КУПИТИ КВИТКИ

Як змінювався образ ONUKA за час існування проєкту

27 серпня ONUKA зіграє перший у 2021 році сольний концерт у Києві. Потужний симбіоз електронної та етнічної музики з нового альбому KOLIR зазвучить зі сцени Київського міжнародного конференц-центру "Парковий". Напередодні виступу ми разом з художницею костюмів Лесею Патокою поговорили про сценічний образ фронтвумен Нати Жижченко і те, як він змінювався впродовж існування проєкту.

"З Натою я працюю від самого початку існування ONUKA, — розповідає Леся. — Навіть коли проєкт ще не мав назви, яку ми, до речі, разом вибирали сидячи на кухні з Натою і Женею". Тож іще з колиски проєкту художниця костюмів Леся Патока відповідає за стиль ONUKA і стала тією людиною, яка сформувала візуальний образ гурту.

Реклама.

Вона опікується не тільки костюмами для виступів, а й закриває всі візуальні аспекти: фотосесії, відеокліпи, афіші, а також виходи на червоні доріжки. Все зриме вони придумують разом з Натою і, варто сказати, що роблять це дуже професійно.

"Я вважаю, що ONUKA — один з найдоцільніших проєктів з візуального погляду в Україні. Він дуже витриманий, вірний конкретній концепції, не безладний у трендах, у ньому простежується дуже чітка лінія, яку ми вибудували за весь час існування гурту, — каже Леся. — Я цим дуже пишаюся, тому що всі стилісти країни, які працюють з Натою в тому чи іншому ключі, розуміють, що її неможливо вдягнути в сукню в горошок, бо це не відповідає ані концепції проєкту, ані внутрішньому стану Нати".

За вісім років існування ONUKA справді прославилася не лише своєю незвичайною музикою, а і яскравою стабільністю образів. Ната — власниця найідеальнішого платинового блонду в країні — незмінно віддає перевагу конкретним барвам, мінімалістській колірній гамі, що складається з білого, чорного, сірого й червоного кольорів і їхніх відтінків. Вони, по суті, є основою й вихідною точкою для створення всіх образів.

Масштабних стильових трансформацій за всі ці роки ONUKA не зазнала знов таки завдяки чіткому баченню і певній філософії, яка ґрунтується на використанні складного крою й лімітованих тканин. Це той випадок, коли стабільність — головне, адже чітко простежується класна й злагоджена робота над впізнаваним образом артиста.

Водночас за роки існування ONUKA здійснено колосальну роботу. "Ми створили неймовірну кількість усього за цей час, — резюмує Леся. — Експериментували зі всілякими матеріалами: у нас були костюми з прозорої плівки; ми працювали зі світловідбивними тканинами; були й костюми, зібрані з 5000 деталей; були срібні обладунки для відео VIDLIK і космічні костюми для „Євробачення"".

Всі костюми, які Леся і її Patoka Studio придумують і створюють для Нати — унікальні. Багато які з них неймовірно складні в технічному виготовленні, а відтак ускладнюють життя артистам на сцені.

"Мабуть, мої фаворити серед костюмів ті, у яких найскладніше виступати, — каже Леся. — У цьому плані треба віддати належне Наті. З усіх артистів, з якими мені доводилося працювати, вона найвитриваліша".

Закони моди й, мабуть, вселенської краси прості — усе найефектніше й найгарніше апріорі не може бути зручним. Що масштабніший у втіленні в життя костюм, що складніші його текстури й матеріали, то важче в ньому виступати. "У деякому нашому вбранні справді важко виступати, — каже дизайнерка, — але Ната та інші члени команди знають, заради чого вони це роблять. Артисти на те й артисти, щоб виходити на сцену і вражати, а не виступати в білих футболках".

Втім, складність (у хорошому сенсі) була і є частиною концепції ONUKA від самого початку. Ще під час підготування до першого концерту, коли гурт не мав бюджетів, а вражати, як каже Леся, треба було, вона з командою створила найнезвичайніші та найпідхожіші костюми для грандіозного дебюту. "Ми дуже хотіли створити полігональні костюми, але грошей бракувало, тож скористалися меблевою оббивкою. Це був шкірзам сірого кольору. Упродовж кількох місяців у студії ми клеїли по кілька трикутничків, з яких вийшли костюми у вигляді птахів. Це досі найскладніший проєкт, що за ступенем трудомісткості й обсягом витраченого часу не зрівняється з іншими".

Після того першого сольного концерту, зіграного на вулиці Шота Руставелі, було багато інших суто конструкторських костюмних робіт. Наприклад, для вже культового кліпу ZENIT, де кожне вбрання було створено за принципом повторного перероблення. "Ми купили 12 мішків сировини в секонд-генді й з усього цього створили костюми для кожного, хто з’являється у відео, — розповідає Патока. — Ми не купили жодного шматка нової тканини, і водночас отримали ні на що не схожий, дуже гарний результат".

Таємниця успішності образу ONUKA проста — ані Леся, ані Ната не надають значення тенденціям. Для них це принципова позиція. Вони покладаються на власний смак і стиль, вірні собі, і просто грають з текстурами в досить мінімалістичних формах, які так люблять.

Для презентації альбому KOLIR Патока і її студія створили нові концептуальні костюми: "Ми називаємо їх костюми-трансформери. Вони створені з безлічі шарів, які впродовж усього виступу можна знімати й додавати, змінювати за допомогою тих чи інших деталей. У такий спосіб під час виступу цікаво трансформується образ".

Власне, головним акцентом на сцені буде Ната в неймовірному напівпрозорому плащі. Його створили з 50-метрового відрізу яскраво-червоного фатину. Він символізує той самий "колір", який ONUKA знайшла в новому альбомі.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.