Карантин — привід навести лад у завалах косметики. Про головні правила обліку й контролю розповідає тренінг-менеджерка Givenchy Олена Гавеля.
Останні кілька років свідоме населення Землі думає про те, що купує й у якій кількості, обстоюючи відповідальне споживання. Стосовно косметичних засобів і продуктів для макіяжу цей підхід теж застосовний. Адже, якщо розібратися, нам не потрібні одночасно шість тюбиків туші для вій або 20 різновидів пудри. Виняток — візажисти, які застосовують їх щодня у своїй роботі.
Зазвичай термін зберігання засобів з догляду за шкірою й декоративної косметики становить 12 місяців з моменту початку їхнього використання. Ідеться про продукти для обличчя й тіла. У разі із засобами для контуру очей цей термін удвічі менший — 6 місяців. За цей час не завдасть клопоту спустошити улюблений засіб, якщо його підібрано правильно. Адже залежно від сезону (який триває 3—4 місяці в наших широтах) й температури за вікном ми майже несвідомо вибираємо ті чи інші текстури й формули. Як показує практика, цього часу досить, щоб з почуттям виконаного обов’язку викинути порожній флакон у певний контейнер зі сміттям. Як утилізувати упакову косметики, читайте тут.
Щоб безпомилково визначити термін використання того чи іншого засобу, подивіться на дно флакона — там ви побачите значок, що імітує відкритий флакон засобу. Усередині нього є цифра. Вона й визначає кількість місяців, упродовж яких безпечно можна використовувати продукт.
Тим, хто вирішив придбати "баночок" про запас, важливо пам’ятати: термін придатності засобів з догляду за шкірою становить 2 роки з моменту випуску, а продуктів декоративної косметики — 3 роки.
Ці обмеження не стосуються ароматів, але за умови, що флакони сховані від прямих сонячних променів і не зберігаються в приміщеннях з високою вологістю, а пульверизатор не пошкоджений (або, якщо це парфуми, — пробка щільно прилягає). У разі дотримання цих умов улюблена туалетна вода або парфуми можуть слугувати десятиліттями, про що свідчать колекції парфманіяків.
Також на дні упакови можна побачити значок "рука, що гортає книгу". Він свідчить про те, що докладнішу інформацію про продукт можна отримати, прочитавши інформаційну вкладку або перейшовши на офіційну сторінку бренду. Зробити це можна за допомогою QR коду на упакові — останнім часом вони замінили ті самі вкладки, на виробництво яких використовували чималу кількість паперу.
Якщо ви, як і я, любите наводити лад і збуватися непотрібних речей, раз на пів року переглядаєте вашу косметичку, шафу й усе, що міститься на туалетному столику. Але ще до проведення такої ревізії стали відчувати дискомфорт, маєте набряки або подразнення очей, з’явився свербіж і лущення, яких раніше не було, не використовуйте давніх продуктів і перевірте їхній термін придатності.
І, повертаючись до питання усвідомленого споживання: купуйте усвідомлено, зважаючи на те, як часто ви застосовуватимете той чи інший засіб, і якого ефекту за допомогою нього ви плануєте досягти.