Розкіш і діаманти: все про костюми та прикраси у фільмі "Смерть на Нілі"
10 лютого на екрани виходить довгоочікуваний детектив "Смерть на Нілі" — екранізація культового роману Агати Крісті із зірковими акторським складом. Одна з найочікуваніших прем’єр наступного року обіцяє бути дуже гарною: події відбуваються в 1930-ті, а герої носять гламурне вбрання й діаманти Tiffany's. Розповідаємо, як створювали костюми й чому знаменитий жовтий діамант Tiffany — один з головних героїв стрічки.

Усяк, хто коли-небудь читав "Смерть на Нілі" Агати Крісті, пам’ятає, що перлова нитка, яку поцупили у світської левиці Ліннет Дойл, відіграє ключову роль у романі, події якого обертаються навколо серії вбивств на борті пароплава "Карнак". "Смерть на Нілі" — один з найвідоміших романів Агати Крісті, частина її знаменитого "східного циклу". У режисерському кріслі — знавець творів Агати Крісті Кеннет Брана, який зняв фільм "Вбивство в „Східному експресі"". Коли Кеннет Брана підписався на екранізацію класичного твору про крадіжку прикрас на борті єгипетського пароплава, він вирішив підвищити ставку на прикраси.

Замість тонкого перлового намиста художник костюмів Пако Дельгадо надав Галь Гадот (вона грає Дойл) фантазійний жовтий діамант Tiffany завважки 128,54 карата (який, як відомо, носила Одрі Гепберн у промотурі "Сніданку у Тіффані"). Саме його, за сюжетом, крадуть у Ліннет Дойл — молодої мільйонерки й світської левиці. Цей камінь, що зазвичай зберігається в закритій вітрині флагманської крамниці бренду на П’ятій авеню, залишається одним з найбільших у світі жовтих діамантів ось уже понад 100 років — після того, як його виявили в південноафриканській копальні Кімберлі.

"Це така символічна прикраса, — розповідає художник Пако Дельгадо. — З міркувань безпеки й через характер сюжету Tiffany & Co зробили для нас різні репліки для фільму. Тож цей дивовижний діамант — справжня зірка нашого знімального процесу". Крім ефектної прикраси, художник також переглянув архіви бренду того періоду, і зрештою відшукав сучасні прикраси Tiffany, які мають органічний вигляд у фільмі, події якого відбуваються в епоху артдеко.

"Головна підозрювана у фільмі — Жаклін де Бельфор, яку грає зірка серіалу „Статеве виховання" Емма Маккей. У кадрі вона носить прикраси з колекції Tiffany Victoria, що чудово поєднуються з модними образами 30-х у фільмі", — пояснює художник. "Персонаж Аннет Бенінг, Юфімія, також носить багато образів авторства ювелірного дизайнера Жана Шлюмберже для Тіффані".

Величезна робота тривала не тільки над прикрасами, а й над костюмами до стрічки. "До фільму залучено 14 головних акторів, у кожного з яких близько дюжини образів", — з ентузіазмом розповідає британському Vogue Пако Дельгадо. "Всі ці персонажі — еліта 30-х, і, вирушаючи у святковий круїз на пароплаві, вони ретельно готувалися до цього. Їм треба було вдягати одне вбрання на сніданок, потім інше на обід, а потім, якщо у вас була вечеря або танці, ви обов’язково мали перевдягнутися знову".

Основне джерело натхнення для фільму — архіви Vogue, особливо спеціальні випуски, присвячені круїзній моді 1930 років. "30-ті були неймовірно сучасним періодом з погляду моди — набагато сучаснішим, ніж консервативні 40-ві, наприклад, — зазначає Дельгадо. — Якість тканин і драпування — це те, що надає одягу відчуття „того часу". Мені пощастило мати цілу команду, яка фарбувала, вирізала й вишивала разом зі мною, щоб наші вироби були максимально реалістичними й наближеними до епохи".

На початкових етапах розроблення костюмів Дельгадо навіть розробив спеціальну систему, щоб відстежувати, хто й коли з героїв разом з’являвся в кадрі — для того, щоб контролювати гармонійність поєднання на екрані близько 150 образів, які він створив. Це, до речі, дуже помітно в кадрі. Фільм починається зі світлої палітри (її носить увесь основний акторський склад), яка поступово темніє в міру того, як таємниця Агати Крісті стає дедалі інтенсивнішою. "Наприкінці фільму, — зловісно зазначає Дельгадо, — всі герої одягнені в чорне".