До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Співачка Надя Дорофєєва — про сольний проєкт, нове життя й прийняття себе

Співачка Надя Дорофєєва запустила сольний проєкт DOROFEEVA і каже, що такою шанувальники її ще не знають.

Бавовняна сукня, Jil Sander (asthik.com); кольє, біле золото, два браслета, рожеве золото, все – Cartier

"Я відчула зміни ще років за два до закриття "Время и Стекло". Співала на концертах рядки "Короче, юбку покороче, я вообще без заморочек" і почувалася дивно — це вже стало нечесним. Ми виросли з таких текстів, але саме вони подобалися людям… Мені було тісно: хотілося співати на сцені із живими музикантами. Я знала, що здатна на більше".

Надя Дорофєєва, чия армія шанувальників у Instagram налічує п'ять мільйонів, сидить переді мною і як на духу каже, що більше не хоче бути "хорошою дівчинкою", якою її звикли бачити шанувальники гурту "Время и Стекло". Вона закутана в об'ємний плетений жилет, зовсім без косметики, із зібраним догори волоссям — вразлива й відкрита. Здається, між нею й тією артисткою в міні та з яскравим макіяжем із "Время и Стекло" — прірва, не менше.

31-річна Надя віддала групі десять років життя, за цю декаду "Время и Стекло" стала мегапопулярним проєктом: три мільйони передплатників на YouTube, перші місця у музичних чартах, концерти через день. Кожен кліп ставав вірусним — так, тільки у відео на хіт "Ім'я 505" 253 мільйони переглядів на YouTube. Фанати "Время и Стекло" — а більшість із них підлітки — буквально виросли разом із групою. Що ж, піти гарно теж треба вміти, сміється Надя: наприкінці минулого року "Время и Стекло" відіграли два прощальних концерти у Києві, на які сумарно прийшли понад 15 тисяч людей, і закрили проєкт. Для Дорофєєвої це стало початком нового життя.

Сукня з латуні і пластика, Paco Rabanne (asthik.com); годинник, сталь, Cartier

"Мені завжди хотілося писати більш зухвалу музику. У звичайному житті я не слухаю попсу. І коли ви почуєте мій новий альбом, зрозумієте про що я. Зараз я самостійний артист і шукаю баланс — між поптреками, які стануть ґітами, як мій перший сольний трек gorit, і речами, які подобаються особисто мені". Улюблений її артист — бельгієць Stromae, який створює експериментальну музику на стику хіп-хопу та нью-біту й порушує у своїх текстах теми ґендерних ролей, расизму й самоідентифікації. Надя розповідає, що у першому сольному альбомі DOROFEEVA, який вийде навесні 2022 року, будуть експериментальні треки, натхненні творчістю Stromae. Вона жартома називає їх "коматозними" і каже, що такого її шанувальники від неї не чекають.

"Ви прийшли на артиста, якого начебто знаєте, але з чиєю творчістю насправді не знайомі взагалі", — сказала Надя на першому концерті DOROFEEVA кілька місяців тому. Це було перебільшенням. Після виступу шанувальники підходили до співачки з компліментами: ні, не стосовно нових образів, а стосовно її вокалу та діапазону. "І тут мене осяяло: багато хто просто не знав, що я вмію співати!" — нарікає Дорофєєва.

Із сольним проєктом Надя дає по 10-12 концертів на місяць. "Мені здається, я виступаю краще, ніж останніми роками", — сміється вона. Перед запуском Наді знадобилося півроку на те, щоб зібрати команду — Дорофєєва вперше працює на сцені з живими музикантами і ставиться до цього гіпервідповідально.

Жакет і шорти з вовни, шкіряні туфлі, все – Saint Laurent (kameron.ua); кольє, біле золото, смарагди, онікс, діаманти, Cartier

Разом із музикою змінився і стиль Наді. На зміну образу Лоліти, який Надя успішно експлуатувала в групі "Время и Стекло", прийшов образ супергероїні. "На зйомку кліпу gorit Таню Муіньо та Оля Жижко підібрали для мене, серед іншого, дуже зухвале боді та ботфорти Louis Vuitton. Раніше я б сказала, що це занадто, і попросила б щось інше, а зараз відчуваю, що змінююся: мені ближчі войовничі героїні".

Дорофєєва — шанувальниця української моди. Сценічні костюми, в яких вона виходила на сцену як солістка "Время и Стекло", майже на 100% були made in Ukraine. У повсякденному житті гардероб Дорофєєвої також складається з українських брендів — тут і Katsurina, і KSENIASCHNAIDER, і Sleeper, і найулюбленіший — TTSWTRS. І лише недавно до цього списку додалися Jacquemus, Gucci, Prada, Alexander Wang.

"Раніше я весь час була на гастролях і мені навіть ніколи було замислитися про те, що купити. Зараз більше почала приділяти увагу красивим речам — ось сиджу в цих "боттегах" і щаслива. Я тільки-но навчилася купувати дизайнерські речі. Для мене це історія не про виділитися, а про заробити і нагородити себе. Я привчила й чоловіка. Нещодавно подарувала йому підвіску Prada на річницю — він одразу ж надяг і пішов на запис свого стендапа, хоч раніше казав: ну навіщо витрачати стільки грошей на речі?.."

