Декоратор Тетяна Кантемирова про смарт-декор, красу і смак
Тетяна Кантемирова, засновниця і головний художник майстерні декору Comilfo Decor, пояснює, що таке смарт-декор, і чому декоратор повинен бути ще й психологом.
"45 люстр – антикварних, декоративних, абсолютно різних – ми збирали по всьому місту", – розповідає Тетяна Кантемирова про інсталяції на відкритті виставки "Україна в моді", присвяченої п'ятиріччю Vogue UA. Найбільшу люстру зробили майстри Comilfo Decor самі та прикрасили її бахромою, кришталевими підвісками і підсвічниками. Вихор з люстр різних форм і розмірів, що наче невагомо висять у повітрі, займав весь простір над сценою і танцполом. Ефектне видовище.
Майстерні Comilfo Decor цьогоріч – десять років. У команді – десять людей, що реалізовують більше тисячі проектів різного масштабу: від вечірок друзів і весіль до івентів на 400 осіб і декорацій до кліпів Тіни Кароль. У майстерні на території колишнього заводу створюють декор, здають його в оренду і пропонують рішення з оформлення простору. Те, чим Тетяна займається, сама вона називає "смарт-декором": "Моє завдання – не просто "зробити красиво", а втілити ідею, задум. Ідея народжується в діалозі з замовником, іноді її підказує локація". Їй подобається працювати на майданчиках "з характером", хоча у Києві таких небагато: весілля в особняку графині Уварової, вечірка BVLGARI в музеї ім.Ханенко, день народження на даху готелю BURSA або в коморі площею 2 000 кв.м на арт-заводі "Платформа".
Тетяні 33 роки. Художниця в четвертому поколінні (її дід Петро Сльота, учень Федора Кричевського, був одним з основоположників українського імпресіонізму), вона, однак, закінчила торгово-економічний університет ("Економічна освіта творчій людині необхідна") – і тільки потім вступила на факультет графічного дизайну і дизайну інтер'єрів. "Пензлики були моїми іграшками, я весь час малювала, але батьки не хотіли, щоб я стала художником. Складне це ремесло".
Однак і робота декоратора, як виявилося, не для слабаків. "Раніше всіх приїхати на монтаж, працювати на вулиці в будь-яку погоду, часом керувати людьми, які не говорять англійською, недосип, стрес, дедлайни – потрібно дуже сильно любити всю цю метушню. Але коли я приходжу в майстерню і бачу, як люди з нічого створюють щось красиве, про втому забуваю".
Тоді, 2008 року, про професію декоратора в Києві мало хто знав. Ніде було вчитися, не було у кого підглянути. Майстерня Comilfo Decor – одна з перших в цій сфері. Сьогодні завдяки репутації найбільшого агентства, клієнти все частіше надають карт-бланш. Будь-яке замовлення для майстерні – завжди челендж: потрібно бути хорошим психологом, мати високий рівень емпатії, щоб зрозуміти, що для клієнта красиво, і втілити це за допомогою декору. Звичайно, краса – поняття суб'єктивне, але тут не бояться запитів на кшталт "Пшонка-стайл": "Буває, клієнт хоче зробити все "по-багатому". Вони орієнтуються на Ермітаж і Версаль, їм хочеться розкоші, але вони не знають, як це зробити. Але, знаєте, розкіш теж можна подати інтелігентно. Потрібно розвивати смак, багато де бувати, дивитися, чіпати". Щороку Тетяна їздить на паризьку виставку Maison & Objet, обов'язково заходить в Центр Помпіду. Її надихають роботи Матісса, Гогена, Жоана Міро, фотографа Тіма Волкера, фільми Веса Андерсона, модні дефіле Bureau Betak, сучасне мистецтво.
Як це не комічно, найскладніше – організувати свято для себе. "Часу на підготовку і пошук локації ніколи не вистачає. Кілька років тому, так нічого і не знайшовши, я вирішила відзначати день народження на нашому складі серед декорацій, в ангарі площею 300 кв. м. Це було одне з найкращих моїх свят".