Плейлист: 10 великих жінок у сучасному хіп-хопі
У хіп-хоп культурі безліч видатних артисток. Музикант Den Da Funk (Денис Михальченко), учасник групи кАчевнікі, спеціально для vogue.ua зібрав плейлист з 10 культових хіп-хоп композицій, створених великими жінками.
"Внесок жінок у хіп-хоп надзвичайно великий, — каже Den Da Funk. — Вони подолали ґендерні та расові бар'єри. Створили правдиві твори про своє життя, любов і боротьбу, змусивши світ визнати їх багатогранними творцями, які допомагають культурі розвиватися і трансформуватися. Хіп-хоп кращає, коли жінки беруть у ньому повноцінну участь, чи не так? Представляю свою десятку великих жінок з хіп-хоп культури".
Іноді альбом буває настільки потужним, настільки сильним, настільки впливовим і настільки добре прийнятим, що закріплює місце артиста в історії хіп-хопу. The Miseducation of Lauryn Hill — один із таких альбомів. Лорін Ноель Хілл навчалася в середній школі, коли друг Прас Мішель запропонував їй приєднатися до музичного герту; невдовзі до неї приєднався їхній друг Вайкліф Джин – і народився гурт The Fugees. Проте через три роки гурт розпався, а Хілл продовжила записувати свій дебютний альбом, який продемонстрував її неймовірні таланти і зробив її особою нео-соулу.
Альбом 1998 року дебютував на першому місці в чартах Billboard і отримав п'ять премій "Греммі".
Вона починала з біт-боксу для хіп-хоп гурту Ladies Fresh, перш ніж сама почала читати реп. Королева Латіфе не потребувала багато часу, щоб зробити собі ім'я, завдяки її готовності досліджувати проблеми, які зачіпають жінок і членів темношкірої громади. Її пісня "U.N.I.T.Y", присвячена ставленню хіп-хоп культури до жінок, а також словесному і домашньому насильству, принесла королеві премію "Греммі" за найкраще сольне виконання репу в 1995 році.
Хтось скаже, що річ не в тому, хто зробив це першим, а в тому, хто зробив це краще. Але що відбувається, коли це одне і те ж? Легендарний гурт Salt-N-Pepa став першим жіночим реп-колективом, який отримав "Греммі" за найкращий виступ у 1995 році. Salt-N-Pepa залишається одним із найбільш продаваних реп-гуртів усіх часів. Вони стали першим жіночим реп-гуртом, який домігся золотого і платинового статусу зі своїм хітовим дебютним альбомом 1986 року Hot, Cool & Vicious. Їхній четвертий реліз Very Necessary продався тиражем у сім мільйонів альбомів, що зробило його не лише одним із найбільш продаваних реп-альбомів за всю історію, а й зробило Salt-N-Pepa першим жіночим реп-гуртом з мультиплатиновими альбомами.
Міссі "Misdemeanor" Елліот знову і знову перевтілюється. Від пісні до кліпу і альбому, кожне з її творчих починань руйнувало шаблони і вказувало шлях для жінок-артисток, які прийшли після неї. Вона продала понад 30 мільйонів записів, отримала п'ять премій "Греммі". Міссі взяла участь у знакових відеокліпах останнього десятиліття: "Pass that Dutch", "Supa Dupa Fly", "Work It", "Get Your Freak On", "Hot Boyz" і "Sock It to Me". Відданість своєму ремеслу і оригінальність Міссі також дозволяють їй продовжувати рухатися вперед і на інших теренах.
Суперсила Еріки Баду прихована в істинному пізнанні себе. Унікальний голос Баду — це те, що привело її перший альбом 1997 року Baduizm до потрійної платини і принесло їй титул "першої жінки нео-соулу". Триразова володарка премії "Греммі" продовжує впливати на нове покоління музикантів завдяки своїй здатності переосмислювати і проявляти себе в нових творчих починаннях, як-то акторство і діджеїнг. До слова, нещодавно Баду випустила парфуми із запахом своєї вагіни.
Da Brat народилася і виросла в Чикаго. Її дебютний альбом Funkdafied вийшов у 1994-му і потрапив на вершину реп-чарту. Альбом став платиновим, зробивши Da Brat першою репершою, чий диск поширився мільйонним накладом. Сингл "Funkdafied" також потрапив на першу сходинку реп-чарту і на шосту позицію Billboard Hot 100. Її наступний хіт, "Give It 2 You", потрапив на 26-й рядок Hot 100. Саме її запальна техніка привабила шанувальників репу.
Стиль і лірика — ті складові, які швидко привернули увагу індустрії до MC Lyte. Вона описала реп сцену в її ранні дні як конкурентну і засновану на майстерності, але не без ґендерного ухилу. "Бували випадки, коли промоутери не хотіли платити мені те, на що я заслуговувала. Але все це не вплинуло на мене так, щоб це мало значення. Можливо, були невдачі, але я ніколи не дозволяля їм керувати мною".
У 1993 році пісню "Ruffneck" було номіновано на премію "Греммі" в категорії "Найкращий реп-сингл", що зробило MC Lyte першою жінкою MC, номінованою на "Греммі".
Rah Digga була єдиною жінкою в команді Flip Mode Squad. Вона була самостійною одиницею задовго до того, як пов'язала життя з Busta Rhymes. Насправді, вона була пов'язана з Лорін Хілл ще в 1995 році, коли записалася в дебютному альбомі The Fugees "The Score" в пісні "Cowboys". Але минуло ще п'ять років, перш ніж вона випустила свій власний дебют, Dirty Harriet, можливо, найважчий перший альбом того часу. Її хриплуватий вокал, гостре почуття гумору і загальна майстерність ставлять Rah Digga на голову вище за багатьох, незалежно від їх статі.
Yo-Yo — одна з перших жінок у репі, яка відкрито виступала за рух фемінізму в індустрії. Значна частина її музики присвячена необхідності розширення прав жінок і засудженню сексизму і жінконенависництва, які часто зустрічаються в репі. Yo-Yo є протеже Айс К’юба, який допоміг надихнути її на політичні погляди. Вона назвала свою команду IBWC, що означає "Коаліція розумних темношкірих жінок".
Більше десяти років Rapsody закладала фундамент і тихо сіяла своє насіння. Вона ніколи не прагнула знищити інших, тому що з ними можна співіснувати. Це жінка, яка присвятила свій останній альбом жінкам. Відчувається вплив MC Lyte і міс Лорін Хілл у творчості Rapsody, але їй вдається запровадити свій власний і неповторний стиль.