КУПИТИ КВИТКИ

Як художники-постановники "Барбі" створили фантастичний світ Барбіленд

Героїня Марго Роббі у фільмі "Барбі", що зараз йде в українському прокаті, живе у фантастичному, сюрреалістичному світі рожевого кольору. Як створювався світ "Барбі" та чому він натхнений фотографіями Сліма Ааронса та живописом Девіда Гокні — читайте в нашому матеріалі.

Звучить неймовірно, але світ "Барбі" певною мірою народився внаслідок виверження вулкану. "Ми знімали "Сірано", фільм Джо Райта, на Сицилії, — розповідає Vogue художниця-постановниця Сара Грінвуд. "Ми були на Етні в двометровому снігу, і вулкан буквально вибухав. І цієї миті мені подзвонили із запитанням, чи хотіла би я зробити Барбі з Ґретою Ґервіг?"...

Реклама.

Кілька тижнів потому Грінвуд і декораторка Кеті Спенсер підписали контракт, щоб втілити своєрідне бачення Ґервіг. Кожна з них є зіркою у своїй індустрії та кожна була номінована на шість премій "Оскар" за роботу над такими фільмами Райта, як "Спокута" та "Гордість і упередження" — і отже, вони взялися за створення рожевого пластикового світу. Робота над "Країною Барбі" тривала три роки.

Сюжет фільму зосереджений на "стереотипній Барбі" Марго Роббі, ідеальній ляльці, яка раптово починає переживати екзистенційну кризу. Її поглинають думки про смерть, і, що ще більше тривожить, її п'ятки раптово опускаються на землю! "Дивна Барбі" у виконанні Кейт МакКіннон (діти грали нею "занадто важко", тому вона стала такою, — хто з нас не знищував Барбі ножицями та гострими предметами?..) розповідає героїні Марго Роббі, що вона має шукати відповіді в реальному світі, за межами країни Барбі. Цієї миті навіть шкода, що Барбі йде, тому що Країна Барбі — це справжній рожевий рай, схожий на старий Голлівуд. Важливо, що у фільмі майже немає спецефектів — стрічка була створена і знята на студії Warner Bros Studios у Хартфордширі, неподалік від Лондона.

Працюючи над фільмом, художники встановили кілька правил для Країни Барбі. Так, усі Барбі живуть у своїх будинках мрій. Чорного, білого чи чогось хромованого у цьому світі не дозволено. У Країні Барбі немає ні вогню, ні води — Барбі приймає душ під краном, з якого нічого не тече, і йде на пляж, де суцільні хвилі розбиваються об рум’яний пісок. Її шафа покрита поліетиленовою плівкою, як коробка для іграшок. Їжа Барбі зроблена у вигляді 3D-моделей і плоских налипок; так, у кадрі ми бачимо малюнки пакетів молока, приклеєних до холодильника.

Країна Барбі натхнена каліфорнійським дизайном середини минулого століття. Будинок героїні Марго Роббі є новою інтерпретацією будинку Кауфмана Річарда Нойтри 1946 року, який визначив модерністський дизайн Палм-Спрінгса, але з важливою відмінністю: у домі Барбі немає ні стін, ні дверей. Режисерка Ґрета Ґервіг пояснює, що діти не спускають своїх ляльок сходами — вони беруть їх і пересувають, отже, немає дверей. Але відсутність зовнішніх стін також безпосередньо впливає на ефект сприйняття: Барбі всі бачать. Ляльки часто махають одна одній прямо зі своїх спалень.

Також серед референсів для фільму були роботи фотографа Сліма Ааронса. Післявоєнні роботи Ааронса, на яких зображені манірні світські левиці з високими хвостами, що відпочивають біля кришталевих басейнів, мали вирішальне значення для естетики Барбі. "Його композиції на фотографіях не є сексуальними, в них взагалі немає ніякої сексуальної аури, — кажуть художники. — Жінки проводять час поруч із іншими жінками, немає відчуття загрози. І це був для нас справжній прорив — жінкам комфортно одна з одною, без чоловіків".

Басейн у фільмі натхнений живописом Девіда Гокні — і відсилає до басейну в готелі Hollywood Roosevelt, з фрескою художника "Ми з Англії, де погода завжди погана і сіра, ми не маємо таких красивих блакитних басейнів, як у Лос-Анджелесі", — каже художниця Сара Грінвуд. Отже, вона зробила один розкішний басейн для фільму: його спочатку пофарбували, а потім вкрили шарами густої прозорої смоли, утворивши поверхню, яка була "злегка хвилястою", як справжня вода. Актори знали, що басейн несправжній, але все одно обходили його, наче боялися впасти.

Окрему увагу варто приділити рожевому кольору у фільмі. "Барбі" потрапила в заголовки газет, коли повідомили, що для знімань потрібне велике постачання флуоресцентної рожевої фарби відомої фірми Rosco, адже в інтерв'ю Architectural Digest художники пожартували, що "у світі закінчилася рожева фарба". Віцепрезидент Rosco уточнив, що справа не лише в Барбі — виявилося, що заморозки в Техасі у 2021 році пошкодили матеріали, необхідні для виготовлення фарби. Але це чудовий заголовок для преси: уся світова пропозиція рожевого кольору потрапляє прямо в Країну Барбі.

У 1970-ті роки психолог Олександр Шаусс стверджував, що певні кольори можуть мати вплив на здоров’я та поведінку людини. У 1979 році він заявив, після низки експериментів: коли в’язні піддавалися дії певного відтінку рожевого, названого Рожевий Baker-Miller Pink, то вони з меншою ймовірністю поводилися хаотично чи жорстоко. Рожевий Baker-Miller Pink став сенсацією — ним почали покривати все, від барів до футбольних роздягалень.

Фірмовий яскраво-рожевий відтінок Барбі не зовсім Baker-Miller, однак схожий на нього. І хоча дослідження Шаусса були вельми дискредитовані упродовж років, Грінвуд розуміє, звідки прийшла ця думка про силу рожевого. "Ми побудували нашу країну Барбі на півночі Лондона посеред зими", — сказала вона. "І потім за допомогою освітлення, за допомогою тисяч ліхтариків, підсвітили його. Увійти із засніженої вулиці, з дощу та вітру на цей майданчик — було неймовірно".

У фільмі "Барбі" взагалі багато натяків на міфотворчість і релігію: Барбі — це ніби Ісус, адже вона ходить по воді, "Барбі-Ленд" — це райський сад, а ще — це ніби моноліт із фільму "2001: Космічна одісея". Зануритись у фантастичний рожевий світ "Барбі" можна в кінотеатрах уже зараз.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.