#selfloveuprising: під цим гештегом в інстаграмі вже майже 10 тисяч публікацій. Кампанію запустив британський етичний бренд The Body Shop, де вірять, що любов до себе може глобально змінити світ на краще. Засновниця бренду Аніта Роддік завжди була переконана: головна цінність людей — вони самі. Сьогоднішня філософія The Body Shop — і амбасадори бренду — лише продовжують цю ідею.
Амбасадорами кампанії #selfloveuprising, поряд з фітнес-тренеркою Софі Батлер, стилістом, редактором Дені Тодоровичем, активісткою, засновницею спільноти @girlswillbeboys Шар Еліз, британською трансгендерною активісткою й письменницею Чарлі Краггс, стали: Сара Кубрик — коуч, терапевтка, адвокатка з питань ментального здоров’я, авторка блогуmillennial.therapist, і Джаміла Джаміл — письменниця, ведуча, актриса, активістка, яка бореться за душевне здоров’я й любов до себе.
"Ця кампанія абсолютно співзвучна з тим, у що я справді вірю", — каже Джаміла. Вона проводить багато часу онлайн, щоб розвіювати нереалістичні переконання людей щодо образу тіла й сприйняття себе. "Адже, крім тіла, є ще стільки всього, що ми можемо цінувати. Завжди намагаюся нагадати підписникам: найважливіше те, що можна буде згадати наприкінці життя. Що доброго ви зробили для суспільства? Якими залишитеся в пам’яті людей?" Джаміла вірить: людей варто "зважувати" за їхніми досягненнями, а не за цифрами на вагах.
Ця дівчина обстоює ідею любові до себе й бореться за інклюзивність з такою несамовитістю, що викликає лише повагу. Вона обговорює найгостріші теми: сексуальність, права ЛГБТ, насилля, психічне здоров’я, депресії, суїциди, РХП і так далі. Джаміла не соромиться різко висловлювати свою думку і з відкритим забралом кидається на будь-яку несправедливість. Вона захищає Меган Маркл від нападів недоброзичливців, вона виборює право жінок на целюліт, коли в промо відомого бренду натрапляє на слоган: "Ямочки мають бути на обличчі, а не на стегнах". Вона починає відкриту суперечку із Сарою Сампайо, коли йдеться про протиставлення виснажених, худих моделей дівчатам з формами. Вона кидає виклики Ріанні, Бейонсе і Кім Кардаш’ян. Останній — за рекламу льодяників для схуднення.
Джаміла каже, що не проповідує бодипозитив, а бореться з нереалістичними стандартами жіночого тіла в модній індустрії. Вона не приховує: як активістка вона прагне змін, яких не досягнеш, якщо ти мила та ввічлива. Вона забороняє ретушувати свої знімки, захищає тих, кому дістається через зовнішність: все заради того, щоб привчити людей до бодинейтральності — концепції, яка вчить приймати своє тіло як даність.
Вона стала однією з півтора десятка привабливих жінок, яких вибрали на обкладинку вересневого номера Vogue UK за 2019 рік (нагадаємо, запрошеним редактором номера була Меган Маркл).
У її інстаграмі — 3,4 млн підписників, плюс величезна аудиторія у Twitter та армія шанувальників її подкасту I Weigh, який виріс із постів у соціальних мережах — і перетворився на потужний голос покоління. Знаменитості, інфлюенсери, виконавці, активісти й друзі приходять на ефіри до Джаміли, щоб відкрито розповідати про свою вразливість, про проблеми, пов’язані з тілом, про дієти й зриви, про суспільний тиск. Розлади харчової поведінки, бодишеймінг, неприйняття власного тіла — лише мала частина тем, які зачіпає в подкастах Джаміла зі своїми гостями, серед яких були Демі Ловато, Різ Візерспун, Дебра Мессінг і Келлі Роуленд.
З боку здається, що їй — такій ідеальній від природи — легко говорити. Але не все так просто. Вона народилася в змішаній родині: тато індус, мама англійка. Батьки розлучилися, поки вона була маленькою. З булінгом Джаміла стикнулася в школі: діти цькували її за зріст, за акне й загалом за зовнішність. У 14 вона дізналася, що таке розлад харчової поведінки; в 17 потрапила в ДТП. Травма була такою серйозною, що майже рік Джаміла провела в ліжку. Цей похмурий період у своєму житті вона повернула собі на користь. Каже, що, можливо, він потрібен був, щоб зрозуміти: втрачаючи здатність нормально пересуватися, починаєш по-новому дивитися на своє тіло й можливості, які воно дарує. У 26 вона скоїла спробу самогубства, а впродовж життя пережила кілька епізодів сексуального насилля.
Авантюрна, цікава, Джаміла ніколи не відмовлялася від цікавих пропозицій. Одна з улюблених її історій — про те, як заради вечірки в Елтона Джона вона за тиждень опанувала навички диджея. У 2016 році її запросили в серіал "У кращому світі". Роль принесла їй світову славу (і відповідні гонорари). Джаміла розпоряджається ними з розумом: веде бурхливу просвітницьку роботу й робить пожертви благодійним організаціям, які опікуються проблемами втікачів і жертв домашнього насилля.
Джаміла зустрічається з музикантом Джеймсом Блейком, який всіляко підтримує свою партнерку. Підтримка потрібна часто: Джамілі "прилітає" звідусіль. Один з останніх скандалів розгорівся, коли дівчині дорікнули в брехні стосовно її здоров’я (Джаміла двічі ставала жертвою ДТП, їй помилково діагностували рак; у неї синдром Елерса — Данлоса — дисфункція сполучної тканини, яка проявляється гіперпластичністю шкіри та надмірною рухливістю суглобів). Ведуча подкасту Pot Psychology Трейсі Еган Морріссі заявила, що в Джаміли синдром Мюнхгаузена (психічний розлад, у разі якого люди патологічно брешуть — зокрема, щодо свого здоров’я). "Я б виступив і раніше, але Джаміла попросила мене не робити цього", — написав Блейк у твіттері. І зворушливо описав, як підтримував кохану за часів особливо важких криз зі здоров’ям. "Її привабливість і успіх не означають, що вона не хворіла", — написав він. Підтримка потрібна і йому самому (він страждав і через харчові розлади, і від суїцидальних настроїв), і Джаміла її забезпечує. Джеймс Блейк надихається її активною позицією й доєднався до спікерів PAMA — організації, яка опікується ментальним здоров’ям творчих людей.
Джаміла зараховує себе до квір-людей (в інстаграмі навпроти її імені — значок веселки). Після звістки про те, що вона стане однією із суддів шоу HBO Max "Legendary", присвяченого культурі балів квір-спільнот, на неї накинулися з критикою: "Та хто вона така? Що вона розуміє в ЛГБТ-культурі?" Саме тоді Джаміла відкрила правду про свою орієнтацію.
Сьогодні, доєднавшись до кампанії The Body Shop, вона вірить, що її голос зазвучить ще рішучіше й голосніше. Вона сподівається, що люди будуть обізнанішими в питаннях здоров’я і відносин з тілом, а токсичні уявлення про ідеали підуть у небуття. Коли голос здорового глузду звучить так голосно, є всі шанси, що він буде почутий.
Про кампанію
В Україні The Body Shop теж доєднався до глобального руху і #selfloveuprising і закликає всіх публічно ділитися особистими історіями любові до себе. Демонстрація простих актів прояву любові здатна поміняти колективну свідомість і розпалити #selfloveuprising у всьому світі.