5 головних винаходів Коко Шанель
10 січня 1971 року не стало Коко Шанель – жінки, яка назавжди змінила світ моди . Vogue.ua розповідає про її знакові винаходи, які через десятиліття не втрачають своєї популярності.

Маленька чорна сукня

Сьогодні у кожної жінки в гардеробі є вона — маленька чорна сукня. Своїм статусом і популярністю вона завдячує саме мадмуазель Шанель. На початку ХХ століття нововведення дизайнерки сприйняли як щось революційне з погляду і силуету, і кольору. З Вікторіанської епохи чорний колір асоціювали виключно з трауром. Однак для Коко він втілював просту елегантність. Вперше дизайнерка представила little black dress 1926 року. Її дизайн з'явився в американському Vogue, а редактори охрестили сукню "Форд" на честь класичного чорного автомобіля тієї епохи, адже стверджували, що вона "стане свого роду уніформою для всіх жінок". Що ж, Vogue не помилився.
Твідовий костюм

Для багатьох модний Дім Chanel асоціюється саме з твідом. І не дивно, адже костюм з цього матеріалу і безпосередньо жакет — один з найбільш знакових творів Коко. 1923 року Коко Шанель запросила групу журналістів у свій салон на 31 Rue Cambon, аби представити нову колекцію, яка включала перший костюм Chanel. Нові дизайни сприйняли з захопленням, але належної уваги костюм не отримав. 1939 року, коли почалася Друга світова війна, Коко закрила свій магазин і переїхала до Швейцарії. Після повернення до Парижа і моди 1954 року вона знову представила костюм Chanel таким, як ми його знаємо. Дизайнерка була однією з перших, хто запозичив чоловічий одяг і ввів його в жіночий гардероб. Жакет без коміра з обробкою з тасьми, приталеними рукавами і металевими ґудзиками в комбінації з вузькою спідницею — в повоєнний час такий костюм ідеально пасував жінкам, які намагалися зробити кар'єру у світі чоловіків. До того ж він став ідеальним поєднанням комфорту і шику. Цей костюм полюбляли Одрі Гепберн і Грейс Келлі, але прославила його Джекі Кеннеді, яка була в рожевому ансамблі в день смерті свого чоловіка.
Сумка 2.55

Історія цієї легендарної сумки починається в 1920-х роках. Коко Шанель втомилася носити сумки в руках і вирішила створити аксесуар, для якого вони не знадобляться. Натхненна ремінцями, знайденими на солдатських сумках, вона додала тонкі паски і представила демо-варіант сумки 2.55 1929 року. 1955-го Коко знову відтворила цей аксесуар, але в шикарному і елегантному дизайні. Свою назву сумка отримала на честь часу, коли дизайнерка її представила — в лютому 1955 року.
Фірмові парфуми

Chanel No. 5 досі вважають найуспішнішим і найбільш впізнаваним ароматом за всю історію парфумерії. Саме Коко Шанель надала аромату не квітковий, а абстрактний характер: парфумер Ернест Бо включив у композицію, крім граських жасмину і троянд, холодні льодисті альдегіди та представив на розгляд Коко кілька зразків. Взірець під номером 5 (звісно ж!) переміг. Він вийшов у світ 1921 року. Формально першим модним Домом, що представив свої пахощі, був бренд Поля Пуаре. Але дизайнер припустився помилки: відмовився написати своє ім'я на пляшецці. Шанель винахідливо поставила його на No. 5 — і вивела свій бренд на абсолютно новий ринок.
Двоколірне взуття

До того, як у кінці 1950-х Коко Шанель представила двобарвне взуття, жінки зазвичай носили туфлі, що відповідали кольору їхнього одягу. Рішення забарвити носики туфель у чорний — це не просто дизайнерська витівка. Такий прийом візуально робить ногу меншою, а бежевий колір — тоншою. Як і більшість дизайнів Шанель, ідею зробити таке взуття вона запозичила з чоловічого гардеробу.