Очей не відірвати: 5 королівських весіль в кіно
Церемонію одруження принца Гаррі і Меган Маркл мільйони людей по всьому світу дивилися в прямому ефірі як захопливе кіно з заздалегідь відомим щасливим фіналом. Не менш популярні королівські весілля і в кінематографі, адже вони змушують поринути в казку, і на якийсь час забути про реальні проблеми. Vogue.ua згадав найвідоміші церемонії на великому екрані, які варто переглянути.
Перший сезон серіалу "Корона", найдорожчого проекту Netflix, починається з весілля королеви Єлизавети II і герцога Единбурзького, Філіпа. Однією з ключових витрат стали декорації і костюми головних героїв. Наприклад, на створення весільної сукні екранної Єлизавети, яку блискуче зіграла актриса Клер Фой, витратили близько 37 000 доларів. Вона стала реплікою справжнього вбрання, а на екрані пробула всього 9 хвилин. В інтерв'ю The Telegraph Фой розповідала, що знімали весільну сцену цілих п'ять днів, а сам образ був надзвичайно важким.
2009 року на екрани вийшла драма "Молода Вікторія", яка зробила популярною по обидва боки Атлантики актрису Емілі Блант. У ній описують перші роки правління королеви Вікторії, а особливу увагу приділено її роману з принцом Альбертом. Церемонія їх одруження в фільмі ще цікава тим, що саме Вікторія ввела моду на білі весільні сукні. В її випадку вона була з кремовим підтоном.
Багато хто вважає, що таким чином вона хотіла продемонструвати свою чистоту і моральність, але насправді в рішенні королеви був тонкий економічний розрахунок. Її весілля якраз відбулося в розпал промислової революції XIX століття, коли ручну працю повсюди замінювали машинами. І як королева своєї країни, вона вирішила підтримати ремісників, в її випадку тих, хто займався ручним виготовленням мережива, і обрала світлу сукню, щоб насичений колір не відволікав увагу від головної роботи над ним. Її розрахунок виявився вірним – інтерес до мережива знову зріс.
Одним з найвідоміших королівських весіль в кінематографі стала церемонія одруження Марії-Антуанетти (Кірстен Данст) і майбутнього Людовіка XVI (Джейсон Шварцман). Режисерові Софії Копполі і художнику по костюмах Мілене Канонеро вдалося створити "солодку" картинку, яка ілюструє безтурботне життя королеви і її пристрасть до різноманітних свят і бенкетів.
Обидві жінки не планували створювати історично справжні образи, а називали свою роботу "поглядом з XXI століття на XVIII" – серед джерел їх натхнення були картини художників епохи рококо, а також популярні сьогодні тістечка макарунс, які і подарували всьому фільму пастельно-зефірну гаму відтінків. Весільна сукня Марії-Антуанетти, при цьому, була зроблена максимально реалістичною – багате оздоблення, кремово-золотиста гамма і популярна тоді форма спідниці з помітним розширенням з боків. До речі, прийшла ця мода в Версаль з Іспанії, а сукні подібної форми було прийнято носити тільки на урочистих подіях, як весілля або коронація.
Кіра Найтлі – актриса, яка полюбляє зніматися в історичному кіно, і якій саме костюмні драми принесли світову популярність. Однією з найяскравіших стала її роль у фільмі "Герцогиня", в якій вона зіграла Джіорджіану Кавендіш, герцогиню Девонширську. Сюжет драми побудований навколо любовного трикутника між нею, її чоловіком та її подругою Елізабет Фостер. Додаткову популярність, а також премію "Оскар", стрічці принесли ретельно продумані костюми.
"Герцогиню" цікаво порівнювати з "Марією Антуанетою", оскільки дії обох фільмів відбуваються, практично, в однаковий час. Джорджіана Кавендіш також виходила заміж в сукні à la française з широкою з боків спідницею. Створив її костюмер Майкл О'Коннор, який в одному з інтерв'ю прокоментував: "Це другий образ герцогині, який глядач бачить на екрані, і з його допомогою я хотів продемонструвати всю жорсткість відносин цієї пари, їх натягнутість. У реальному житті ця церемонія була таємницею, тому мені потрібно було зробити сукню, в якій поєднувалися б стриманість і розкіш, актуальні в ту епоху".
Роль принцеси Мії у кінострічці на початку нульових виконала Енн Гетевей – кумир мільйонів підлітків. 2004-го на екранах з'явилось продовження цієї романтичної історії, в якій героїні Гетевей потрібно вийти заміж, щоб стати королевою Дженовії.
На відміну від попередніх картин, на творців другої частини "Щоденників принцеси" не тиснула ніяка історична достовірність, тому костюмери мали, водночас, просте і складне завдання – створити сукню принцеси, про яку потім мріятимуть мільйони дівчаток по всьому світу.
Створив сукню, яку потім ще сотні раз скопіювали, дизайнер Гері Джонс, який вибрав для принцеси Мії вузький силует в поєднанні з мереживними рукавами і відкритими плечима. До речі, прикраси на актрисі були справжні – їх надав ювелірний Дім Chopard.