Що українські бренди показали на Тижні моди в Лондоні
19 вересня в Лондоні закінчився Тиждень моди сезону весна-літо 2024. Попри війну та ускладнення процесів створення колекцій, українські бренди потужно заявили про себе в британській столиці. В їхніх колекціях було все — від данини мистецтву до фольклору: пропонуємо детальніше розглянути ці колекції.
KSENIASCHNAIDER
Український бренд KSENIASCHNAIDER, що прославився своїм революційним підходом до деніму, цього сезону звернув увагу на концепцію протилежностей, де минуле зустрічається із сьогоденням, а технології гармонійно поєднуються з традиціями. Так креативний дует Ксенії та Антона створив нові силуети деніму за допомогою АІ, наприклад, сет із вʼязаного піджаку та спідниці, виконаний з джинсової пряжі в техніці килимарства. Одним з основних прийомів колекції стало драпірування, а свою любов до рідної країни Ксенія Шнайдер проявила через нові варіації Cossack Jeans, що схожі на класичні шаровари. Бренд продовжує активно прославляти розумне споживання — цього сезону були представлені моделі з ефектом застарення: джинсові костюми набули елементів жовтизни та потертостей. Для цього була застосована техніка напилення з перероблених коркових пробок. Завершився показ образами з другого дропу колаборації KSENIASCHNAIDER та ADIDAS Originals.
ELENAREVA
Дизайнерка Олена Рева продовжує надихатися контрастами жіночності та маскулінності, знову звертаючись до трипільскої культури, а саме Богині-Матері. У легендах Велика Мати була центром Всесвіту. Її називали берегинею роду, і водночас безстрашною заступницею. Ці міфологічні нариси Рева вдало поєднала з мінімалістичною естетикою ELENAREVA. Легкі напівпрозорі максісукні були стилізовані з oversize-жакетами, а сукні-бюст'є поєднувалися зі штанами палаццо. Одним з ключових матеріалів колекції став невагомий шифон, що трепетно колихався під час ходьби, підкреслюючи жіночність форм, а прямі лінії та прості форми, навпаки, підсилювали силу характеру. У колаборації з українською художницею Ліною Нечиполіною були розроблені принти, що красувалися на атласних спідницях та сукнях. За основу було взято орнаменти з трипільських глиняних глечиків — квіти, що втілюють жіночу ніжність, та бики, які уособлюють чоловічий початок. Трипільська символіка також перетворилася на прикраси. Органічним доповненням колекції стали лаконічні сумки, створені разом з українською маркою Baglett.
NADYA DZYAK
Бренд NADYA DZYAK для сезону весна-літо 2024 взяв за основу твори художниці-наївістки Поліни Райко, чий дім-музей в Олешках постраждав від затоплення внаслідок підриву росіянами Каховськоії ГЕС. "Мені захотілося перенести її картини на наші сукні, перенести цей настрій. Зрештою, майбутнє нашої країни будуватиметься на фундаменті збереженої та віднайденої культури", — коментує дизайнерка. Покі інші дизайнери фокусуються на роботі зі стриманою кольоровою гамою та практичними силуетами, низка образів NADYA DZYAK була створена в яскравих кольорах і фактурах, викликаючи посмішку. Основою стали фірмові сукні бренду, виконані в складній техніці плісе. В колекцію також увійшли бомбери, обʼємні квіти на кроп-топах, картаті сукні та сітчасті костюми. Важливо, що виробництво відбувалося на підприємстві в Харкові, незважаючи на постійні обстріли. Дзяк цього разу продовжила експерименти з кольоровим денімом, який також нагадував про роботи Райко. "Мій батько допомагав мені вручну фарбувати речі та висушувати їх на сонці. У цьому процесі було щось архаїчне, навіть ритуальне", — згадує Надія. У співавторстві з брендом Grie спеціально для показу було створено сумки Cityscape Arc Nadi bag у стилі colour blocking, що завершили образи яскравою нотою.
Покази KSENIASCHNAIDER, ELENA REVA, NADYA DZYAK проходили за підтримки Програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України" та в рамках Ukrainian Fashion Week International Season SS24. У фіналі під овації місцевої публіки дизайнерки вийшли до залу з прапорами України, розписаними українськими героями.
FROLOV
Український бренд FROLOV, що відзначився створенням образів для співачок Бейонсе та Сабріни Карпентер, представив свою дебютну повноцінну колекцію в рамках London Fashion Week. Колекція з назви MOLODA надихається почуттями молодості, легкості та відродження. Серед вже знайомих корсетних мінісуконь та кришталів Swarovski, FROLOV представив нові силуети довгих суконь, драпіровані сорочки та жакети з підкресленими плечима. Одним із найголовніших атрибутів колекції стали троянди, натхнені роботами української художниці Жанни Кадирової, які відобразили метаморфози та цвітіння душі. Сукні, пальта та топи було всипано монохромними бутонами різних форм і розмірів, додаючи романтичного настрою навіть класичним елементам гардероба. Іван Фролов не забув віддати належне своєму рідному Києву — та привіз його частинку до Лондона у вигляді золотого мережива з вишитими каштанами. У приглушеному світлі залу, де відбувся показ, на моделях блищали дзеркальні кулони, сережки та каблучки у формі витягнутого серця. Прикраси були виготовлені у традиційній техніці виробництва дзеркал із поліруванням, що робить прикрасу міцнішою.
Показ FROLOV відбувся за підтримки Програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України" та в рамках Ініціативи "Support Ukrainian Fashion" від Ukrainian Fashion Week.
MASHA POPOVA
Випускниця коледжу Сentral Saint Martins Маша Попова другий рік поспіль продовжує експериментувати з денімом, застосовуючи найрізноманітніші техніки – флокування, перефарбування та лоскутне шиття. Цього сезону вона звернула свою увагу на монстер-траки – великі автомобілі для спеціальних змагань, які додали колекції брутальності. Частина образів навіть була продемонстрована на моделях-чоловіках. Наступну весну дизайнерка не бачить без ультра-міні спідниць, джинсів з низькою посадкою та топів на тонких бретелях, а також додає до деніму шовк та оксамит, що підкреслють гранжевий характер колекції. При цьому Попова не забуває про яскраві принти – спіралі, хвилі та зірки додають одягу юнацького запалу, а основну тему колекції підкреслює прикрасами у вигляді шин та зірок, створених у співробітництві з ювеліром Ребекою Косонен.
Текст: Дар'я Трет'якова