До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Що таке базовий ювелірний гардероб

Коштовності без пози і великої ціни – основа ювелірного гардероба.

Сукня з шовку і шерсті, шерстяне пальто, шовкова хустинка, все – Valentino. Сережка, золото, перли, перстень, золото, перли, все – Anissa Kermiche

Верховенство великого мистецтва High Jewellery, так чи інакше, щасливо тривало до кінця епохи dolce vita. Апофеозом став так званий стиль Bvlgari – по-варварськи розкішний, кричущий, зухвалий. Сьогодні в моді – мінімалістський базовий ювелірний гардероб, легкий і, що головне, щоденний.

Реклама

Все рішуче змінилося на початку 1970-х, коли dolce vita настав закономірний кінець, – хоча буйний стиль Bvlgari все ще продовжував процвітати і колоситися на статуарній шиї американської кінодіви Елізабет Тейлор, головної клієнтки Будинку.

Шовкова сорочка, Salvatore Ferragamo; шовкова хустинка, вінтаж (beyondretro.com); шовковий жакет, Dodo Bar Or. Сережки, золото (18 карат), кольє, золото (18 карат), все – Tiffany & Co.

Для змін були дві ключові причини. Перша: прихід 1974 року у велику американську ювелірну марку Tiffany & Co. шанувальниці Антоніо Гауді – художниці та моделі Ельзи Перетті. Вона серйозно "посунула" на арт-позиціях кумира США дорогоцінних 1960-х, Жана Шлюмберже, чия разюче складна і багатогранна творчість воістину гідна класичного музею.

Шифонова сукня, Sies Marjan; шкіряні черевики, Chloé. Кольє, золото, Delfina Delettrez

Але музею гідне і те, що запропонувала довгоноса худорлява блондинка Ельза Перетті. Це були "плавучі", схожі на доісторичні копалини, "біологічні" прикраси з демократичного срібла, матеріалу, невластивого для Tiffany & Co., – якщо, звичайно, мова не йде про милу "ложку на перший зубок". Ті самі речі, які жінка вибирає і купує собі виключно сама, – в цьому і полягає ідеологічна основа сучасного базового ювелірного гардероба. Те, що зробила Перетті, варто вважати щирою цивілізаційною і культурною революцією.

Шерстяне пальто, Miu Miu. Сережки, золото, діаманти, Messika

Другий резон: приблизно в цей же час (1972 року) по іншу сторону Атлантики інша велика ювелірна марка – Cartier – розробляє інноваційну Must de Cartier – концепцію маленьких і бюджетних ювелірних прикрас, рядових духів, звичайних оправ і сонцезахисних окулярів, шовкових хусток-каре, брелків, письмового приладдя. Навіть запальнички з золота, які Будинок виготовляв в епоху ар-деко, змінили на сталеві з лаком. Сенс грандіозних змін (хоча з "високою" ювеліркою в Cartier і не думали розлучатися: флагманська прикраса епохи – два перехрещених золотих крокодила для мексиканської актриси Марії Фелікс) полягав в тому, щоб будь-яка людина – чоловік чи жінка – зміг купити собі "що-небудь від Cartier". Під "ядерний маркетинговий удар" потрапили навіть легендарні годинники компанії. Ціна найбюджетніших Tank de Cartier в перерахунку на нинішні гроші не перевищувала 1 000 євро – за кілька купюр люди набували священне ім'я Cartier.

Концепція Must de Cartier миттєво набула популярності: післяреволюційний Париж з радістю і благоговінням поставився до цієї здорової ідеї. Відзначимо, що сьогодні і вироби Ельзи Перетті, і базові речі Cartier продовжують користуватися попитом. Більш того, запрошені в Tiffany & Co. після Перетті дизайнери, в тому числі і Палома Пікассо, були змушені враховувати "миттєвість" власних ювелірних предметів – легендарні Olives Паломи існують і в срібному варіанті.

Шовкова сорочка, шерстяний жакет, шерстяна спідниця, шкіряні туфлі, все – Dior; шовкова хустинка, Gucci. Кольє, жовте золото, діаманти, малахіт, Dior

Ради правды, впрочем, стоит отметить и иной фокус. Великий французский ювелирный дом Van Cleef & Arpels еще в революционном 1968 году представил харизматичную коллекцию Alhambra. Ее основа – демократичный сотуар, центральное украшение в стиле ар-деко с полудрагоценными и даже поделочными камнями: лазуритом, малахитом, сердоликом, черным ониксом, перламутром и бирюзой. За сотуаром Alhambra, который активно рекламировался в прессе (ибо сначала продавался плохо), последовали кольца и серьги. Их женщины стали покупать самостоятельно, носить ежедневно и практически круглосуточно. Они с успехом делают это и сегодня – особенно бизнес-леди, для которых полный боевой комплект Alhambra – такой же "статус", как и Birkin Hermès.

