"Волонтерство дарує надію, що війна скоро закінчиться нашою перемогою": інтервʼю з дизайнеркою Валерією Гуземою
"Моє особисте відчуття невизначеності встановило рекорд у перші тижні повномасштабної війни, — згадує Валерія Гузема, засновниця ювелірного бренду GuzemaFineJewelry. — Ми їхали у невідомому напрямку, але головне — подалі від вибухів, від яких прокинулися 24 лютого в Києві". Після довгих пошуків найбільш безпечного та комфортного місця для своєї великої родини Валерія опинилася в Іспанії, але, як жартує дизайнерка, це просто точка, де вона зберігає свої речі, а сама весь час у дорозі — між Києвом, де далі працює бізнес, Барселоною, де на неї чекає її півторарічний малюк, і десятком інших місць на карті, які потрібно відвідувати для розвитку ювелірного бренду.
Втім, Валерії, тендітній дівчині з ясними блакитними очима, швидко вдалося перемогти власну тривожність — і стати однією з найактивніших волонтерок в українській модній індустрії. Протягом останнього року її фонд GuzemaFoundation не зупиняв роботу ні на день. Навіть коли в перші дні великої війни російські окупанти розбомбили батьківську хату в Чернігові, Гузема й надалі опікувалася евакуацією співробітників і допомагала іншим. "Кілька років тому я створила благодійний фонд, який дбав здебільшого про дітей. Зараз спеціалізація змінилася, — розповідає дизайнерка. — Спочатку ми допомагали мешканцям, військовим і лікарям Чернігівщини, звідки я родом. Сьогодні оперативно реагуємо на запити військових підрозділів з усієї країни, закуповуючи для них дрони, тепловізори, планшети, рації, старлінки, автомобілі та багато іншого".
Валерія не приховує: збирати фінансову допомогу дедалі складніше — люди втомлюються, ресурси зменшуються. Тому разом із командою вигадує нові способи залучення аудиторії — навіть фанові. Спочатку випустили патріотичну колекцію Freedom, весь прибуток від продажу якої йде до фонду. Бестселери колекції — браслети з українським тризубом і чокери з золотими акуратними серцями на синьо-жовтих стрічках. Такі носять перша леді України Олена Зеленська, президентка Європарламенту Роберта Мецола та голлівудська акторка з українським корінням МіллаЙовович. Вдало проходять акції в Instagram: завдяки розіграшу ювелірного гардероба GuzemaFineJewelry зібрали кошти на п'ять потужних дронів для українських захисників.
"Волонтерство мене заспокоює, знайомить із класними людьми й дарує надію, що війна скоро закінчиться нашою перемогою, — розповідає Гузема. — Знаю, що разом ми — незламна сила: працюємо, шукаємо контакти й нарешті навчилися просити про допомогу. Це не соромно, а життєво важливо".
Упродовж минулого року Валерія багато зробила і для розвитку власного ювелірного бренду. Навесні компанія почала активно працювати на іноземних ринках, розуміючи, що це допоможе зберегти команду, забезпечити її роботою, дозволить далі сплачувати податки в Україні й підтримувати нашу боротьбу на економічному фронті. Участь у ювелірній виставці GemGenève у межах платформи Strong & Precious та в численних поп-апах у всій Європі, публікації у Vogue, CondéNastTraveller та Forbes, співпраця зі світовими селебриті допомогли бренду заявити про себе поза межами України.
До 24 лютого діяльність GuzemaFineJewelry була сфокусована на локальному ринку — за словами дизайнерки, внутрішній попит цілком закривав виробничі потужності. Про любов українських клієнток до бренду промовисто свідчить історія, що трапилася у перші дні війни. "Ми отримали повідомлення з проханням забронювати одну з прикрас і якомога швидше надіслати реквізити для оплати. Виявилося, що в цей час наша клієнтка перебувала під обстрілами в підвалі власного будинку, мала поганий інтернет, але, побачивши знижку на кольє, про яке давно мріяла (зазвичай у нас не буває розпродажів), вирішила попри все його купити. Буквально — попри стрілянину навкруги", — згадує дизайнерка.
Саме для українських клієнток і з вірою в якнайшвидшу перемогу Валерія Гузема наприкінці січня відкрила другий магазин у Києві. Він розташований в історичній частині міста, на вулиці Ольгинській — тут ще недавно були бутики провідних світових ювелірних брендів. Гузема мріяла опинитися серед них — відкриття планували на березень минулого року, але перенесли на невизначений термін. "Відкривати новий простір під час війни може здатися божевіллям, і я усвідомлюю всі ризики, — каже Гузема. — Але разом з тим як ніколи розумію, що зараз минають найкращі роки життя, тому мрії мають здійснюватися".
Фото: Lesha Lich