Модний Дім Christian Dior відзначає 73-річчя
16 грудня 1946 року – важлива дата в історії світової моди. В цей день свої двері відчинив модний Дім Christian Dior, про який вже через два місяці заговорив увесь світ. Сталося це рівно о 9:00 ранку в особняку за адресою авеню Монтень, 30. Vogue.ua згадує, як це було.
Власний модний Дім Christian Dior відкрив у 42 роки. До цього він працював у прославлених паризьких кутюр'є – Піге і Лелонга, а ще раніше керував картинною галереєю, в якій можна було побачити роботи Міро, Джакометті, Далі і Пікассо. Однак економічна криза 1929 року, яка не оминула і Францію, змусила Діора з часом покинути арт-бізнес. 1934 року, вже за станом здоров'я, майбутній дизайнер покинув і Париж. Він зупинився у друга Жана Озена – художника модних ескізів, що зіграло важливу роль у його майбутній кар'єрі. Діор почав малювати, спочатку тренувався на образах з глянцевих журналів, а тоді вже придумував власні дизайни. Його спеціалізацією стали капелюшки, а Озен взявся успішно продавати ці ескізи. Потім Діора вдруге помітив Робер Піге, але в його кар'єру втрутилася Друга світова війна. Повернувшись з армії він влаштувався на роботу вже до мсьє Лелонга – від модного Дому Christian Dior він був лише за крок.
У грудні 1946 року у дизайнера закінчився контракт з Лелонгом і він міг офіційно оголосити про своє дітище, реалізувати яке Діору допоміг текстильний магнат Марсель Буссак. На момент відкриття у Christian Dior вже числилося 85 співробітників, а в особняку на Монтень, 30 щосили кипіла робота над першою колекцією.
Народилася вона, до речі, в іншому місці – комуні Флері-ан-Бьєр, куди Діор поїхав до друзів на декілька днів. "Кожен камінчик, кожне дерево і жива істота, найменший порух природи і простий промінь світла – це все зашифровані послання, які важливо тут же вловити", – пише Діор у своїх мемуарах про дні, проведені там, а в цей час в його блокноті народжуються силуети Corolle і En 8, на яких і ґрунтуватиметься легендарний New Look. Всього за декілька днів Діор намалював близько 90 ескізів, а сам потім нерідко казав, що саме перша колекція коштувала йому найменших душевних переживань: "Я тоді ще не боявся обдурити чиїсь очікування – адже їх просто не було, мене ще ніхто не знав" .
Невід'ємною частиною новоствореного всесвіту Christian Dior стала його штаб-квартира, розповідь про яку заслуговує на окрему увагу. Крістіан Діор вважав, що це приміщення – ідеальне для поставлених цілей, адже у нього є "скромні пропорції, елегантна строгість і відсутність зайвої історичної спадщини", а також сусідство з модним в той час готелем Plaza, де зупинялися люди потрібного Діору достатку.
Крістіану Діор вдалося переконати Буссака і його команду, що саме це приміщення стане тим самим місцем сили і тяжіння. Він не помилився. І незважаючи на те, що на момент відкриття модного Дому на авеню Монтень, 30 щосили тривали ремонтні роботи (закінчаться вони в ніч перед першим показом 12 лютого 1947 року), Діор ні разу не засумнівався у своєму виборі. Реалізацію проєкту дизайнер довірив другу Віктору Гранп'єру, який оформив простір в оновленому стилі Людовика XVI, який так любив Крістіан Діор.
Девіз цього інтер'єру – ніщо не повинне відволікати від колекції, але слугувати для неї елегантним обрамленням. Гранп'єр для втілення цієї ідеї зробив ставку на стриману кольорову палітру в поєднанні з класичними предметами інтер'єру. Стіни, оббиті тканиною відтінку "сірий Тріанон" і позолочені дзеркала, білосніжні панелі і бронзові світильники – цей інтер'єр став візитною карткою і квінтесенцією світу Dior, який вже 73 роки закохує в себе все нові і нові серця.