Ексклюзив: інтерв'ю з Фарреллом Вільямсом
"Знову стало тихо!" — каже Фаррелл Вільямс, якому завжди потрібен шум. Ми зустрілися з Фарреллом за кілька днів до його дебютного показу чоловічого одягу для Louis Vuitton, який відбудеться 20 червня. У студії неподалік від Пон-Неф він знімає відео для соціальних мереж, але щоразу, коли команда починає знімання, усі інші люди в дизайн-студії замовкають. Вільямсу це не подобається — це надто фальшиво, надто вимушено і не дуже в його стилі.
Вільямс і його сім'я живуть у Парижі, аби Фаррелл міг зосередитися на роботі. Він почав розробляти свою дебютну колекцію в День святого Валентина: того самого дня Louis Vuitton офіційно оголосив про його призначення як першого наступника покійного Вірджила Абло. Як Фаррелл розповідає в нашій розмові, саме Александр Арно подзвонив, щоб запропонувати йому посаду. Новина про його призначення викликала деяке здивування. Врешті, інсайдери вважали, що цю посаду має обійняти досвідчений та відомий дизайнер, а, за чутками, чимало з них проходили співбесіду з Louis Vuitton. Однак, коментатори не звернули уваги на те, що навіть без привілею формальної модної освіти Вільямс, який завдяки Марку Джейкобсу вперше співпрацював з Louis Vuitton у створенні лінії протисонцевих окулярів ще у 2004 році, має значний досвід у бізнесі. Ключові моменти в його модному резюме, зокрема, охоплюють співзасновництво Billionaire Boys Club з Ніго у 2003 році, тривалі дизайнерські стосунки з adidas і серію успішних колаборацій з брендами як у межах конгломерату LVMH, зокрема, Tiffany & Co. та Moynat, так і за його межами — Chanel, Moncler.
Раніше Вільямс розповідав, як багато він навчився у Карла Лагерфельда. Він також був другом Абло. Як свідчить список партнерів-співпрацівників — від Франческо Рагацці з Palm Angels до засновниці Colette Сари Андельман на запущеному сьогодні аукціоні Joopiter "Just Friends" — його мережа зв'язків у індустрії доволі широка. І він вважає Ніго, який брав участь у підготовці цієї колекції, своїм найближчим товаришем у моді.
Ходять чутки, що це шоу буде найбільшим за всю історію чоловічого одягу Louis Vuitton з точки зору особистої аудиторії та, можливо, фізичної площі. Як і перше епічне шоу Абло, планується, що воно буде проходити на вулиці. Вільямс, звичайно, відомий насамперед як продюсер і виконавець музики, і натяк, який він робить під час нашої розмови, пізніше підтверджується іншими: шоу супроводжуватиметься новою музикою, написаною Вільямсом, у виконанні віргінського госпел-хору Voices of Fire.
Для нашої розмови Вільямс вмощується на дивані зі своєю кавовою чашкою з монограмою LV. Титанічна статуя художниці Яйої Кусами, яка співпрацює з Louis Vuitton, встановлена на вулиці, визирає у вікно позаду нього, коли він говорить про те, що готував останні кілька місяців.
Привіт, Фаррелл. Отже, що ви можете сказати нам про завтрашнє шоу?
Воно буде імерсивне й натхненне любов’ю та підтримкою, які я мав благословення відчути за останні тридцять років.
Імерсивне у який спосіб?
В інтеграції спільноти, інтеграції атмосфери та інтеграції сцени. Крім того, люди постійно кажуть, що ця колекція різноманітна, й так і є, тому що мій світ різноманітний. Хоч офіційно я створюю чоловічий одяг, але, перш за все, я створюю одяг для людей.
Отже, ви вже згадали, що вас надихнули друзі. Ви створювали колекцію спільно з ними?
Так. Моє життя – це співпраця. І мій дар — співпрацювати. Оскільки Louis Vuitton — це місце, де я можу втілювати ідеї та своє бачення, я тут працюю з людьми, які значно талановитіші за мене. Вони майстри, тож з ними я проходжу прискорений курс з методів, процесів, точок зору та нових можливостей. Я пишаюся співпрацею з цими людьми. Усі вони майстри, які ніколи не прогадають.
Якщо вас оточує стільки талантів, які є майстрами своєї справи, яка ваша роль у компанії? Що ви привносите в Louis Vuitton?
Бачення. Також іноді доводиться глибше вдаватися в суть усього цього, додавати дрібні деталі. Це дуже важливо для мене. Потрібно мати можливість збільшувати та зменшувати ті чи інші речі.
Яка ідея чи сенсація стоїть за колекцією?
Кохання та зручність. Для мене інше слово для позначення зручності – розкіш. Йдеться про зручність дизайну та дизайн зручності. Коли на вас світить сонце, що ви будете робити з цим світлом? Я просто хочу віддячити людям, які допомогли мені дістатися цього місця, усім моїм паризьким друзям, які так надихали мене стільки років. Ми якось поїхали на фестиваль Something In The Water у Вірджинії. І знаєте, "Вірджинія — для закоханих" — це наша мантра. Подивившись на слово "закохані", я зрозумів, що воно може нести мати сильний зміст.
Але там, де є закохані, іноді є й ненависники. Після того, як вас призначили на роль креативного директора, багато людей критикували це рішення, тому що ви не маєте професійної освіти...
Я не ходив до Central Saint Martins. Але, ви знаєте, я теж не пішов до Джульярдської школи, щоб вивчати музику. І я впорався. Я був здивований цьому призначенню не менше інших. Однак я можу краще показати на що здатен, ніж пояснювати.
Ви були досить близькі з Карлом Лагерфельдом і багато спілкувалися. Чи навчилися ви від нього чогось?
Звичайно. Створення колекції — це свого роду робота оркестру, і ви маєте справу з багатьма різними частинами цього оркестру. В колекції багато топографії, як і в композиції. І ми просто повинні вміти в цій перспективі збільшувати та зменшувати масштаби. Це особливо важливо для першої колекції, оскільки нею я також встановлюю ключові коди.
До того, як ви обійняли посаду в лютому, як ви сприймали LouisVuitton?
Завжди з найвищою пошаною. Саме відтоді, як я познайомився з Марком Джейкобсом у 2003 році, і він запитав мене про мої протисонцеві окуляри в магазині на 57-й вулиці, а потім запитав мене, чи хочу я зробити їх. Це був перший раз, коли когось із таких, як я, запросили зробити щось більше, ніж просто одягнути щось чи сфотографуватися, а натомість мати можливість справді щось створити. Марк дійсно відкрив двері. І Арно всіляко підтримував це.
Ви радилися зі своїм колегою Ніколя Жескьєром під час створення колекції?
Ніколя — це легенда. І так, ми постійно до нього приходили. Скільки б у нього не було часу, я завжди був вдячний за нього. Він знає цей Дім краще за всіх. І я намагаюся взяти все, що зможу. Коли я отримав це призначення, я став постійним студентом. По суті, те, що ви бачитимете в моїх колекціях, — це мої знання: в моді я ділюся своїми знаннями так само, як завжди в музиці.
Текст: Luke Leitch