Інтерв'ю зі співачкою Флорою Фішбах
Музика Флори Фішбах, однієї з найпопулярніших молодих співачок Франції, зцілює в буквальному сенсі слова. Під її сінті-поп хочеться закохуватися, танцювати і жити.
У холодний зимовий ранок я їду в Віллетанез. Тут, в передмісті Парижа, розташована Midilive – одна з найбільш незвичайних студій звукозапису у Франції. Її створили в 1970-і спеціально для лейбла Vogue, де свої пісні записували культові артисти Франсуаза Арді і Джонні Голлідей. Виняткову акустику розробили Серж Долл і Френсіс Мілано, вони ж перетворили студію в щось на зразок бункера.
Таке відчуття, що час тут зупинився. На вікнах – важкі оксамитові штори, стіни кожної кімнати-студії оббиті тканинами теплих тонів. Кімнати пов'язані між собою звивистими коридорами, що робить студію схожою на меланхолійний таємничий лабіринт. Ідеальне місце для зустрічі з французькою співачкою Флорою Фішбах. Я заходжу в той момент, коли вона позує фотографу Мануелю Джероміні: сидить за фортепіано, слабке освітлення підкреслює її природну блідість. Флора нерухома і нагадує грецьку скульптуру – або орхідею: бліда, тонка, витончена.
Кажу Флорі, що їй потрібно зніматися в кіно. Вона сміється: я потрапила в ціль. Навесні на Canal+ покажуть серіал "Вернон Субутекс" – екранізацію роману популярної французької письменниці, номінантки на Букерівську премію і феміністки Віржіні Депант. У головній ролі – Ромен Дюріс: він грає Вернона, колоритного паризького персонажа, в минулому власника музичного магазину, а тепер – маргінала, який втратив бізнес і гроші. Фішбах грає його подругу Анаїс – богемну дівчину без певної професії, але зі схильністю до авантюризму. Дивитися серіал найкраще в оригіналі, адже голос Флори потрібно чути: грудний, глибокий, трохи хриплуватий – щось середнє між звучанням флейти, туби і альт-саксофона.
Флора виросла в Шарлевіль-Мезьєр – невеликому містечку в Шампані з населенням 50 тисяч людей. Співачка згадує, як у 17 грала в метал-групі з друзями. "Наш перший виступ минув у боулінг-клубі – грати метал в Шарлевіль-Мезьєр більше не було де", – сміється вона. На той час Фішбах вже кинула школу і замість навчання пізнавала реальне життя: працювала в магазині взуття, то спортивним журналістом, то гідом. "У Флори немає вищої освіти, але є чуття", – каже її менеджер Мелісса. Саме завдяки цьому чуттю в 21 дівчина почала сольну кар'єру, а 2018 року вже була номінована на Victoires de la musique, найпрестижнішу музичну премію Франції, і з аншлагом виступила в знаменитому паризькому клубі "Батаклан". Після успіху її дебютного альбому A ta merci почалася робота над англійською версією платівки, а ще – світове турне – 150 концертів по Америці, Японії і Європі.
Музика "Фішбах" (так Флора називає свій сольний музичний проект) наближена до сінті-попу: у ній чітко вгадується вплив 80-х, які співачка так любить. На сцені вона грає на електрогітарі, яка відразу впадає в очі. Це Vox Mark V – легендарний інструмент, який з'явився 1962 року: за незвичайний дизайн, ергономічність і відмінний звук його полюбили Кіт Річардс, Браян Джонс, Ді Ді Рамон і десятки інших рок-зірок. 2012-го гітару перевипустити – у Фішбах нова версія.
"Мене надихає музика, яку мої батьки слухали на вечірках, коли тільки почали зустрічатися. І одяг, який носили мама і тато, коли були молоді. Я переглянула всі фотографії того часу, і весь час запитую маму, чому вона не зберегла цей одяг. Я щаслива, що багато з 80-х є і зараз: аналогові синтезатори, яскраві кольори, штани та спідниці з високою талією".
Флора обожнює вінтаж, її улюблені точки в Парижі – Kilo Shop і Vintage Made. Крім того, вона дружить з молодими дизайнерами: її близький друг Гійом Анрі, в минулому креативний директор Nina Ricci, зараз співпрацює з Jean Patou. "Люблю те, що робить Наташа Рамсей-Леві в Chloé і Жюльєн Доссена в Paco Rabanne". Під час зйомки Флора приміряє піджак Chloé: "У ньому я як Трініті з "Матриці", Chloé мене відмінно відчуває".
"Матриця" – один з улюблених фільмів Фішбах. Вона любить антиутопії, фантастичні фільми про майбутнє або про альтернативне сьогодення, але в той же час – дуже романтична. Вона вірить, що музика – це не тільки розвага, але і терапія. "Моя мама працює з людьми похилого віку, і до того, як зайнятися музикою професійно, я грала для них. Ми використовували музику для того, щоб відволікати пацієнтів, особливо тих, хто страждає на хворобу Альцгеймера. Це працювало".
Розважати своїх слухачів Флорі вдається не гірше, ніж зцілювати. Цієї зими вона стала резидентом паризького клубу Le Pop-up du Label, і вечорами ставить там електропоп. "Люблю дивитися, як люди танцюють, коли я граю". А ще Флора колекціонує історії про те, як люди закохуються під її пісні: "Я знаю кілька дуже яскравих сюжетів. Колись напишу про це книжку".
Текст: Анна Пахлаві
Фото: Manuele Geromini
Стиль: Gaelle Bon @talentandpartner
Зачіски: Olivier Schawalder @calliste
Макіяж: Marie Duhart @calliste
Асистент стиліста: Loriane Herry
Модель: Flora Fishbach