Нова колекція високого ювелірного мистецтва Chanel
Нова колекція високого ювелірного мистецтва Chanel цитує моду на імперську екзотику a-la russe початку ХХ століття. Це Дягілєв з його антрепризою Ballets Russes, потім втікачі-аристократи – за одне десятиліття вони створили привабливий образ Росії, якої ніколи не було.

Формально колекція Le Paris Russe de Chanel присвячена роману Габріель Шанель з князем Дмитрієм Романовим. Завдяки йому вона познайомилася з парфумером Ернестом Бо і створила знамениті Chanel №5, а також почала співпрацювати з княгинею Марією Павлівною Романовою, у якої, в паризькій студії вишивки Kitmir, замовляла складне шиття. Хоч Шанель так ніколи і не побувала в Росії, вона склала для себе її трагічний і казковий образ, який транслюється в новій колекції високого ювелірного мистецтва.

У мудборді Le Paris Russe de Chanel – численні спільні фото і князь у парадній військовій формі, мотиви якої вгадуються в одній з найефектніших ліній – Medaille Solaire. Сотуари, які нагадують парадні аксельбанти, хочеться носити яу форму – заколоти на плече, а кольє-трансформер з каскадом брошок у вигляді медалей – розібрати на частини і розмістити на лацканах жакета.

За словами директора ювелірної студії Chanel, Патріса Легеро, він почав працювати над колекцією, натхненний дягілевськими балетами. Захопили його уяву ескізи "Шахерезади" Бакста, що отримали вираження в найстрокатішій частині колекції – Folklore. На полі з червоної емалі кручені орнаменти викладені з синіх і рожевих сапфірів, ніжно-рожевої шпінелі, помаранчевих гранатів і блідо-зелених цаворитів, перлів і діамантів. Особливо ефектний вигляд мають вони на браслеті-кафі і сережках-блюдцях.
В іншій, більш стриманій за кольором, переважно білій частині колекції Патріс старанно транслює ювелірні коди Chanel. Є колоски – їх Габріель вважала талісманом і щорічно оновлювала букет пшениці у своїй квартирі. Особливо вдало ефект поля пшениці, що колихає вітер, відображений в мікроланцюжках, які в такт руху колишуться на сережках і кольє Ble Gabrielle.

Кристалам, які в квартирі на рю Камбон красуються як у вигляді підвісок на люстрі і канделябрах, так і просто на камінній полиці, в колекції теж знайшли досить ефектне застосування. У центрі кольє і браслетів Aigle Cambon на подушці з жовтого кварцу-волосатика або гірського кришталю помітні діаманти – так їх сяйво, здається, збільшується в рази.
Тема кутюрного шиття об'єднує лінії Broderie Byzantine, Roubachka і Sarafane, в яких в єдине ціле зливаються шиття на селянських сорочках і вигадливі барокові орнаменти. Це переважно білі з вкрапленням жовтих діамантів прикраси, з великими солітерами (як-от діамант 102 карати в кольє Sarafane) – безкомпромісні представники жанру високого ювелірного мистецтва.