Чиста абстракція: що потрібно знати про нову виставку в Фонді Louis Vuitton
У паризькому Фонді Louis Vuitton показують роботи наших сучасників Герхарда Ріхтера і Джоан Мітчелл – разом з картинами Ван Гога і Сезанна.
Як передати реальність живопису і чи можна довіряти своєму враженню від побаченого? Чому реалістичність – насправді обман, а абстрактне мистецтво – найчесніше? Про це з 1960-х років розмірковує у своїй творчості німецький художник Герхард Ріхтер. Його абстрактні сірі полотна і псевдофотографічні картини – наприклад, "Ема. Оголена на сходах", написана з фотографії власної дружини, – на аукціонах продають в середньому по 20 млн доларів.
Ріхтер – одна з центральних фігур нової виставки в паризькому Фонді Louis Vuitton, присвяченої абстрактному живопису. Виставка досліджує період з 1960-х до наших днів і займає три поверхи центру мистецтва і терасу. Курує її зірка французького мистецького світу, директор Фонду Сюзанна Паже, яка багато в чому вплинула на смаки власника LVMH Бернара Арно, відомого колекціонера творів сучасного мистецтва, серед фаворитів якого той же Ріхтер.
Сюзанна Паже радить починати огляд з робіт американки Джоан Мітчелл. Ці дев'ять полотен, написаних з 1976 до 1989 року, ніколи раніше не виставляли – при цьому, каже Паже, це "найкраще з абстрактного експресіонізму: велика форма, щедрі мазки, чисті кольори".
Паралельно з виставкою "Бачення живопису" в мистецькому центрі відкривають великий проект, присвячений колекції британського промисловця і мецената Семюеля Курто. Це теж живопис, але імпресіоністичний – збір включає 110 робіт Гогена, Сезанна, Ван Гога, Моне, Матісса і Модільяні. За задумом кураторів, дивитися "старе" і "нове" мистецтво варто обов'язково разом.
До 26 серпня, A Vision for Painting, Фонд Louis Vuitton, Париж.