дитині й батькам у його атмосфері, чи розумієте ви одне одного та чи збігаються ваші бажання. Після вибору агентства, пройти навчання. Навіть найталановитіша дитина потребує консультацій і репетицій. Упродовж навчання ви зрозумієте, чи ця діяльність цікава дитині й чи готові батьки надавати цьому достатньо часу. Потім бажано зробити якісне портфоліо й підготувати супутні матеріали, які дадуть змогу якнайвигідніше показати всі переваги дитини на міжнародному рівні. Це портфоліо має бути не соромно презентувати маркетологам великих міжнародних компаній, як-от Zara Kids, наприклад. Світлини з домашнього альбому під ялинкою або в купальнику з мавпочкою точно не згодяться.
Передусім батьки мають вивчити сайт агентства, його профіль у соціальних мережах і моделей, звернути увагу на роботи, які надає агентство. Також раджу надати увагу візуальному складнику портфоліо агентства, від цього залежатиме, як представлятимуть вашу дитину. Якщо є сумніви, то краще пошукати когось ще. Важливо заздалегідь познайомитися з викладачами, дізнатися про атмосферу в агентстві від тих, хто вже з ним співпрацює або робив це в минулому.
Ми створюємо комфорт, атмосферу добра й упевненості в собі, завжди намагаємося дати багато корисної інформації про здоровий спосіб життя, стилі, моду, правильне харчування й спортивні активності. Ми розвиваємо навички самопрезентації, намагаємося прибрати бар’єр роботи на камеру. Сьогодні це дуже важливо. Це стосується не тільки модельного бізнесу, а й будь-якої професії. Життя з режиму офлайн переходить в онлайн, і спілкування з публікою здебільшого відбувається через камеру, тож потрібно вміти записати відео для прийняття на роботу або вести прямі ефіри для залучення аудиторії. Тепер дорослим доводиться відвідувати відповідні майстер-класи та індивідуально навчатися, щоб не робити грубих помилок під час подібної комунікації. Наші діти вже навчаються цих навичок ефективної самопрезентації.
Дуже важлива навичка на сьогодні — легко комунікувати, бути легким і гнучким у спілкуванні. Наші вихованки вільно поводяться перед камерою, можуть взяти інтерв’ю в самої Анни Делло Руссо, подружитися з Коко Роша на показі TOD's у Мілані й не відчувати водночас дискомфорту. Ми пишаємося багатьма проєктами, наші діти знімалися для міжнародних брендів, працювали на Тижні моди в Мілані як ведучі, знімалися у відеокліпах Макса Фадєєва, "Океану Ельзи", у серіалах, нам є чим пишатися.
На початку 2020 року ми сподівалися на велику кількість закордонних замовлень, оскільки наші діти напередодні підписали кілька міжнародних контрактів. Маємо певні домовленості з брендами, які хотіли бачити наших моделей на виставці Pitti Bimbo у Флоренції. Ми навіть встигли злітати в Португалію на знімання бренду LION OF PORCHES, змогли з нашими дітьми й каналом HD Fashion TV потрапити в Мілан на Тиждень моди, але в останній день модного тижня бренд Giorgio Armani несподівано вирішив не впускати публіку в зал і їхній показ уперше пройшов у режимі онлайн. Це стало шоком і спочатку такий поворот подій було складно сприймати як реальність, яка відбувається тут і зараз. Але кордони закрилися, і ми стали чекати. Напевно, найважчим було для нас просто чекати. Ми звикли дуже багато працювати.
Навчання перевели в режим онлайн, але дуже складно передати атмосферу й створити робочі умови через монітор, коли діти вдома у звичному домашньому оточенні. Ми вирішили зробити ставку на знімання. Вдячні фотографам за те, що запропонували лояльну вартість. Тож удосконалили портфоліо й водночас збагатили досвід наших дітей. Уперше відмовилися від fashion-шоу, щоб запобігти інфікуванням, позаяк вважаємо, що здоров’я дітей та їхніх родин — найважливіше.
