UA

Журнал VOGUE

Подписаться
Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.
Соглашаюсь

Що треба знати про «інформаційний полк» War Against War

31 мая 2022

War Against War (WAW) — це «інформаційний полк», у якому українські креативники, журналісти, режисери, сценаристи та дизайнери у співпраці з Міністерством культури та інформаційної політики України протидіють російській пропаганді та фейкам, створюючи антидезінформаційний контент.

WAW було засновано на другий день повномасштабного вторгнення росії в Україну. Від початку його команда налічувала близько 500 людей. Інформаційний полк став уже повноцінною організацією зі стабільними волонтерами. Наразі має спільні проєкти з Мінкультури та інформполітики, МЗС, Мінсоц та Офісом Президента. Команда WAW розробляє не тільки інформаційні відео та креативи, а й комунікаційні стратегії та інформаційні проєкти. 

Ірина Никончук, співзасновниця War Against War і шоуранерка 1+1 Production, розповіла про те, як працює «інформаційний полк». 

Де вас заскочила війна і що стало вирішальним для вас почати боротьбу на інформаційному фронті?

Коли почалася війна, ми були у відпустці в Азії. У нас далі були заплановані два серіальні проєкти з повною зайнятістю на півтора року й треба було набратися сил. Але 24 лютого всі плани пішли шкереберть і сили треба було спрямувати в інше річище. Не було як такого моменту ухвалення рішення, щоб сказати, що саме стало вирішальним у створенні WAW. Почалася війна, і ти розумієш, що маєш діяти, тому що це в межах твого характеру, тому що по-іншому ти не вмієш. Ми зрозуміли, що можемо або бути просто спостерігачами новин, або зайняти активну позицію і створювати свої сенси й змісти про Україну під час війни.

У мене величезний досвід роботи, і найкраще, що я вмію робити у своєму житті — це контент різних форм і ступеня складності (від коротких промороликів до великих серіалів). Власне, ми, як і всі, долучилися до боротьби і розуміємо, що маємо робити те, що вміємо, якнайкраще заради перемоги. Російська пропагандистська машина величезна і є однією з ключових причин, чому в Україні сьогодні триває війна. Ми із Сергієм мали чітке розуміння, що хтось має їй протидіяти.

Також ми всі мали глядацький досвід військових конфліктів в інших країнах і знали по собі як швидко, захищаючи свій спосіб життя і психіку, ти починаєш закриватися від подібних новин, а ЗМІ, у гонитві за рейтингами, дедалі рідше і менше починають говорити про страхіття війни. Тепер ми мали досвід і з іншого боку екрана. Тому нашим первинним завданням було не сходити з екранів телефонів усіх людей і перших смуг медіа. Не можна було допустити, щоб про нашу війну так само забули.

До війни я мала досвід волонтерської роботи на Майдані. Цього разу зрозуміла, що моє поле битви інше. Я знаю, що інформація — це така сама зброя, як артилерія, і я вмію нею користуватись як для захисту, так і для нападу. Вперше термін «Інформаційна війна» використав Сунь-дзи у своєму трактаті «Мистецтво війни» ще в VI—V ст. до н. е. і всі вийни відтоді ведуться і на інформаційному фронті, отож ми організувалися у своє інформаційне військо WAW: War Against War. Ми боремося за перемогу, наше завдання — знищити ворога.

Команда одразу зібралася чи як це все склалося?

WAW було засновано на другий день війни. Наш перший зум з командою ми провели 25 лютого о 3-й ранку і на ньому було 8 людей, з якими ми тільки закінчили новий проєкт від 1+1 Digital Studios. За тиждень наша команда розрослася до 300 осіб, за два тижні — до 500. Це були режисери, сценаристи, журналісти, режисери монтажу, дизайнери, аніматори, копірайтери, продюсери й навіть рекламні агенції.

До лав нашого війська вдалося залучити найкращих професіоналів з кіноіндустрії, реклами й телебачення, які почали розповідати історії, що, на жаль, не були результатом їхнього задуму чи фантазії – це були реальні події в Україні, які ми намагалися подавати в максимально сприйнятному форматі для сучасного громадянина світу.

Я почала налагоджувати робочі процеси, тому що керувати такою великою командою просто в Telegram-чаті майже не можливо. У мене був досвід роботи в телевізійному ньюзрумі, тому в структуру WAW заклала класичну схему ньюзруму. У нас з’явилися юніти: редакторський, авторський, пошуку, перекладів, коректорів, дикторів, монтажу, саундизайну, дизайну й анімації, дистрибуції. Всі ці юніти мали кураторів, щодня вранці ми проводили наради й складали план на день. Я була шеф-редакторкою і перші два місяці всі ролики вичитувала й затверджувала особисто, потім у нас з’явилися чергові шеф-редактори. І так ця велика машина запрацювала на повну потужність з високою якістю контенту й продуктивністю.

