Все про новий ювелірний аукціон Sotheby's, присвячений Парижу
Новий аукціон Sotheby's Joaillerie Paris присвячений столиці Франції. Про його найцікавіші лоти розповідає Тетяна Соловей.
Вечірня сумка Cartier 1960-х років, яку Ален Делон подарував Мірей Дарк. Коштовності з рідкісними каменями з приватних колекцій як-от перстень Chaumet з кашмірським сапфіром в 12.84 карати або сережки Rene Boivin з бірманськими рубінами.
Рідкісне зібрання коштовностей французьких ювелірних брендів представлять на аукціоні Sotheby's 11 жовтня. Він називається Joaillerie Paris, і торги обіцяють стати постійними в графіку аукціонного будинку.
Разом з Joaillerie Paris відзначають два ювілеї: 50-річчя американського аукціонного дому у Франції і 20-річчя перебування в нинішній штаб-квартирі – Galerie Charpentier, розташованій навпроти Єлисейського палацу в помпезному будинку часів Другої імперії.
У колекції багато коштовностей, які відсилають не тільки до популярних ювелірних стилів, а й історії міста.
Прикраси в стилі арт-деко презентує ювелірна скринька легендарної танцівниці, дівчини півсвіту і одночасно однією з найпопулярніших героїнь Парижа Зізі Жанмер. Танцівниці джазової епохи визначали культурний ландшафт Парижа не менше, ніж художники модерністи. Тут безліч прикрас з діамантами ограновування "троянда" з плоскою основою і розташуванням граней, що нагадують квітку. Такі антикварні камені здаються менш блискучими, ніж нинішні. Звичне традиційне огранювання з 57 фасетами – винахід нового часу, розрахованого на електричне освітлення.
Особливо примітні годинник Cartier класичного ар-деко стилю, з прямокутним корпусом і діамантами по безелю і ювелірним браслетом. Мінодьєр зі срібла із застібкою у вигляді металевої стрічки з сапфірами невідомого автора – данина традиції поправляти макіяж на публіці, наприклад, після викуреної сигарети: всередині є дзеркало, відділ для пудри, помади і сигарет.
Найдорожчий лот аукціону ( вартість оцінюють у € 350,000- 550,000) – "загадковий" настільний годинник Cartier 1930-х років. Годинники з прозорим корпусом, в якому без механізму парять стрілки, були головною технічною сенсацією Cartier на початку ХХ століття. Натхненням для Луї Картьє і годинникового майстера Моріса Куе були фокуси ілюзіоніста Жана Ежена Робер-Удена. Перша модель побачила світ 1912 року, і сама ідея годинника була простою. Корпус виготовляли з прозорого гірського кришталю, на ньому загадковим способом кріпили стрілки, а сам механізм ховався на обідку циферблату, який був захований в рамці годинника.
"Паризький" акцент аукціону – не тільки в естетиці, але і суспільно-корисній справі. Прибуток від продажу деміфологізованою парюри M. Gerard з золота з рубіновими кабошонами і діамантами (попередня вартість € 30,000-50,000) спрямують благодійній організації Notre Dame foundation.