Чому варто подивитися фільм "Дім П'єра Кардена"
П'єр Карден назавжди змінив моду у багатьох відношеннях — саме про це режисери П. Девід Еберсоул і Тодд Х'юз розповідають у своєму документальному фільмі "Дім П'єра Кардена". Стрічка знайомить глядача з Карденом як з людиною і водночас демонструє, як легендарний дизайнер вплинув на сучасну індустрію. В українському прокаті – з 11 березня.
Найкращі документальні фільми про ікони високої моди, як "Валентино: Останній імператор" або "Маккуїн", поєднують захоплюючі кадри роботи дизайнерів і розкривають особливості їхніх особистостей і характерів: якими вони були і як змінили свою галузь. Так само фільм "Дім П'єра Кардена". "Ми познайомилися з П'єром, коли йому було 95 років, — розповідають режисери. — Ми від початку до кінця створили фільм за два роки, що для документального кіно — блискавична швидкість. Нам дуже пощастило, що ми змогли пережити цю дивну пригоду з мсьє Карденом до того, як він нас покинув" (прем'єра фільму відбулася в 2019 році, а П'єр Карден пішов з життя в 2020-му).
П'єр Карден, уроджений П'єтро Карден, народився в селі недалеко від Венеції в 1922 році, виріс у Франції і став одним з найбільш знакових дизайнерів країни. У фільмі розповідається про його кар'єру, починаючи з перших кроків як співробітника Paquin в Парижі в 1945 році до того, як він став керівником ательє Крістіана Діора, а потім заснував свій власний однойменний Дім у 1950 році.
Завдяки поєднанню архівних матеріалів та інтерв'ю, Еберсоул і Х'юз пропонують унікальний погляд на роботу генія Кардена, який звільнив жінок від облягаючого одягу і корсетів, і чиї нові ідеї про форми, тканини і кольори досі не втрачають актуальності. Багато з його футуристичних робіт 1960-х і 1970-х років, як і раніше, вражають, і будь-хто, хто хоча б трохи цікавиться модою, багато дізнається від нього про тенденції розвитку модної індустрії.
"У нашому розпорядженні було безліч дивовижних візуальних матеріалів. Тисячі і десятки світлин, годин відео, — розповідають режисери. — Ми дізналися, як далеко його магія поширилася на багатьох художників і культурні ікони. До прикладу, ми знайшли світлини Шарлотти Ремплінг і Жан-Мішеля Жарра, які зрештою допомогли нам записати одне з найбільш відвертих інтерв'ю з Жарром. В архівах ми знайшли багато чого цікавого".
Мабуть, найбільш вражаюче для звичайного глядача — те, наскільки сучасні світові модні бренди, як Louis Vuitton, Dior або Saint Laurent, зобов'язані і Кардену як людині, і його бренду. Як випливає з документального фільму, він був першим, хто перейшов від високої моди до прет-а-порте — в 1959 році його навіть виключили з Французької федерації високої моди, коли він вирішив створювати дизайнерські сукні для мас, а також вийшов на ринок аксесуарів і парфумерії. Іронічний момент в історії, адже саме так в наші дні всі великі бренди заробляють переважну частину доходів.
Карден став наставником для багатьох нині відомих особистостей, в тому числі, Жан-Поля Готьє і Філіпа Старка, які також з'являються у фільмі поряд з Дайон Ворвік, Шерон Стоун і Наомі Кемпбел. Наомі підкреслює важливість того, що на подіумах Кардена темношкірі моделі з'являлися набагато раніше, ніж у будь-кого іншого. До того ж, фільм віддає данину поваги і особі Pierre Cardin 1960-х років — японській моделі Хіроко Мацумото.П. Девід Еберсоул, П'єр Карден і Тодд Х'юз
"Ми намагалися зробити не лише великий огляд його життя і кар'єри. Ми хотіли, щоб ви відчули, що познайомилися з П'єром Карденом і дізналися про нього як про особистість. Одна з перших речей, які П'єр сказав після перегляду фільму, було: "Зазвичай мені ніяково бачити себе у фільмі, але не цього разу". На прем'єрі у Венеції він сказав публіці, що ця стрічка "продумана, артистична і правдива". Ми були дуже щасливі, що досягли того, що хотіли".