Україна багата на таланти, маємо величезну кількість дизайнерів, які дбають про якість не менше, ніж про стиль і красу. Ми дуже хочемо, щоб дитяча мода розвивалася й було багато крутих журналів дитячої моди, адже доросла індустрія вже сформована, на ринку є безліч прекрасних фотографів, стилістів, дизайнерів.
До того ж модельний ринок — це не просто частина модної індустрії, він ще взаємопов’язаний зі світом кіно й шоу-бізнесу. Ми охоче беремо участь у зніманні відеокліпів, серіалів і фільмів. Часто в нас знімають закордонні бренди, селебриті, актори, співаки, бітмейкери, блогери, періодично їм потрібні моделі й актори. Також часто чуємо від своїх закордонних партнерів, що з нашими дітьми дуже комфортно працювати. Вони швидко розуміють завдання, уважно слухають фотографа й стилістів, дисципліновано чекають, розуміючи, що вони — частина великої команди. Тому я буду тільки щаслива, якщо професійних і якісних агентств у нашій країні ставатиме дедалі більше, оскільки на це є попит, індустрія активно рухається вперед.
Для цього знімання vogue.ua ми вибрали дівчаток, приклад яких засвідчує — дитячий модельний ринок в Україні не просто є, а активно розвивається й уже має своїх зірок. Відразу скажу, що ми пишаємося кожною дівчинкою. Вони всі різні, але їх об’єднує одне — усі вони майбутні світові зірки. З таким бажанням працювати, такою дисциплінованістю та професіоналізмом, ми впевнені, вони досягнуть чималого успіху. З великою втіхою розповім вам про кожну з них.
Даша Вайт (Dasha White) — модель і ведуча каналу НD fashion TV, дуже яскрава й весела дівчинка, справжня професіоналка. Клієнти зазначають, що позує іноді краще, ніж дорослі професійні моделі. У 12 років вона відвідала Тиждень моди в Мілані як ведуча каналу й з великим успіхом провела безліч інтерв’ю зі світовими селебриті, такими як Кароліна Куркова, К’яра Феррані, Ерманно Шервіно, Ян Гріффітс (Max Mara), Анна Молінарі (Blumarine), Єва Чен (Інстаграм), Массімо Джорджетті (MSGM). Інтерв’ювала Діму Монатика, Алана Бадоєва та інших зірок на закритій презентації мюзиклу #Ритм. Як модель знімалася для Helen Marlen, дизайнерки Олени Голець, французького журналу FIENFH, неодноразово брала участь у показах.
Ліза Абдукадирова — професійна ведуча каналу про моду, провела випуски-огляди Ukrainian Fashion Week, у нашому спільному проєкті з каналом HD Fashion TV — #Upnfame Journal інтерв’ювала дизайнерку Валерію Ковальську, Віру Брежнєву, alyona-alyona, працює як модель.
Даша Наумова знімалася для міжнародних брендів за кордоном, недавно вийшов кліп гурту "Океан Ельзи" з її участю. Також Даша знімається в серіалі.
Ліза Баришевська — наймолодша учасниця знімання, але вже працювала як модель для українських брендів, була запрошена на знімання одного європейського журналу, а ще має досвід ведучої. Брала інтерв’ю в Христини Бобкової та Каті Сільченко.
Міра Велькевич вже знімається як доросла модель для українських брендів, учасниця модних показів, ведуча масових заходів, навіть готова до імпровізації. А ще ми пишаємося, що Міра двічі вигравала чемпіонат України з художньої гімнастики в групових вправах. Це не наша пряма заслуга, але ми дуже цінуємо її працю, вона — приклад для багатьох наших маленьких вихованок.
Ми дуже вдячні нашим дітям, а також їхнім батькам. Бути моделлю — це велика праця, що потребує багато часу. Ми щосили працюємо й розуміємо, що попереду ще дуже багато роботи, яка неодмінно дасть прекрасний результат.
Фото: Danil Kaistro
Стиль: Anastasiia Yatsenko
Макіяж і зачіски: Yevgeniya Kozlova
Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina