Музейні експонати й панк-естетика в новому кліпі ROXOLANA
6 серпня співачка ROXOLANA представила нову відеороботу на пісню "ФРАНКО". Композиція продовжує артпроєкт Ukraine Is, що об’єднує сучасну музику й українську поезію та розповідає про відомих діячів мистецтва. Основою нової пісні став вірш знаменитого українського поета Івана Франка "Твої очі як ті море", написаний наприкінці XIX століття. Автор музики — ROXOLANA.
"Гіп-гоп і Франко? Чому б і ні? Я дуже люблю експериментувати з музикою і словами. Мені було цікаво, чи зможе поезія, написана більш як сто років тому, звучати зрозуміло для сьогоднішньої молоді? Або, наприклад, якби Іван Франко жив сьогодні, як саме він би писав про свої почуття? Що б це могло бути? Трек „ФРАНКО" став моєю відповіддю на ці запитання", — розповідає ROXOLANA. Взяти участь у записуванні пісні й зніманні відео співачка запросила народну артистку України Ніну Матвієнко. Ніна Митрофанівна зізналася, що не відразу погодилася на сміливу колаборацію: "Спершу я навіть відмовилася, адже пісня звучала занадто молодіжно. Але, прослухавши ту частину, яку ROXOLANA написала спеціально для мене, я порадилася зі своїми дітьми й погодилася. Я була приємно здивована, що молода авторка розкопала Франка й зробила його таким яскравим і зрозумілим для молоді. Тепер його поезія справді отримала нове дихання".
На окрему увагу заслуговує візуальна частина цієї роботи. Над кліпом працювали режисери Денис Маноха і Максим Шелковников, які для знімання вибрали зали Національного художнього музею. Вони мали підкреслити взаємозв’язок минулого й сьогодення. Цій ідеї були підпорядковані й модні образи в кліпі, які розробив стиліст Євген Примаченко. Ми дізналися в нього всі подробиці.
"Для себе я відразу визначив, що в цьому кліпі ми змішуватимемо український фольк із сучасними образами. Але водночас нам хотілося показати щось нове, тому етніку ми поєднали з модою субкультур. На моєму мудборді можна було знайти як архівні стритвір-фото з 1990-х, так і панківські знімки британської бунтівниці Вів’єн Вествуд. Додатково цей коктейль ми приправили циганськими нотами, скіфським впливом і згадали про ту саму Роксолану, завдяки якій у кліпі з’явився легкий східний флер. Всі залучені до кліпу бренди — українські. Ми зовсім не зважали на імена, а шукали речі, які відповідають нашій ідеї, тому разом зійшлися і бренди з іменами на кшталт Bevza, Ksenia Schnaider і GUNIA Project, і зовсім молоді марки, що тільки починають свій шлях, — розповідає Євген Примаченко. — Я надзвичайно вдячний Роксолані й усій команді, які були готові до експериментів і не боялися пробувати щось нове".
Один з найразючіших образів артистки в кліпі створено за допомогою експонатів з музею Гончара, які можна було використовувати під час знімання. Тож традиційний рушник перетворився на топ, а з плахт і запасок було складено сукні. Водночас образ Ніни Матвієнко спеціально було зроблено максимально лаконічним і сучасним. Євген Примаченко підібрав для неї речі з останніх колекцій Lake Studio і BEVZA, завдяки яким вдалося досягти потрібного ефекту монументальності, але водночас і чистоти. "У цьому кліпі багато символізму, пов’язаного з водною стихією, — розповідає стиліст. — Тому нам хотілося зробити Ніну Митрофанівну схожою на богиню, яка трохи відчужено спостерігає за тим, що відбувається. Підкреслити зв’язок з водою ми вирішили за допомогою прикрас з перлинами або у вигляді мушель".