Заради правди, втім, варто відзначити і інший фокус. Великий французький ювелірний будинок Van Cleef & Arpels ще революційного 1968 року презентував харизматичну колекцію Alhambra. Її основа – демократичний сотуар, центральна прикраса в стилі ар-деко з напівдорогоцінним і навіть виробними каменями: лазуритом, малахітом, сердоліком, чорним оніксом, перламутром і бірюзою. За сотуаром Alhambra, який активно рекламували в пресі (бо спочатку він продавався погано), пішли персні і ​​сережки. Їх жінки почали купувати самостійно, носити щодня і практично цілодобово. Вони з успіхом роблять це і сьогодні – особливо бізнес-леді, для яких повний бойовий комплект Alhambra – такий же "статус", як і Birkin Hermès.

Здається, що все це дуже просто. У кожної марки є "високі" прикраси, комерційні та базові речі. Але формула не завжди працює. 2008-го в своєму прагненні до демократичності французький ювелірний будинок Chaumet, чиї прикраси носили Наполеон Бонапарт і дві його дружини, зробив базові речі з кераміки (колекція Liens Ceramic). В історії компанії мотив відомий з 1780 року: переплетена стрічка прикрашала тіари і парадні брошки. Зайве демократичне рішення не прижилося – лінію з кераміки зняли з виробництва. Щоб підкреслити культовий статус колекції, в 2013-му Будинок показав її "високоювелірне" продовження – дванадцять перснів з великими і рідкісними каменями на зразок танзанітів і турмалінів Параїба.

Шовкова сорочка, шкіряний жакет, шерстяна спідниця, все – Dior; шовкова хустинка, Gucci. Кольє, жовте золото, діаманти, малахіт, Dior

У Boucheron єдиною базовою можна вважати колекцію Quatre. Талановиту спробу "опустити планку" на початку 2000-х зробила ювелір Соланж Азагурі-Партрідж під керівництвом її патрона Тома Форда. Француженка марокканського походження випустила кілька бюджетних колекцій. Серед виробів особливо виділялося кільце у формі надкушеною шматочка шоколадної плитки, а також розкриті золоті губи (Not Bourgeois). Все це призводило в шок і трепет старих сивочолих шанувальників Будинки, які звикли до мільйонних "павичевим пір'ю" і "прикрас для махараджів" Boucheron. Форда і Азагурі-Партрідж швидко усунули від роботи зі спадщиною.

Цікаво вчинив французький історичний Будинок Mauboussin (вони ж – "ювеліри квітів"), який прийняв рішення взагалі відмовитися від сегмента High Jewellery. 2003 року Будинок випустив простенькі колечка із зірочками Etoile за ціною 1 200 євро. І ще примудрився відкрити магазин буквально "на прохідній" – на Єлисейських Полях, де зроду не ступала нога пристойного ювеліра (виняток – Cartier, для якого Поля все-таки були історичною точкою).

Топ з віскози, Dries Van Noten (mytheresa.com); шерстяний блейзер, Band of Outsiders. Кольє, золото (18 карат), діаманти, перстень, золото (18 карат), діаманти, все – Chopard

Навіть великий британець Garrard три роки тому випустив бюджетні "бантики" (the bow), але ж ці люди робили британські тіари, частина з яких зберігається в Тауері. В кінці 1990-х зорієнтувалися і в Piaget: їх спочатку весільна лінія Possession швидко стала базовою. У цьому ключі відверто виступають і в німецькому Montblanc: у них якраз дуже багато срібла.

Базовий ювелірний гардероб – щоденний, ледь помітний, завжди доречний і який до всього підходить (від горезвісної білої футболки з джинсами до маленького чорного плаття і смокінга Saint Laurent) – дає можливість народжуватися і процвітати багатьом маркам. Серед них наймобільніша – французька Messika, заснована 2005 року в Парижі художницею Валері Мессик (її батько Андре – великий торговець білими і кольоровими алмазами). Свою філософію Валері пояснює так: "Моя мета – жінка. Вона сама вибирає мої речі, сама їх носить – коли вважатиме за потрібне, сама від них позбавляється. Це легке ставлення до прикрас. Я особисто не надаю їм ніякого значення". Її речі – класика жанру: пуссети, ланцюжки з солітером, набір мініатюрних перснів на два пальці, найтонші браслети-ланцюжки.

Шерстяний блейзер, шерстяні штани, шовкова сорочка, все – Chloé. Кольє, золото, діаманти, перстень, золото, все – Cartier

Коштовності – без спеціального призначення, коштовності – без мети, коштовності – без пози і великої ціни. Ось що таке базовий ювелірний гардероб. І ключове слово тут – "гардероб": ці речі носять легко, як літній сарафан, офісну сорочку або навіть повсякденну шубу. І в цьому їх безцінність. Вони легкі, вони дають свободу – це і є їхній козир і логіка їх існування.

Текст: Катерина Істоміна

Фото: Paolo Di Lucente

Стиль: Ina Lekiewicz

Зачіска і макіяж: Emil Zed

Кастинг: Jessica Martinelli

Продакшн: Ane Kruse

Асистент стиліста: Assistant Karolina Jarosz

Модель: Annely Bouma

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.