КУПИТИ КВИТКИ

Ідеальний союз: інтерв'ю з талант-скаутом Флоріан де Сен-П'єр

Протягом 30 років талант-скаут Флоріан де Сен-П'єр допомагає модним компаніям знаходити нові імена. Але минуле індустрії її цікавить мало – вона з азартом дивиться в майбутнє. З нею зустрівся Веня Брикалін.

Флоріан де Сен-П'єр

З Флоріан де Сен-П'єр, однією з найвпливовіших талант-скаутів в fashion-індустрії, ми зустрічаємося в штаб-квартирі її компанії, розташованій в 8-му окрузі Парижа. У білому просторі – стіл для нарад, диван і шкіряний шезлонг Пола Таттла. Його присутність робить стерильне приміщення схожим на кабінет психоаналітика.

Реклама.

"Я не вважаю, що дизайнери повинні розповідати історії, – безапеляційно заявляє Флоріан де Сен-П'єр. – Справжній талант повинен вміти створювати історію і такий продукт, який зможе вплинути на суспільство в цілому. Це, погодьтеся, зовсім інше заняття".

Спадкоємиця прізвища де Сен-П'єр (до недавнього часу родині належав маєток XVII століття шато де Бомануар в Бретані), за її власними словами, займається "укладенням союзів" – назвати Флоріан хедхантером можна хіба що для узагальнення. У Сен-П'єр багато завдань, але головне – підбір талантів для роботи в модних будинках. Як арбітр, вона стежить за тим, що відбувається в індустрії і допомагає з'єднувати найсвітліші уми і відважний менеджмент в успішне бізнес-підприємство.

Бекстейдж показу осінньо-зимової колекції Алессандро Мікеле для Gucci

"Бездоганний продукт – це, професійною мовою, наші мінімальні очікування, – пояснює Флоріан. – Дизайнер на чолі великого бренду повинен бути лідером, який надихає і веде команду вперед. Можна не володіти всіма секретами технічної майстерності, але треба бути виключно вимогливим і чітко розуміти, чого хочеш. Подивіться на дизайнерів калібру Еді Слімана або Фібі Файло – в ролі диригента такі люди забезпечують злагоджену гру всього оркестру".

Після закінчення престижної бізнес-школи ESSEC в Парижі, Флоріан де Сен-П'єр почала будувати кар'єру в фінансовому департаменті Christian Dior, але залишалася там недовго: в 26 років вона заснувала власну рекрутингову компанію, для якої отримала першого важливого клієнта – ательє Christian Lacroix. З тих пір тендітна жінка з пронизливими волошковими очима – один з головних агентів змін в модній індустрії. Завдяки їй в минулому Крістоф Лемер потрапив в Lacoste, Альбер Ельбаз – в Guy Laroche і в Lanvin. Вона стояла за призначеннями Крістофера Бейлі в Burberry і Алессандро Мікеле в Gucci.

Фінал показу останньої колекції Крістофера Бейлі для Burberry. Лондон, лютий 2018

"Подобається вам те, що зараз відбувається в Gucci, чи ні, але це були радикальні зміни", – з блиском в очах говорить де Сен-П'єр. Вона має на увазі революцію, яку здійснив CEO Gucci, Марко Біццаррі, коли призначив на посаду креативного директора маловідомого дизайнера зі штату компанії. З якого боку барикад в цьому питанні сама Флоріан, здогадатися неважко: під час інтерв'ю на ній коротка різнобарвна сукня Gucci, що відкриває мініатюрні, майже дитячі плечі.

"Є два типи дизайнерів: ті, які хочуть залишатися незалежними, і ті, які мітять на позицію креативного директора лейблу, – пояснює де Сен-П'єр. – Мене цікавлять ті, чия робота співзвучна з часом. Мода – це прикладне мистецтво. Якщо дизайнер випереджає час, його колекціям місце в арт-галереї. Якщо він не відчуває сучасність, то успіху не буде, як не старайся. Чари трапляються рідко – але тоді робота дизайнера стає тригером для суспільства і пропуском в створений ним світ".

Франсуаз Жанік, "Кокон" (1975), желатиновий відбиток, шовковий папір, мотузка

"Головна відмінність нового покоління дизайнерів від попередніх – у них є влада. Вони можуть купити свою свободу, – пояснює де Сен-П'єр. – Для цих людей мода – одна з можливостей творчої реалізації. З таким же успіхом вони займатимуться музикою, відео, графічним дизайном. Завдяки соціальним медіа, дизайнери більше не мають потреби в посередниках: вони створюють навколо себе співтовариства і безпосередньо ведуть з ними діалог".

Коло інтересів Флоріан де Сен-П'єр не обмежується модою – в компанії досліджують сфери архітектури, промислового і графічного дизайнів. Щоб тримати руку на пульсі, де Сен-П'єр запустила онлайн-платформу для молодих талантів Eyes on Talents і активно бере участь в культурних ініціативах по всьому світу. З останніх захоплень – східноєвропейська фотографія. У пошуках нових імен Флоріан підтримує фотоконкурс в Кракові. Не забувають в компанії і про звичні адреси – щороку співробітники Floriane de Saint-Pierre et Associés вирушають на випускні шоу головних fashion-шкіл світу: на оглядах студентських робіт можна розгледіти майбутню зірку.

"Портрет матері з сином і дочкою" із серії колажів німецької художниці Аннеґрет Солтан "Материнство" (1977-1986)

"Зараз дивовижний час для молодих талантів, – розповідає Флоріан. – Вони змінюють уявлення про модний продукт. Я чекаю, що вони побудують нову fashion-систему. Сервіс Uber не придуманий компанією-перевізником, Airbnb – не розроблений мережею готелів, а PayPal – банком. Зміни в моді, як і в інших сферах бізнесу, – справа рук аутсайдерів. Справжні зрушення завжди зароджуються на околицях, тому ми уважно стежимо за тим, що відбувається в світі".

У пошуку нових трендів Флоріан де Сен-П'єр звертається до мистецтва. Вона входить до опікунської ради паризьких Palais de Tokyo і Центру мистецтва і культури Жоржа Помпіду. Особиста колекція де Сен-П'єр почалася з колажу німецького художника Мартіна Кіппенбергера. Флоріан зізнається, що до сих пір ця робота – її улюблена. Сьогодні де Сен-П'єр концентрується на творчості художниць кінця XX – початку XXI століття. Її останні відкриття – Аннеґрет Солтан, Франсуаз Жанік і Мікалейн Томас.

Фотографія "Розкажи, про що ти думаєш" (2016) американської художниці Мікалейн Томас

"Сучасне мистецтво – головний тренажер для очей і розуму, – зауважує де Сен-П'єр. – Я почала збирати роботи сучасних художників, як тільки змогла собі це дозволити, бо переконана: вони пророкують майбутнє. Культурна освіта дуже важлива: вона дає розуміння перспективи. Якщо ви добре знайомі з минулим, це підвищує вашу планку і задає рівень очікувань майбутнього".

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.