Коли дзеркало не просто функція, а й об’єкт колекціонування, закохатися у своє зображення не важко. Керівник департаменту дизайну аукціонного дому Cambi П’єрмарія Скальола вибрав 5 культових дзеркал спеціально для vogue.ua.
У відчутті, яке отримує людина, дивлячись у дзеркало, є тільки одна стабільна точка: вона сама. Концептуально дзеркало запрошує зосередитися на собі. А ще — звернути увагу всередину себе. І чоловікам, і жінкам можна не чекати на схвалення, а вірити у власні сили.
Дизайн : Ettore Sottsass jr., Poltronova
У YouTube його називають головним дзеркалом покоління селфі. Блогерів приваблює футуристична форма і яскрава підсвітка. Таке є в інста-моделей, співака Френка Оушена і в колекціях тих, хто закоханий у дизайн.
Етторе Соттсасс, дизайнер дзеркала, щиро любив життя в італійському розумінні цього слова. Він вважав хаос формою розслабленого існування — формулювання для тих, хто підручник з тайм-менеджменту кладе під кухоль і ноутбук. Соттсасс, попри це, був дуже продуктивним дизайнером, залюбки винаходив радше смішні, ніж корисні форми. Навіть Девід Бові й Карл Лагерфельд колекціонували футуристичні і яскраві предмети італійського дизайну його авторства.
Дзеркало-лампа називається Ultrafragola (Ultimate Strawberry): рожеве й полуничне, його дизайн — данина поваги жінці. Кожен, хто бачив його наживо, скаже, що в нього закохуєшся з першого погляду. Особливої чарівності його успіху додає те, що жодна людина, причетна до випуску дзеркала марки Poltronova в 1970, не пророкувала йому слави культового.
Дизайнер : Carlo Scarpa, Paolo Venini
Вишукане настільне дзеркало створив Карло Скарпа для італійської марки Venini. Карло Скарпа і Паоло Веніні на початку 1900-х вигадали рідкісний спосіб плетіння з муранського скла. Обов’язок і традиція для знатних родин Італії — колекціонувати найкращі та найрідкісніші зразки цього періоду.
Позачасові цінності прекрасні: на весілля або хрещення все ще дуже приємно отримати таке дзеркало або рамку з духом Венеції. Біля такого дзеркала зазвичай заплітають коси дочкам і діляться сімейними таємницями матері, а потім на запитання: "Як залишатися такою ж чарівною?" звично відповідають: "Пусте, це просто хороші гени".
Дизайнер: Diego Zanella
Superego — це віртуальна майстерня, де представляють революційні об’єкти, цінність яких згодом зростає. Амбіційна назва й відповідні плани.
Fil Rouge — дзеркало з низькою роздільною здатністю від Дієго Занелла — експеримент з дематеріалізації: піксельний кадр не у фокусі й щосили намагається завантажити свою справжню форму. Дзеркало запрошує розпочати б’юті-ритуали не спішно, за горнятком кави. Нехай зображення завантажиться цілком. Робота почекає.
Дизайнер: Max Ingrand, Fontana Arte
Колекційний дизайн був sustainable до того, як це стало мейнстримом: такі предмети не просто передаються від бабусь до онуків; кожен новий власник пише історію. Очікування від придбання лота на аукціоні, навіть у форматі онлайн, бентежне й приємне.
Власне зображення в такому дзеркалі отримує нову цінність: людського життя, радості творчості та зв’язку поколінь. Це дзеркало — результат рідкісного переплетення французької та італійської культур. Макс Інгранд починав з вишуканих церковних вітражів у Франції в 1940—1960. Під його керівництвом міланська марка Fontana Arte стала лідером в галузі промислового художнього скла. Таких дзеркал небагато, тому що вони були надто складними й дорогими у виготовленні предметами, — таке собі домашнє сонце ручної роботи.
Дизайнер: Giampiero Romano
Ці дзеркала створив Джамп’єро Романо — талановитий хлопець, який на початку власної художньої кар’єри реставрував антикваріат. Він співпрацював зі знаменитими бунтівниками, Мауріціо Каттеланом й П’єрпаоло Феррарі, і усвідомив ціну епатажу в сучасному художньому світі. Щойно Романо зрозумів потенціал екстравагантного підходу, почав створювати власну лінію дзеркал, розбитих на фрагменти.
Таке дзеркало — радше предмет культу, ніж функція, але технологічно виготовити його досить складно. Дівчині з легким характером приємно буде побачити зображення в дзеркалі від Романо: в оправі із зухвалих уламків, навіть якщо вечір був далеким від ідеального, вранці матимеш свіжий, веселий і навіть милий вигляд.
Текст: Алевтина Селезньова