З машини на скутер: власний досвід
Бензинова криза змусила нас переглянути власні звички. Дехто почав більше рухатися пішки; дехто перебрався поближче до центру; дехто – змінив способи пересування. Розповідаємо історії дівчат, які змінили звичне авто на колісний транспорт. Розпочинає мінісерію юристка Маріанна Горобець, яка змінила авто на електроскутер.
З березня по липень я проїхала на електроскутері вже 900 км. Це як відстань від Києва до Кракова. Але я їздила на ньому лише в межах Києва та Київської області.
Про рішення
Коли російські окупанти розбомбили нафтопереробні заводи по всій Україні, був період, коли на заправних станціях не було палива, а згодом, коли з’явилося, утворилися величезні черги, де можна було провести по 4–6 годин. Іноді, після тривалого очікування, паливо могло скінчитися саме тоді, коли підходила твоя черга. Тож у перший тиждень цього колапсу я вирішила купити електроскутер.
Спершу роздивлялася варіанти: електросамокат, електровелосипед тощо. Я навіть не знала, що електроскутери. Але внаслідок невеликого дослідження дійшла висновку: мені однозначно потрібен електроскутер. Це екологічний тип транспорту, він не має вихлопних газів, а також не потребує мастила.
Я вибирала ретельно, переглядала безліч моделей; згодом поїхала до крамниці й одразу протестувала кілька варіантів. Зупинилася на моделі Maxxter Neos II із запасом ходу 80 км на одному заряді. Він двомісний, з мінібагажником для зручності. Електроскутери, до речі, можна замовляти Новою Поштою, вони приходять у розібраному вигляді, але легко складаються, що не потребує багато часу.
Про вади
Якщо людина вміє їздити на двоколісному транспорті, то складностей взагалі немає. Але, якщо ви боїтеся двоколісного транспорту й не знаєте правил дорожнього руху, цей тип транспорту – не для вас.
Звісно, в Україні є передумови для масового користування, адже це зручно, порівняно швидко й ощадно, та водночас є безліч перепон. Немає зарядних станцій для такого типу транспорту. Він заряджається від побутової розетки, тому я щоразу розраховую маршрут, щоб дістатися додому до зарядження. Крім того, деякі дороги не призначені для скутерів: дуже великі ями й вибоїни, що не дуже зручно під час руху дорогою.
Про переваги
А ось переваг, як на мене, дуже багато. Найголовніше – це обминання заторів: скутер двоколісний і маневрений. Якщо затор стоїть "мертво", деякі водії спеціально трішки від’їжджають і дають проїхати двоколісному транспорту. Тому можна легко проїхати між машинами, але це – тільки завдячуючи чемним водіям.
Машиною я тепер користуюся досить рідко – вибираю її, коли маршрут перевищує відстань у 80 км, та коли йде дощ. Звісно, електроскутер – це сезонний транспорт, тому його діапазон використання від середини березня до середини листопада. Проте кожен використовує, як йому зручно: хтось починає раніше, хтось пізніше.
Про швидкість
Максимальна швидкість мого скутера – 50 км на годину, а якщо їхати за вітром і з гори – доходить до 55–60 км/г. Це саме та гранична швидкість, яка дозволена правилами дорожнього руху в межах міста. Якщо користуватися навігатором, то до кінцевого часу навігатора треба додати 7–10 хв, – це і буде кінцевий час прибуття на електроскутері.
Про реакцію оточення
Спершу друзі реагували неоднозначно. Постійно запитували мене про безпеку, заряджання тощо, але потім переконалися в перевагах – і почали цікавитися вже для того, щоб придбати собі.
Мій електроскутер ззовні подібний до звичайного, але зовсім безшумний, тому деякі пішоходи дивувалися моєму транспортові, а от водії машин на паркованні або на світлофорі могли цікавитися технічними характеристиками. Майже всі визнавали, що це дуже гарний вибір у теперішніх реаліях.
Про паркування та заряджання
Звісно, паркувати електроскутер – набагато легше, ніж машину. Я намагаюся залишати його тільки на парковках і дозволених для цього місцях.
Щодо заряджання, – це цікавий момент. У мене є власне паркомісце в будинку, обладнане побутовими розетками, тому для мене жодних складнощів нема. Також я домовилася про заряджання в деяких місцях, де часто буваю, та перебуваю там понад 4–5 годин. Але, якщо немає комори, паркомісця, гаража, – варто задуматися, чи доцільно купувати електроскутер, адже це основні аспекти під час зберігання та заряджанні цього транспорту.
Про "келих за кермом"
Дехто думає, що електроскутер дає змогу випити келих "за кермом". Я сумлінна громадянка, яка дотримується правил, тому вважаю: можна випити келих вина за умови, що ти замовиш таксі, драйвера або скористаєшся громадським транспортом. Якщо ти керуєш будь-яким транспортним засобом – чи то велосипед, чи самокат, чи електроскутер, – алкоголь неприпустимий.
Про багаж
У моєму скутері ззаду є багажник, під сидінням – невелика секція. Та іноді, за потреби, я вдягаю наплічник.
До супермаркету я здебільшого їжджу на скутері. Машину використовую, якщо треба перевезти дуже габаритний вантаж.
Про "права"
Відповідно до Закону України "Про дорожній рух" електроскутер, який має потужність 1,5 кВт, не потребує отримання прав, але варто знати, що такий транспорт виїжджає на проїжджу частину, і, не знаючи правил дорожнього руху, можна створити небезпеку для оточення та, звісно, для себе.
На скутер не потрібні документи, треба возити із собою тільки чек і гарантійний лист.
А ще я подивилася, що через попит зросла ціна на 20%, у березні вони коштували на 20% дешевше.