Усе в дім: як ювелірні бренди змінюють світ предметного дизайну

У 2025 році провідні ювеліри світу — від Repossi до Buccellati — сміливо заходять на територію предметного дизайну, створюючи розкішні лампи, свічники, дзеркала, столики та посуд. Це новий тренд у світі high-end інтер’єрів, де ужиткові речі перетворюються на витвори мистецтва. Дізнайтесь, як ювелірний дизайн змінює простір навколо нас.

Каблучка Blast Spiral, 18-каратне рожеве золото, білі діаманти, Repossi
Каблучка Blast Spiral, 18-каратне рожеве золото, білі діаманти, Repossi

Реклама.

У січні цього року ювелірна дизайнерка Гая Репоссі замість звичайної презентації у флагманському бутику Repossi на Вандомській площі запросила редакторів проїхатися містом на вулицю Ложьє, що у ХХ арондисмані Парижа. Нову серію прикрас із високоювелірної колекції, які за традицією представляють під час Тижня haute couture, Репоссі показала в антуражі історичного меблярського ательє Féau Boiseries, на тлі антикварних карнизів і розписаних вручну буазері. Видовище було варте вояжу: поруч із новими виробами молодого ювелірного Дому можна було побачити серію предметів дизайну, натхнених прикрасами Repossi.

Цей амбітний проєкт народився у співпраці з меблевим брендом Invisible Collection. Його співзасновниця Ізабель Дюберн Мальве описує колаборацію як "вшанування спадщини Repossi і яскравий творчий діалог предметного дизайну та ювелірного мистецтва". Усі вироби створені видатними майстрами: французький архітектор Шарль Зана цитує геометричні вигини каблучки Antifer у рифленому корпусі настільної лампи з волоського горіха; шведська дизайнерка Луїза Лільєнкранц трансформувала абстрактну геометрію сережок Berbere у скриньку для коштовностей з дерев’яного шпону і червоної шкіри. Кортні Епплбаум із Лос-Анджелеса переосмислила спіральну золоту каблучку Blast у дизайні ручного дзеркала, а художники лондонського дизайн-ательє Campbell-Rey у роботі над набором столиків зі скла і сталі надихалися діамантами, що ніби левітують у просторі, — знаковим елементом лінійки Serti sur Vide.

Колекція розроблена для елегантного помешкання клієнтів Repossi (але не тільки). Команда Гаї Репоссі продовжує вести діалог ювелірного бренду зі світом мистецтва. Вперше це сталося пʼять років тому, коли Repossі став одним із меценатів великої ретроспективної виставки американського митця Дональда Джадда в нью-йоркському MoMA, а згодом підтримав експозицію франко-румунського скульптора Константіна Бранкузі в паризькому Центрі Помпіду. "Ми завжди надихалися роботами сучасних художників, мінімалістичною архітектурою та дизайном в найширшому розумінні", — каже генеральна директорка Repossi Анн де Вержерон.

Союз ювелірного і предметного дизайну — історія не нова. Французький Дім Christofle, виставка архівів якого зараз триває у Музеї декоративного мистецтва в Парижі, створює срібні прикраси та посуд уже майже 200 років. До роботи над ними залучали зіркових художників і модних дизайнерів — Мана Рея, Андре Путмана, Карла Лагерфельда. У 2023 році компанія оголосила про співпрацю з паризькою ювеліркою Аурелією Бідерман, яка знайшла натхнення для нової колекції посуду та прикрас у витончених завитках класичних булочок бріош.

Італійський бренд Buccellati відомий передусім ювелірними виробами та годинниками — і колекції для дому виготовляє на такому ж високому рівні майстерності. З нагоди повернення на щорічний ярмарок мистецтва, антикваріату й дизайну TEFAF у нідерландському Маастрихті в березні майстри Buccellati розробили блюдо у вигляді макової квітки, використовуючи старовинні техніки тиснення й карбування — на знак шанобливого ставлення до власної спадщини.

Дизайн-обʼєкти, створені за мотивами ювелірних прикрас, переводять буденні речі в ранг екстраординарних

Для паризької ювелірної дизайнерки Шарлотти Шене звивисті металеві свічники, розроблені нею в колаборації з Loro Piana 2022 року, були радше творчим експериментом. Вона називає свої скульптурні вироби "ювелірними об’єктами" і часто відтворює масштабовані копії коштовностей для декорування магазинів Charlotte Chesnais. Дельфіна Делеттре-Фенді, дизайнерка авангардних прикрас іменного бренду Delfina Delettrez, розробила дотепну лінію срібного посуду Objetsdevie. Коштовні копії вафельного ріжка для морозива, паперового кавового стаканчика чи заварник у формі чайного пакетика — колекція балансує між мистецтвом і предметним дизайном та переводить буденні речі в ранг екстраординарних.

Засновниця нью-йоркського ювелірного бренду FoundRae Бет Гатченс під час пандемії випустила колекцію скляних шейкерів. З неї почалася лінійка вишуканого посуду й інтер’єрних дрібничок Vertu Collectibles. "Любов робить приміщення домом. Теплу енергетику потрібно культивувати", — езотерично каже вона. Хатченс впевнена, що ці колекційні вироби надихатимуть і наснажуватимуть власників — так само як і її прикраси.

Дансько-ізраїльська ювелірка Оріт Елханаті працює над колекцією столового приладдя в співавторстві з аргентинською художницею Коні Валлезе. "Цікаво проєктувати утилітарні речі, керуючись питанням їхньої візуальної краси", — зауважує Елханаті. У цих предметах відчувається творчий почерк обох мисткинь: органічні форми, фактурні поверхні, помітна "жіночність" форм — цікаво знаходити рими в сеті виделок з діамантами й шпінеллю та у квітковому намисті. "Срібло стало для мене новим матеріалом, — розповідає Оріт. — Воно м’яке і пластичне, тож подекуди на ньому залишаються відтиски пальців". Рука майстра відчувається і в чарівній білій порцеляні Алікс Д. Рейніс, натхненій естетикою XVIII століття, — чисте полотно для її ніжних прикрас.

Рош Махтані, засновниця і креативна директорка лондонського Дому Alighieri, минулого літа запустила колекцію столових приборів, свічників і кухонних дрібничок Alighieri Casa. За точку відліку вона взяла світло свічок з усіма смисловими конотаціями — як символ затишку, атрибут містичних ритуалів і релігійних обрядів: "Запалення свічки для мене — окрема духовна практика. Тому я прагнула створити особливі свічники Alighieri — щоб люди мали вдома власні тотеми-обереги". Форма свічників нагадує масу розплавленого металу, а столові прибори схожі на первісну мисливську зброю. "Їжа та ювелірні прикраси — універсальна мова, — підсумовує Махтані, — любов до них єднає людей".

Текст: Кейт Меттамс

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.