За тиждень роботи ми отримали валідацію від МКІП і ОП.

Що вже було зроблено?

За майже сто днів війни ми виробили понад 500 хв контенту різними мовами й не лише європейськими, а й хінді, арабською, китайською, чеченською з великою географією охоплення. Ми виробили дуже багато контенту російською, який поширили на території ворога через різні канали й на різні платформи. Нині, якщо росіянин зайде на російські піратські стримінги, він спершу побачить якесь наше відео перед переглядом улюбленого серіалу. Відтоді як ми почали працювати з міністерствами по окремих кампаніях, ми вже перестали рахувати кількість роликів, не всі вони з нашим логотипом, а в інстаграмі WAW ви бачите лише частину нашої роботи. Тепер ми не просто виробляємо відеоконтент, ми розробляємо комунікаційні стратегії для кількох міністерств, а також інформаційні кампанії, спрямовані проти ворога.

На третій місяць війни, і, всупереч очікуваній фізичній та емоційній втомі (адже волонтерство — це не робота, за яку на тебе чекає винагорода), наші результати не дають нам зупинитися. Ми з командою часто ставимо себе на місце хлопців і дівчат, які зараз на передовій: вони не можуть зробити перерву, сказати: «Я втомився, у мене депресія, мені все набридло, ці смерті жахливі». Ти не можеш собі дозволити так мислити, тож руки не опускаються. 

Ми бачимо результат своєї діяльності, свої успіхи, які виражаються не лише в мільйонних переглядах нашого контенту, а й допомозі державним відомствам втілювати їхні важливі для перемоги завдання. А ще для нас надзвичайно важливо підтримувати дух українців і всіляко підбадьорювати їх у період війни. На нашій сторінці в інстаграмі часто читаємо такі коментарі: «Дякуємо вам за те, що ви робите! Це відео прямо в моє сердечко».

Щотижня у нас виходить дайджест War Against War у Vector, де ми розказуємо про наші успіхи, якщо про це можна говорити публічно. Щотижня я висновую і думаю: «А ще за цей тиждень здохло 400 орків» і з’являються нові сили не зупинятися.

Які плани в команди War Against War на найближче майбутнє?

У нас дуже великі плани: нині ми навчаємо команду професійних методів ведення інформаційної війни — скажімо так, проводимо військові навчання в нашому інформаційному війську, щоб ефективніше бити ворога на нашому фронті та розробляти великі інформаційні кампанії проти росії.

Також ми пройшли етап, коли команда налічувала 500 осіб, тепер ми оптимізуємося (тепер нас приблизно 100) і хочемо побудувати організацію з чіткою структурою, описаними процесами та класною культурою. В нас уже зʼявився бек-офіс WAW: HR-департамент, юридичний департамент, департамент, що опікується фандрейзингом, та адміністрація. 

Наша ціль — створити організацію, в якій людям класно працювати, де вони захищені та отримують певні стимули (як емоційні, так і фінансові). Також проєкт націлений на збереження та розвиток креативного кластера України. Тому нині для нас важливе залучення міжнародних грантів. Ми із Сергієм принципово вирішили не шукати фінансування в межах України. Для цього ми будуємо чітку структуру, адже всі грантодавці готові інвестувати лише в зрозумілі їм структури з описаними процесами. Для нас це великий виклик: наша діяльність має успіх, і, попри те, що під час війни економіка зазнає втрат, нам вдається будувати нове креативне підприємство. Мене надихає, що навіть у такі складні часи ти будуєш нове. Згодом WAW стане однією з найбільших креативних компаній в Україні, адже ми докладаємо для цього чимало зусиль і талантів. 

Однак наше найбільше завдання зараз — перемога у війні!

Що, на вашу думку, може зробити кожен?

Ми в команді кажемо, що кожен українець може стати нашим інформвоїном лише в кілька «кліків». Кожна людина з телефоном, поширюючи наші відео, доносить важливу для України інформаційну адженду світовій спільноті. Адже війни тривають довго, якщо про них мало інформації. І це має результат. Кожна вподобайка, поширення нашого відео чи допис про нього робить вас снайпером WAW.

#STANDWITHUKRAINE ·

Еще в разделе LIFE

Популярное