Естетика повсякденності: Zali – бренд, який закохує нас знову у нарди
Offline is the new luxury – одна з головних глобальних тенденцій останніх років, коли все більше уваги ми приділяємо живому спілкуванню. А разом з нею росте популярність і речей, які можуть урізноманітнити наше дозвілля. Серед них особливе місце займають настільні ігри, коли ми збираємося великою компанією, відкладаємо подалі телефони і насолоджуємося часом разом тут і зараз. Ця цінність закладена і в новий український бренд Zali, який спеціалізується на виготовленні нардів ручної роботи, і закохує нас знову у цю найдавнішу гру. Розповідаємо про нього детальніше.
"Я і сама не очікувала, що мене так захопить цей процес, – пригадує Заліна Білаонова, засновниця Zali, своє перше замовлення. – Тоді я багато спілкувалася з любителями нардів, цікавилася їх звичками та очікуваннями від гри і робила висновки щодо деталей, які неможливо ігнорувати. Наприклад, ми декілька разів вдосконалювали фішки наших нардів, щоб вони були витонченими, але при цьому достатньо важкими та приємними на дотик. Коли бажаний результат з фішками було досягнуто, нам не сподобався звук кубиків при контакті з дошкою. Тож роботу було продовжено". Така увага до деталей пояснюється легко – бренд носить ім'я засновниці, а її попередній досвід – роботи з аксесуарами зі шкіри – дозволяє по максимуму розкрити характер цього матеріалу і поєднати його з інноваційними дизайнерськими рішеннями.
Ще одна важлива цінність бренду Zali – підтримка локальних артизанальних майстерень. До процесу створення нардів Zali залучаються п’ять ремісничих ательє – від меблевих майстрів до ювелірів. Експертиза цих фахівців та їх пристрасть до своєї справи допомагають креативній директорці бренду втілювати в життя найсміливіші ідеї. Саме завдяки інноваціям, народженим у цій співпраці, кейси нардів Zali вдалося зробити надзвичайно тонкими. Виготовлені з високоякісної деревини та огорнуті м’якою телячою шкірою, вони позбавлені будь-яких зайвих деталей. Їх металеву фурнітуру цілком можна було б назвати скромною, якби не той факт, що вона вкрита золотом 24К.
Zali – це ще й міцний зв'язок з мистецтвом. Так, ігрове поле наборів для гри в нарди Zali прикрашають авторські малюнки Заліни Білаонової. Героями її першої колекції, The Nature of Luck, стали тварини, що приносять удачу – спритна мавпа, товариський лемур чи мудра змія, яка є символом прийдешнього року. Але не тільки світ настольних ігор надихається артом – це гра в дві сторони. В свою чергу саме нарди в різний час були улюбленою розвагою відомих людей в різні часи – в 1970-х, наприклад, вони була невід’ємною частиною американської поп-культури. Грою захоплювались Мік Джаггер, Боб Ділан та Тіна Тернер, а у газеті The New York Times навіть була щотижнева колонка, присвячена нардам. Популярності гри додала ще й Бондіана – у стрічці 1983-го "Восьминіжка" від агента 007 у виконанні Роджера Мура було просто не відірвати очей.
У мистецтві фотографії ХХ століття нарди також залишили свій слід – одна з найвідоміших фотографій легендарного Сліма Ааронса, який майстерно фільмував життя американського вищого класу продовж 30 років, як раз зображує гру в нарди біля басейну у мексиканському Акапулько. Дивлячись на цей кадр, хочеться перенестися у часі і доєднатися до гри.
Нарди завжди були частиною сучасної культури, адже це ще й розкішний подарунок з величезною кількістю сенсів – це і гра для вдумливих людей, яка дозволяє тренувати концентрацію уваги, і спосіб урізнамонітнити досуг, і небанальний елемент домашнього інтер'єру. "Ми любимо об’єднувати людей, адже віримо в неповторну атмосферу живого спілкування та особливу магію речей, створених вживу, – каже засновниця Zali. – Створюючи красивий привід для зустрічі, ми даємо своїм клієнтам можливість якісно проводити дорогоцінний вільний час. Бо життя занадто коротке, щоб погоджуватися на щось менше".
На нардах Zali не планують зупинятися – найближчим часом портфоліо бренду поповнять інші категорії настільних ігор. Актуальність цього рішення підтверджують і загальноіндустрійні тенденції – сьогодні свої ігри випускають найвідоміші світові бренди, але український бізнес готовий з ними поборотися за увагу найвибагливішої аудиторії
Нарди Zali вже доступні на 5-му поверсі ЦУМу, у просторі Format Dio в ТЦ "Домосфера", в бутиках Mandarin Maison та ISAIA, на kameron.ua, а також у віденському бутику Royal Maison.