Що українські дизайнери показали на Тижні моди у Берліні
У Берліні завершився Тиждень моди, який з кожним сезоном все впевненіше заявляє про себе у міжнародному контексті. А також тут продовжують активно підтримувати українських дизайнерів. Цього разу чотири бренди здобули гранти на участь у Berlin Fashion Week, де їхні нові роботи могли побачити міжнародні медіа та баєри. Розповідаємо, що вони показали.
BOBKOVA
Дизайнерка Крістіна Бобкова вже вчетверте бере участь у Berlin Fashion Week — у німецькій столиці люблять її роботу з кроєм та формою, пошук балансу між жіночністю та маскулінністю, лаконічність і делікатні культурні референси. А ще Бобкова часто шукає натхнення у природі навколо, яка й задала настрій колекції осінь-зима 2024/25.
Це була історія про осінь. "Осінь — час збирання врожаю, коли все дозріває, наповнюється силою землі", — розповідає дизайнерка, яка змогла оспівати в одязі українські золоті пшеничні поля, сади, всіяні яблуками, сливами та грушами, виноградники та ліси з кущами ожини, малини та журавлини. Крістіна Бобкова виразила це за допомогою гри глибоких відтінків у поєднанні з фірмовою в'язкою. Окрім суконь, за якими до BOBKOVA клієнтки повертаються щосезону, на подіумі було представлено багато верхнього одягу, розслаблених, але ідеально скроєних костюмних двійок та романтичних спідниць.
Подивитися всю колекцію BOBKOVA
DZHUS
Дизайнерка Ірина Джус продовжує руйнувати межі між модою та мистецтвом. Подіум NEWEST Showspace Press Café у центрі Берліна став сценою для української мисткині, яка через речі-трансформери розповіла власну історію. Називається колекція ABSOLUT і побудована навколо особистої травми людини — хтось тікає від війни, хтось переживає досвід домашнього насильства або бореться із зовнішніми залежностями, які можуть руйнувати нас.
"Я зараз знаходжуся у режимі самовідкриття та самоперетворення, вивчаю складну структуру власної травми та перенаправляю ці переживання в авангардні дизайнерські рішення, — розповідає Джус. — Я фіксую свої інтимні спогади в одязі на основі 2D-іконографії із закодованими повідомленнями, а також вперше показую фрагменти зазвичай непублікованої графіки".
Подивитися всю колекцію DZHUS
PLNGNS
PLNGNS — молодий український бренд, заснований у 2021 році. Його особливість — це складна робота з переробки старого взуття, яке розбирають та створюють нові об'єкти. PLNGNS порівнює процес виготовлення такого взуття та одягу з малюванням на полотні: коли елементи додаються на ходу, дизайн може розвиватися попутно. "Старі кеди не потрібно спалювати як сміття", — додають у PLNGNS та демонструють на власному прикладі, що є інший вихід.
Цього сезону колекція під назвою "Чи не інакше?" від Міті Гонтаренка для PLNGNS ще раз демонструє, як поєднуються екологічна сталість, майстерність і дух часу. Український дизайнер представив образи, створені виключно з перероблених матеріалів, передусім кросівок.
Подивитися всю колекцію PLNGNS
GLÜCK CLOTHES
GLÜCK — берлінський бренд, заснований українським дизайнером Єгором Баштовенком. Назва GLÜCK має підвійне значення, яке дуже точно описує настрій марки: українською вона означає "Галюцинації", а німецькою — "Щастя". Баштовенко сміливо експериментує в царині вечірнього святкового одягу, не боячись ризикувати та жартувати.
Нова колекція називається Surrealistic Dreamscape і звертається до глибин підсвідомості. "Натхнення для створення цієї колекції насамперед походить від музики. Зокрема, мене глибоко надихнув Свен Вет і його треки The Harlequin та Accident in Paradise. Слухаючи цю музику, я занурююся в нереальний стан, де можу яскраво побачити образи, які хочу оживити на сцені", — розповідає Баштовенко.
Подивитися всю колекцію Glück