До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

У присутності художника: виставка Gucci в Шанхаї

10 жовтня за підтримки Gucci в Шанхаї відкривається виставка "У присутності художника". Її куратор – один з найцікавіших художників світу Мауріціо Каттелан.

Якщо ви цікавитеся сучасним мистецтвом, то назву "В присутності художника" вже десь чули. Так називався перформанс Марини Абрамович, який вона виконала 2010 року в Нью-Йоркському MoMa: протягом 700 годин, тобто цілий місяць, художниця сиділа за столом в музеї і дивилася на відвідувачів. Кожен міг сісти поруч і дивитися на Марину. Таким чином художниця провокувала глядачів провести час наодинці з художником – не кілька хвилин, як буває в музеї з картинами, а годину, день або навіть місяць.

Реклама
До чого тут Мауріціо Каттелан?

Італійський художник відомий перш за все своїми скандальними проектами – скульптурами препарованих тварин і повішених дітей, а його найбільш обговорюваний проект – діючий золотий унітаз, який він встановив в музеї Гуггенхайма кілька років тому, і яким відвідувачі могли скористатися за призначенням. Разом з тим харизматичний і дуже енергійний, Каттелан вміє не тільки епатувати – він іронічно дивиться на світ, любить його досліджувати і помічати деталі. Його шанхайський проект присвячений копіюванню – саме тому в його заголовок винесена назва, яку вісім років тому вже використала Марина Абрамович.

Анонсували виставку незвично. Ніяких прес-релізів і довгих пояснень. Замість цього Gucci розмалювали кілька нових стін у рамках свого проекту Art Wall. Цього разу "обличчям" проекту стало зображення Марини Абрамович. Гігантські портрети розмістилися на стінах будинків у Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Гонконзі зі слоганом The Artist Is Present.

Саму шанхайську виставку готували кілька років. Каттелан залучив до роботи 30 художників з Китаю, Швейцарії, США, Мексики, Великобританії, Канади та Франції. Він впевнений, що в сучасному мистецтві немає і не може бути оригінальності, тому що все вже зроблено раніше – древніми греками або італійцями в період ренесансу. Більше того, копіювання в мистецтві – знак визнання і пошани, на думку художника. "Копіювання подібно богохульства: здавалося б, це неповага щодо Бога, але в той же час це визнає його існування", – пояснює Каттелан.

Під час роботи над виставкою, Каттелан зробив для себе чимало цікавих відкриттів. Деякими з них, найбільш радикальними, він поділився в колонці для порталу Artnet, яка називається "Що я дізнався про копіювання". "Якщо ми всі – чиясь реінкарнація з минулого, то, можливо, ми всі займаємося плагіатом?", – пише художник. Каттелан зізнається, що, готуючись до виставки, виявив, що згідно з рядом досліджень, колишній президент США, Барак Обама, може бути реінкарнацією єгипетського фараона Ехнатона, який був при владі в 1350-ті роки до нашої ери. Підтримка цієї тези – переконлива фізична схожість між скульптурним зображенням Ехнатона і портретом Обами, а також спільність політичних поглядів. Мауріціо Каттелан продовжує готуватися до виставки – можна тільки припускати, які несподівані відкриття він ще зробить, і в якому саме вигляді представить їх на самій виставці.

Виставка триватиме з 11 жовтня до 16 грудня в музеї Yuz, Шанхай, Китай.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.