КУПИТИ КВИТКИ

Після Вудстока: яким є майбутнє музичних фестивалів

Світ перейшов на той етап, коли фестивалі перебувають у кризі ідентичності: ціни на квитки злетіли до неймовірних висот за останнє десятиліття, критика з приводу їхнього впливу на навколишнє середовище – приблизно туди ж, до того ж, багато подій продовжують скасовувати з року в рік.

Woodstock, 1969

31 липня, всього за два тижні до початку, організатори Woodstock 50 оголосили, що ювілейний фестиваль не відбудеться. Несподіванкою це не стало, оскільки з початку організації події виникло чимало труднощів. У квітні спонсор фестивалю Dentsu Aegis Network заявив, що не підтримуватиме Вудсток через побоювання з приводу безпеки. Організатори фестивалю не погодилися з таким рішенням і почали судову тяганину, після якої отримали нових фінансових партнерів. Також захід спочатку перенесли з містечка Воткінс-Глен у Вернон, а потім у Меріленд. Крім цього, хедлайнери Jay-Z і Майлі Сайрус відмовилися виступати, і в підсумку фестиваль визнав свою поразку.

Реклама.

У заяві співзасновник Майкл Ленг сказав: "Ми засмучені тим, що низка непередбачених невдач унеможливила проведення фестивалю, який ми собі уявляли". Ленг був одним з продюсерів Вудстока 1969 року і був сповнений рішучості відтворити магічну атмосферу оригінального фестивалю. У січні 2019 року в інтерв'ю для The New York Times він розповів про дух активізму, культурний резонанс і необхідність проведення фестивалів "які могли б змінити світ". Його плани були не зовсім зрозумілими, але сенс був чіткий: він хотів, щоб Woodstock 50 затвердив свою спадщину ще до того, як його проведуть.

Woodstock, 1969

Але Ленг і його команда, мабуть, були не настільки зацікавленими в практичності заходу: отриманні дозволів на масові зібрання, планування безпеки, підрахунку місткості фестивалю – їхні амбіції коштували 32 мільйони доларів гонорарів і непоправної шкоди бренду Woodstock. Але це не єдиний фестиваль, який скасували в останні місяці: Livewire в Блекпулі – через проблеми з інвесторами; Doctor Music Festival у Барселоні – після того, як почалися побоювання з приводу його впливу на навколишнє середовище; Mamby on the Beach в Чикаго через загрозу зникнення птахів; VestiVille в Бельгії через проблеми з безпекою та інфраструктурою.

Як фестивалі впливають на навколишнє середовище?

Вудсток колись символізував утопічне повернення до природи, але сьогоднішні фестивалі навряд чи настільки ідилічні. У Великобританії після фестивалів щорічно залишається 23 500 тонн відходів, з яких переробляють лише третину. Серед найпопулярніших предметів на звалищах – одноразові намети. За оцінками Асоціації незалежних фестивалів 250 000 осіб щорічно залишають їх на британських фестивалях. Одноразова фестивальна мода – також частина проблеми, як і глітер, що ллється рікою на таких заходах та містить мікропластик, тому забруднює воду. Додайте до цього всього надмірний шум, світло і забруднення повітря від автівок, і ви отримаєте подію, яка може зруйнувати всю екосистему.

Glastonbury, 2016

У розпал глобальної кліматичної кризи і споживчого попиту на етичні норми, що стрімко зростає, все "моднішою" стає можливість адаптуватися. Сталий розвиток закладений в основі Bonnaroo, чотириденного фестивалю, що проводять на фермі в штаті Теннессі, який випускає щорічні звіти, в яких детально описані його зусилля із збереження земель. Øya Festival в Осло також робить успіхи в цьому напрямку: забороняє дизель-генератори і заохочує "зелених наїзників" (велосипеди), що зменшує вуглецевий слід. Навіть Burning Man поклявся змінитися та представив 10-річний план сталого розвитку, щоб пом'якшити вплив івенту на пустелю Блек-Рок.

Що роблять фестивалі, щоб усунути соціальні чвари?

Burning Man прагне реабілітувати свій образ і іншими способами. Хоча його перший фестиваль 1986 року був святом боротьби зі споживанням, фестиваль перетворився на захід для Силіконової долини. Квитки можуть коштувати більше $1400, а Марк Цукерберг, Джефф Безос і Ілон Маск є його постійними відвідувачами. Цього року стурбованість з приводу його культурного дрейфу викликала переоцінка цін на квитки в надії привабити більш економічно різноманітну аудиторію. Ціни також трохи впали на Coachella, де браслет на всі дні 2020 року коштуватиме 399 доларів порівняно з 429 доларами 2019 року. (Складно зрозуміти, куди йдуть ці гроші, після того, як з'ясувалося, що Філіп Аншутц, власник материнської компанії Coachella, зробив пожертвування анти-LGBTQ+ групам).

Photo: @szigetofficial

Призначені як платформа для контркультури, багато сучасних фестивалів стали цитаделлю привілеїв людей, яких уповають винятковістю і страхом не потрапити на таку подію. Один з найгучніших скандалів пов'язаний з Fyre 2017 року, який знову опинився в центрі уваги завдяки двом новим документальним фільмам: Fulre Fraud від Hulu і Fyre від Netflix. За допомогою вірусного маркетингу в соціальних мережах, організатори Fyre обіцяли вечірку на Багамських островах, яка запам'ятається на все життя – за умови, що ви можете дозволити собі VIP-пакет вартістю $12 000. Реальністю були скасовані веселощі і залиті дощем намети. Але найбільше постраждали жителі острова Ексума. Меріенн Ролл, постачальник послуг кейтерингу, у фільмі Netflix розповіла, що вклала власні $50 000, щоб платити персоналу, оскільки організатори фестивалю цього не зробили.

Чи є майбутнє у мікрофестивалів?

Оскільки мегафестивалі, очевидно, тягнуться до космосу, зростає інтерес до невеликих заходів, що тісніше пов'язані з невимушеним духом, як Woodstock 1969 року. Ресурс Eventbrite повідомляє, що за останні чотири роки число невеликих фестивалів на їхньому сайті зросло майже на 400 відсотків. Смаки аудиторії змінюються. Незалежні фестивалі мають більш чітку атмосферу і їхніми творцями рухає пристрасть, а не проста необхідність заробляти гроші. Тому малоформатні заходи стають досить успішними, від Sol Blume в Сакраменто і до Wonderfruit в Таїланді.

Зрозумілим є одне, смерть Woodstock 50 повинна стати пересторогою для музичної індустрії. У той час, як продюсери можуть припустити, що ювілейний блокбастер – це безпрограшна ставка, насправді майбутнє фестивалів залежить від ледь не камерних зборів однодумців, які зможуть створити реальне відчуття згуртованості. "Більше" не обов'язково означає "краще" і в умовах невизначеного фінансового клімату немає нічого надто великого, що не змогло б уникнути невдачі.

За матеріалами: vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.