Бавовняні шорти, шкіряний ремінь, все – Saint Laurent (kameron.ua); каблучка, рожеве золото, Cartier

Надя зізнається, що під час гастролей гурту "Время и Стекло" буквально не вилазила зі спортивного одягу. По-перше, так було зручно, по-друге, соромилася худорлявості. "Я спеціально вдягала щось об'ємне, щоб приховати субтильний верх. Я комплексувала і лише років у 28 зрозуміла, що зі мною все нормально. У мене гарні груди, але невеликі, — а я думала, ну як же, у виконавиці попмузики повинні бути пишні груди. Увесь час соромилася. Боже, це так безглуздо! Мені подобається, як змінюється світ, подобається, коли дівчата діляться своїми історіями і пишуть про те, як важливо приймати себе. Хочеться сказати, що розтяжки це нормально; комплексувати через свою худорлявість — нормально; соромитися високого зросту — нормально. Хочеться говорити про це. Соромишся своєї худорлявості? Не треба! Носи модні піджаки! Подивися, як одягається Юля Пеліпас, будь яскравою і не зважай, що хтось подумає про тебе".

У сольному проєкті DOROFEEVA, попри всі зміни, щось залишилося незмінним — це любов Наді до танців. Дорофєєва професійно танцює із самого дитинства. Майже всі виступи "Время и Стекло" були збудовані як танцювальні шоу, а у 2019 році перший концерт гурту у Палаці спорту ставили ті ж режисери, які за рік до цього зробили перформанс для співачки PINK на врученні премії BRIT Awards у Лондоні. Надя на постійній основі працює відразу з трьома хореографами — Дімою Присташем, Аліною Banana та Мариною Кущовою; це дозволяє комбінувати на сцені різні стилі. У відповідь на запитання "скільки потрібно тренуватися, щоб танцювати, як Дорофєєва", Надя сміється. "Танцями я займаюся тоді, коли потрібно підготуватися до концерту чи туру, — і виходить, що танцюю весь час. Але я не втомлююся на тренуваннях. Це мій дофамін. Танцювати я люблю практично так само, як і співати". Ну а коли потрібно налаштуватися на виступ і надихнутися, Надя переглядає на YouTube шоу Бейонсе та Майкла Джексона.

Сукня з шовку, купро і віскози, туфлі з текстилю, чокер з текстилю і поліуретану, все – Saint Laurent (kameron.ua); колготки, власність стиліста

Перший сольний альбом Дорофєєвої з'явиться навесні наступного року, а до кінця нинішнього вийде кілька колаборацій. Із сольним проєктом Надя Дорофєєва тим часом думає про вихід на інші ринки — одним із перших стане корейський. У жовтні вона вже взяла участь у k-pop-фестивалі Let's Play, Hongdae' Official разом із південнокорейськими артистами.

За Дорофєєвою стоять продюсери, менеджери та команда піарників великого продюсерського центру MOZGI Entertainment. Напередодні зустрічі її піар-директорка Марина розповіла мені, що перед запуском сольного проєкту команда місяцями вивчала аудиторію Наді й навіть проводила нейромаркетингове дослідження, вибудовуючи стратегію DOROFEEVA. Новий альбом дали послухати фокус-групі — щоб визначити, що "заходить", а з якими треками не варто поспішати. При цьому на інтерв'ю Надя моментально викликає прихильність до себе. Вона прямолінійна, відкрита, називає речі своїми іменами і не намагається сподобатися. Можливо, саме в цьому є секрет її успіху в соцмережах: продумана стратегія не поширюється на Instagram. Це її віддушина.

Вовняний жилет — Saint Laurent (kameron.ua); брюки зі шкіри Petar Petrov (theicon.ua); черевики зі шкіри Magda Butrym (theicon.ua); моносережка Paco Rabanne, власність стиліста

"Я була однією з перших, хто розгойдав Instagram в Україні. Я роблю це щиро, бо мені подобається знімати гастролі та зустрічі фанатів, показувати маму, друзів і себе ненафарбовану". Не оминув Дорофєєву і тренд на TikTok — вона називає його "специфічним", але визнає: ігнорувати цей канал комунікації не можна. "Для мене ця сімейна розвага — якось я знімала ролики з мамою і бабусею, і це був один із найкращих вечорів у моєму житті!" — сміється Надя.

І мама, й чоловік Володимир Дантес іноді їздять із нею на гастролі — коли даєш по 250 концертів на рік, це єдиний шанс побути із родиню. Щоправда, локдаун допоміг Наді знайти баланс — у артистки Дорофєєвої з'явився один вихідний на тиждень. "Неділя — тепер частіше сімейний день, — задоволено каже Надя. — Але ж концерти залишилися, звісно. Це святе. До карантину ми працювали як шалені, а зараз нарешті почали жити".

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Andrew Grey

Реклама

Відео: Slava Davydov

Стиль: Anna Honcharova

Зачіски: Pavel Lotnik

Макіяж: Olga Ostapchuk

Асистент стиліста: Anya Matviiuk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.